Talvi/syyskenkäasiaa. Eli minkämoiset popot ois mukuloille hyvät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Viime vuonna lähdin ostamaan lapsille Vikingin coreja sillä seurauksella että koululainen halusikin ennemmin Kangaroon kengät ja vain pienelle ostettiin ne Vikingit.

Noh, kun sitten aletttiin kenkiä käyttämään, niin molemmat popot olivat melkoinen pettymys. Vikingit ei menneet jalkaan sitten niin kirveelläkään, koska taaperolla on aika rintava jalka ja ne koululaisen Kangaroot ei pitänyt kosteutta sekunnin sadasosaakaan vaikka olin nimenomaan luullut ostavani sellaiset kengät jotka kosteuden pitää.

Jotta mitähän hittoa sitä nyt sitten tälle vuodelle keksisi? :o

Syksyksi meillä on Tepsut-välikausikengät. Talvella on ollut yleensä Vikingin gt-saappaat. Ja meillä lapsella on todellinen pallurajalka. Vikingin lenkkarit saattavat muuten ollakin aika ahtaat. Mut talvikengät olleet ok.

Meidän syys/talvikenkävarustus on seuraavanlainen:
-tavis lenkkarit, ei siis mitään kosteussuojattuja
-Vikingin goretexit (meillä on noista kovin tykätty)
-kumpparit, sekä vuorettomat että vuorilliset
-talveksi vielä Kuomat.

Mäkin oon huomannut, että vikingit on matalat. Pitää otta reilumpi koko, jos vikingin valitsee.. Kangaroos oli joskus pettymys.

Poitsu on ihastunut nyt Timberlandin kenkiin, jotka ostin alesta. Niissä on joku vedenpitävyys, mutta en usko sen olevan goren veroista. Viileammäksi syksyksi ostin jotkut saman merkin korkeammat gorekengät ("eteläisen euroopan talvikengät")? Ihanaa kun nekin oli alessa...

Talveksi kuitenkin ottanen Vikingin kengät ja jotain muuta. Mitä, sitä en tiedä. Täytyy kokeilla jos Superfitillä olisi vielä kokoja. Ecco on hiukan kapeata. Pakkaseen löytyy mun vanhat huopatossut :D

Meillä on kyllä toiminut hienosti Vikingin kengät. Syksyllä ollut käytössä varrelliset vk-kengät (kunnon vesi/kurakelillä saappaat) ja talvella saapasmalliset talvikengät. Pakkasille sitten Kuomat tai vastaavat. Ettekö te sovita kenkiä ennen ostoa jos ei ne jalkaan menneet?

Tarkoitatteko Vikingin lenkkareita vai niitä varrellisia goretexeja, että ovat matalat? Mä en ole huomannut, mutta meidän lapsilla ei tosin erityisen rintavia jalkoja ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Tarkoitatteko Vikingin lenkkareita vai niitä varrellisia goretexeja, että ovat matalat? Mä en ole huomannut, mutta meidän lapsilla ei tosin erityisen rintavia jalkoja ole.

lenkkarit on matalia. Tosin vaihtelee malleittain. Yhdessä edullisessa mallissa meillä ei mennyt edes tarrat kiinni :o Toisessa mallissa meni mutta ilmeisesti ole lapsesta turhan tiukka lopulta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:

lenkkarit on matalia. Tosin vaihtelee malleittain. Yhdessä edullisessa mallissa meillä ei mennyt edes tarrat kiinni :o Toisessa mallissa meni mutta ilmeisesti ole lapsesta turhan tiukka lopulta.

Ok. Meillä on yhdet Vikingin lenkkarit olleet ja nyt kun ajattelen, niin ovathan ne aika matalat. (Tosin sopivat silti meidän lapsen jalkaan ihan hyvin.) Mutta nuo varrelliset goretexit eivät mielestäni erityisen matalia ole. :)

Myyjä sovitti kengät lapsen jalkaan ja totesin niiden olevan vaikea laittaa, mutta kun lapsi oppii seisomaan niin menee paremmin. Juu ei mennyt.

Ja kuomia koululainen ei tasan huoli :)

Mutta paan nuo Timberlandit, Tepsut ja Eccot korvantaa :)

Jos vedenpitävät haluat, niin osta aidot gore-texit, ne pitävät täysin, paitsi tietysti kengän suusta :D Merkillä ei goreissa ole juuri väliä.

Meillä on tarralliset Vikingit menneet varrellisista leveäjalkaisellekin. Tosin viime syksynä huomasin, että Vikingin lenkkarit on kaventuneet selvästi, onneksi löytyi vanhaa mallia pojalle. Sama juttu tuntuu olevan Eccojenkin kanssa, tosin ne kaventuivat aikaisemmin. Isommille on löytynyt urheiluliikkeistä Salomonin gore-tex-retkeilykenkiä leveään räpylään.

Yhteistyössä