Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3




Tervetuloa mukaan kuumeilemaan ja yrittelemään!



Yrityksen talvella 2010 aloittavat:

Ralliperuna, 21v, 2. haaveissa (-08), 1/10
Dakota Paws, 30v, 2. haaveissa (-08), 2/10
Perämaan emäntä, 3. haaveissa (5v, 3v), (odotelee leikkauskutsua)


Haikaralle kutsu lähetetty:

Vaaleevadelma, 2. haaveissa, yli vuosi yritystä
Syksyinen, 33v, 3. haaveissa (-02, -04), 9.9. kierrukka pois
Mammaliini82, 4. haaveissa, (-02, -04, -08), 10/09
Lumina83, 1. haaveissa, ehkäisy jätetty marraskuun lopussa 09
Novelle78, 2. haaveissa, ehkäisy jätetty syksyllä 09
Kultasiipi, 25v, 1. haaveissa, yk 5
Waaka, 20v, 2. haaveissa (-08), yk 4?
R86, 1. haaveissa, yk 4
Elina-87, 21v., 1. haaveissa, yk 4
Nelli-86, 23v., 1. haaveissa, yk 4
Hennulinda, -91, 1. haaveissa, yk 4
Hemuli5, 32v., 4. haaveissa, yk 3
Tasse, -84, 2. haaveissa (07/09), yk 3
Iita83, 26v, 2. haaveissa (-03), yk 3
Nallu, 19v, 1. haaveissa, yk 3
Ryöminkäinen 23v, 1. haaveissa, yk 3
Hyväsetti, 30v, 3 .haaveissa (-02, -04), yk 2-3
Kiskii, 30v, ?. haaveissa, yk 2
Lily-Jane, -85. 1. haaveissa, yk 3
Sokeripala, 27v, 2. haaveissa (-07), yk 3
Puskajussi, 40v, 4. haaveissa (12, 10, 6), yk 3
Täpläkäs, -83, 1. haaveissa, yk 2
Suhveli, 25v, 2. haaveissa (09/08), yk 2
Memmu84, 25v, 2. haaveissa (01/09), yk 2
Neulainen, 27v, 1. haaveissa, yk 1
Vaniljainen, -86, 1. haaveissa, yk 1
Bigwish, 1. haaveissa, yk 1
Noonie, 30v, 2. haaveissa (1v), 19.11.09 kierukka pois
Ingu, 25v, 1. haaveissa, yk 1
MinkuK, -85, 1. haaveissa, yk 1
Lemission, 23v, 2. haaveissa (04/07), yk 1
Ginger-lemon-honey, 35v, 1. haaveissa, yk1
Metsätähtönen, -85, 1. haaveissa, yk 0
HelinäKeiju10, 3. haaveissa


Taustalle siirtyneet:

Möhköfanttis -88, 1. haaveissa (lapsettomuusdiag.), y 07/09 (~3v)
Mutzilla, 3. haaveissa (-04, -07), 2 enkelipoikaa 2010





Plussanneet: 21+

Anzzu1984, yk1, 25v, toinen (06/08)/ 1.yhteinen
Haaveilija77 ,yk1, -77, kolmas, LA 5.6.2010
PikkuVarpunen, yk 2, 26v, toinen (03/06), LA 28.6.2010
Jeyn, yritys 1.5v, -88, esikoinen
Aranel, yk2, toinen (poika -08), LA 21.7.2010
Mekkala, yk1
Bambina, yk 3, esikoinen
Sitruunapippuri, yk0, toinen
Jonetta, yk4, 20v, toinen (02/07)
Marlin, yk0, 26v, toinen, (02/09), LA 3.8.2010
Hopeasydän, yk1, 32v, toinen
Selina76, yk4, 33v., esikoinen
Mennis, yk1, 26v, toinen (2v), LA 21.8.2010
Erka, yk2, 35v, kolmas (-06, -08)
Bubunen, yk1, 30v, esikoinen
Rakkaudesta äiti, yk 1, neljäs (12/03, 01/06, 04/08)
Unikeiju-79, yk2 (IVF-hoidot), 30v, neljäs (-99, -01, -03)
Mousse, yk 5, toinen (-02)
Haikailija, n. 0.5 vuotta, 19v, esikoinen
Sadie, yk 2, 19v, esikoinen
Fistik, yk3, 25v, toinen (-08)



Plussanneiden pino ja vanhat keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1535522#m17592842
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1457047

 
Noniin, kassotaanpa. Monelta puuttui noita, että monesko haaveissa tai ikä jne. Jos haluatte, että ne laitetaan, niin ilmoitelkaa. Ja voin joskus tuosta katella, että jos sinne jotain muka yrittelis, mutta oon tykännyt tuosta Möhköfanttiksen tyylistä, kun ei tule niin pitkä siitä listasta, että koko sivun vie. Kiitos Möhköfanttikselle pohjasta, ja tuu kertomaan kuulumisia kun siltä tuntuu :heart:

Sitten vielä, seuraavat jos siirrytte noihin haikarahommiin jo, niin ilmoitelkaa..tuossa listassa ois ainakin seuraavat: Suhveli, NeliApina, Sitruunapippuri ja sitten miten Muru87 ja Leah?

Voidaan tehdä niin, että jos haluatte listaan sen kiertopäivän ja yrityskierron (vai mikä se on, yk?)..niin voin nekin päivittää ja lisätä. Mutta ei tosiaan tietysti pakko ole, jos tuntuu että ei halua lisästressiä =) Sen verran varauksella kuitenkin, että en aina pääse välttämättä aamusta tai päivästä edes päivittämään, joten jos kelpaa että sen päivän aikana..niin sitten ok. Eli jos haluatte, niin kertokaas kiertopäivännä ja yk sekä mainitkaa, että listaan asti, niin ymmärrän laittaa.
 
Minä kirjoittelen niin monessa pinossa että hassua kirjoittaa samat asiat moneenb pinoon jos vaikka joku muukin kuuluu usesampaan poinoon ja lukee multa aina samat asiat mutta kun ei mulla niin paljon tapahdu et voisin jooka pinoon kirjoitaa eri juttuja . Eli ihmettelen tässäkin pinossa sitä että miten ne one step tikkutestit (halpisovistestit) toimii. Siis mietin että kuinka paljon ennen varsinaista lh-piikkiä siinä testissä alkaa näkyä kaksi viivaa vai pärähtääkö siihen kerralla lh-huipussa ne viivat? Voiko esim. kolme-neljä päivää ennen ovulaatiota jo tulla jotain haaleaa viivaa eli kuinka herkkiä ne ovat reagoimaan? Täällä innokkaasti testailen uusilla tikuilla ja toivon näkeväni edes vilauksen kahdesta viivasta
 
Ei mun mielestä tarvitse tuohon listaa laittaa niitä yrityskertoja ja kiertopäiviä. Jokainen voi sitten omassa kirjoituksessa kertoa missä on menossa. Muuten se on vaan koko ajan sitä päivitystä.

No, eilen ne sitten soitti mulle sielt klinikalta ja itseasiassa tuli parempi mieli kun sai puhuttua kaikki ne asiat jotka mieltä painoi. Nyt kuitenkin vaan odotellaan et menkat alkaa eikä oteta mitään sen kummosempaa tressiä =) Nyt siis menossa kp 35/28

Mä en noista ovistesteistä kyl tiiä yhtään mitään kun edellisessä kierrossa ovista tikutin niin ei tullut minkäänlaista viivaa testiin. Saas nähä tuleeko seuraavalla kerralla yhtään mitään viivaa =)

 
täällä menossa kp 19 ja haaveissa ensimmäinen. pääasiassa kirjoittelen tuolla esikoisesta haaveilevien puolella, mutta käyn usein täälläkin seurailemassa. tänne vaan en välttämättä kirjoittele niin usein. :)
 
Heippa vaan =)

Täällä vietellään odotuksen aikoja kun ihmetellään mitä sielä kropassa nyt sitten tapahtuu monen vuoden pillereiden syömisen jälkeen. Nyt eletään kp8 ja yhtään ei ole hajua milloin se ovis sieltä sitten tuloillaan on kun ekat luomut vasta takana. Menkat jäi muutenkin melkoisen lyhyiksi (vain 3 pvä) ja olin tosi ihmeissäni kun kipeä en ollut kun ekana päivänä. Tuntuu että olin jopa vähemmän kipeä kun pillereiden aikana...Outoa. Ja sitten taas tänään on ollut sellasta menkkamaista juilintaa. Todella omituista...

Tilasin mammaksi ovistestejä ja pakkohan se tänään oli yks kokeilla. Vaikka ei kyllä missään nimessä olis varmaan vielä aikakaan ovistella (muistaakseni kierto ennen pillereitä oli noin 30 päivää) joten olishan siihen h-hetkeen vielä aikaa. Ja kamala yllätys, ei minkään moista muuta viivaa kun kontrolli.... :D

Oikein mukavaa perjantain jatkoa kaikille kuumeilijoille!
 
Jee hyvä Metsis ja kiitos uudesta pinosta!

Nelli86 Mullakin on menkkakivut loppuneet ihan tyystin.. Ennen pillereitä oli tosi pahat menkkakivut, nyt ei oo ollu mitään siitä asti kun pillerit lopetin (tammikuu 09). Joten outoa.. ja ei ole myöskään niin runsaat enää ja kestää kunnolla kaks päivää ja tuhruttaa seuraavat pari päivää. Ennen kesti koko homma about viikon. No joo, ei se varmaan tarkota että mitään vialla olisi.. :)

Jep mun mielestä yk:t voi olla mut kiertopäiviä ei tartte päivittää kun täällä on kuitenkin niitä joilla yritys alkaa myöhemmin. Joten ehkä sit laitetaan vaan itse väliaikatietoja viesteihin. Mä kirjotan tänne pääasiassa kun tykkään kun täällä ei oo "liikaa" ihmisiä ja sit yhteen toiseen pinoon jossa laitetaan myös kp:t. Yli viikko vielä ovikseen... yritän olla nyt ostamatta mitään tikkuja :D Mut vaan tässä ekassa kierrossa, tää saa mennä miten menee. Mies on luultavasti ovisajat matkoilla just. Joten ei tuu turhaan stressiä :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!!! :wave:
 
Metsikselle kiitos kaunis ketjun "emännöimisestä", munkin mielestä kuulostais tosi työläältä tuo jatkuva kp:n päivittäminen. Mulle saa laittaa iän, 27 v.
Möhköfantille halit ja sympatiat, ehkä tarvitset tosiaan vähän lepotaukoa ja sitten mahd levänneellä mielellä hoitojen harkinta joskus? Ja mitä vainhan voi sillä välin tapahtua =) Tervetullut olet takaisin heti kun tahdot.
Jeyn ONNEA! :flower: Voi kun tuo päivä koittaisi itsellekin pian =) Pitäiskin käydä kurkkaamassa onko siinä odotuspuolen pinossa vielä eloa.
).( Mä olen lakannut laskemasta kiertopäiviä, nelkytjotain, ei paljon väliä tässä vaiheessa. Alan sit laskea jos ja kun menkat ja yk 2 tulee joskus. Sitä odotellessa testaan suunnilleen viikon välein. Viimeksi keskiviikkona nega, sain silloin myös sikapiikin, käsi tuli kipeäksi mutta ei sen suurempia haittoja toistaiseksi...

Nyt sitten toivotaan että ois tehoa, ja ettei tyttö ehtis saada tautia ennen kuin sekin rokotetaan. Miehen puolesta olen oikeasti huolissani kun sairasti viime talvena 2 sairaalahoitoa vaatinutta keuhkokuumetta, ekassa oli sairaalaan joutuessa CRP yli 400... mutta ei kuulu riskiryhmiin kun ei kroonista keuhkosairautta, ei auta kuin toivoa parasta :| Taudiltahan ei pakoon pääse jos on tullakseen, mua jotenkin ärsyttää nuo "lukittaudun sit vaikka neljän seinän sisään" -kommentit niiltä jotka ei anna rokottaa lapsiaan. Kun millähän nuo meinaa sen lukittautumisen käytännössä toteuttaa? Vastuu on aika iso... Mut mitäpä suotta paasaamaan, eipä tässä tiedetä edes rokotteen tehoa vielä. Jälkeenpäin sit ollaan viisaampia kun ruumiit on laskettu :whistle:
 
Joo kyllä mullekin riittää jos yykoot on listassa :wave: Ja tosiaan ihanaa kun viitsit Metsätähtönen päivittää listaa =)

Täällä menossa kp12 ja mitään tuntemuksia tai limoja ei näy jotka voisi kertoa ovulaation lähestymisestä. Muutenkin epäilen luteaalivaiheen olevan aikas lyhyt kohdallani. Kaksi kiertoa hölmönä ovista etsin ennen kuin yritys edes alkoi ja positiivista näytti molemmissa kierroissa n. 11 päivää ennen kuukautisten alkamista :/ Nyt en edes ole ovista löytänyt kahdessa edellisessä kierrossa. Tässä kierrossa on tikut visusti jätetty apteekin ja kaupan hyllylle.

Meillä tuli koululaisilta kysely tuosta sikarokotteesta ja muutaman päivän harkittuani laitoin rastin kyllä kohtaan. Rokottamatta jättäminen tuntuu suuremmalta riskiltä. Itsekin aion rokotuksen ottaa luultavasti.

Tsemppiä kaikille, jatketaan taas paremmalla ajalla :wave:
 
Ok, ketkä haluaa yk:t niin laittakeepa niitä ja jos on muuteltavaa. Voin tästä poimia uudesta ketjusta, jos muistaakseni jollakin lukikin. Tosiaan menee helposti ohi joku juttu, kun ei ole vielä oikeen päivittelijämoodi päällä..niin sitä vaan hyppii ohi jotkut jutut :LOL:

Täällä ei kummempia. Eilen katottiin totuuden hetki, ja mietin, että jokohan se pariskunta on eronnut. Kiva tietää, että toinen on naimisiin mennessään rakastanu toista tyyppiä. No ok, noissa virhemarginaali on 10%..mutta kyllähän ne kilpaan mennessään sen tietää. Näyttäis olevan trendi tossa se, että paljastat kaikkea ittestäsi ja menetät jotain, muttet saa rahaa kun vastaat väärin.

Kova kuume, joten tää päivityshomma onkin oikeestaan aika kiva. Huomasin tosiaan, etten ollu ihan kaikkia pätkiä hoksannut korjailla yhtenäiseksi, joten teenpä sen tässä samalla. Se jännästi pompauttaa tuon koko tekstin alkuun, jos laittaa vaikka url:t tai alleviivauksia jne. Jännä homma!

Ja huomauttakaa tosiaan jos jotain on.

Minä toivon kans, että ehdin saada rokotteen. Oon siinä vitosriskiryhmässä, eli iän puolesta. Ja pitäis influenssarokote samalla pistää. Ja siihen pitää olla resepti, surkeus! Haluan siis nuo, kun sairastun niin herkästi -kuten oon jo valitellutkin moneen otteeseen :D

Tsemppiä meille kaikille! VAuvapuuhissa tuntuu tämä stressi olevan läsnä aika vahvasti! Ensin stressataan, kun ei saa aloittaa ja onko yritysajankohta jne hyviä..sitten stressataan sitä että tärppääkö, sen jälkeen sitten jatkotoimenpiteitä..oli ne hoidot tai se itse raskaus! Että tosiaan, pitäiskö tähän alkaa kokoamaan top 10 stressinlievityskeinoja =)

Millos Jeyn LA?
 
Huomenta! Ei ole vieläkään merkkiä ovulaatiosta...taitaa tulla pitempi kierto tai jotain siihen suuntaan. No, jatkan testailua ja odotan ihmettä! Tuskastuttavaa tämä odottelu! Lapset päätti tänään nousta tosi aikaisin |O .

Rokotteista: KAusi-influenssarokotteen jo otin pari viikkoa sitten ihan omakustanteisesti. Kauhulla seuraan tuota sikainfluenssan leviämistä!

Tsemppiä kaikille ja hyvää viikonloppua ! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja adama:
Joo kyllä mullekin riittää jos yykoot on listassa



Hei en tarkoittanut, että noi yykoot on pakko olla listassa. Jotenkin tuosta mun edellisestä kirjoituksesta saa sen kuvan :ashamed: Toi oli Metsätähtönen hyvä, että ne ketkä haluaa et yk on listassa ni ilmottavat aina sen selvästi kun vaihtuu :wave:
 
Lily-Jane Tosi kiva kuulla että muillakin samanlaisia "ongelmia", tai lähinnä kai muutoksia tullut pillereiden jälkeen. Mä odotin kamalan kivuliaita menkkoja kun ennen pillereitä oli pahimmillaan vaikeuksia päästä sängystä ylös kun sattui niin kovin. Mutta kiva jos meneekin näin. Ja kaikista kivoin tietty että seuraavia menkkoja ei tuliskaan :D
 
Kiitti Metsätähtöselle! :heart:

Tulin ihan nopeesti kertomaan tilanteestani. Vieraita tulossa tänään ja paikat ihan sekasin. Menkkoja ei kuulu eikä näy, mutta en taida olla raskaanakaan. Tänään siis kp 30/30, jos yhtään olen kärryillä. Jotenkin oma kroppa tuntuu nyt ihan vieraalta, ku ei yhtään tiedä, mitä siinä tapahtuu.

Mulla siis nyt yk 4, mut varmaan pian muuttuu yk viiteen. Jos vaan menkat suvaitsee tulla ajallaan. Tietty toivon, ettei ne tule. Raskauteen en kuitenkaan tällä hetkellä usko. :/

Kylläpä on stressaavaa hommaa. Arvatkaa, kuin stressaavaa sitten on, ku vihdoin tulee raskaaksi! :LOL:

Mukavaa viikonloppua teille kaikille kanssakuumeilijoilleni! :wave:
 
R86
Heippa taas kaikille :wave:! On niin pitkä aika edellisestä kirjoittamisestani, etten tiedä, mistä aloittaisin. Ehkäpä siis aloitan näistä ovistikuista, koska asia on mullekin ajankohtainen.

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Minä kirjoittelen niin monessa pinossa että hassua kirjoittaa samat asiat moneenb pinoon jos vaikka joku muukin kuuluu usesampaan poinoon ja lukee multa aina samat asiat mutta kun ei mulla niin paljon tapahdu et voisin jooka pinoon kirjoitaa eri juttuja . Eli ihmettelen tässäkin pinossa sitä että miten ne one step tikkutestit (halpisovistestit) toimii. Siis mietin että kuinka paljon ennen varsinaista lh-piikkiä siinä testissä alkaa näkyä kaksi viivaa vai pärähtääkö siihen kerralla lh-huipussa ne viivat? Voiko esim. kolme-neljä päivää ennen ovulaatiota jo tulla jotain haaleaa viivaa eli kuinka herkkiä ne ovat reagoimaan? Täällä innokkaasti testailen uusilla tikuilla ja toivon näkeväni edes vilauksen kahdesta viivasta
Olen tikutellut ovulaatiota nyt kp: stä 11 ja tänään tikutin kp 20. En ole missään vaiheessa saanut testiviivasta yhtä vahvaa kuin kontrolliviivasta, mutta jostakin kumman syystä eilen ja tänään näkyi kuitenkin ihan selkeät viivat testipuolella. Siis ei mitään ns. viivanpaikkaa, jota pitää valoa vasten tihrustaa, että näkee, vaan ihan selkeä vaaleanpunainen viiva, joka on kuitenkin puolet himmeämpi kuin se kontrolliviiva. Ja tämmöstä viivaa ollut siis nyt pari päivää. Tajusikohan joku? Eikös Jonetalla ollut viime kierrossa jotain tällaisia? Pahoittelut Jonetalle muuten menkoista :hug: En varmaan osaa vastata kysymyksiisi Erka, mutta itse epäilen omalla kohdallani lähestyvää tai päällänsä olevaa ovista. On vähän outo olo ja alavatsaa/selkää aristaa. Lisäksi nännejä arasti eilen tosi paljon ihan itsestään ilman kosketusta tms. Siementä on kuitenkin laitettu kovasti matkaan eilen ja toissa päivänä ja ehkä huomennakin laitetaan joten toivo elää:)

Jeynille/Deville suuret onnittelut alkaneesta raskaudesta :D :hug: :flower:
Toivottavasti kaikki menee hienosti:) Tuntuiko tämä raskautumiskierto ihan erilaiselta kuin edelliset negaan johtaneet kierrot:)? Sä kyllä testasit aika aikaseen kun olet vasta viikoilla 3+. Käytittekö jo jotain apuja kun yritystä noinkin pitkään? Varmasti mahtava joululahja teille ja kiva sitten jouluna kertoa kaikille muille:):):)

Möhköfanttikselle suuri ja kannustava :hug: Toivottavasti saatte apuja tilanteeseenne tammikuussa!! Sydämestäni toivon teille kaikkea hyvää :hug: Kiitokset kuluneista kuukausista ja siitä, että viime kesänä aloit tätä ketjua ylläpitää. Keskustelun aloittajana ekassa volissa on tuntunut hyvältä nähdä, että tästä keskustelusta on ollut paljon apua ja tukea niin monelle muullekin naiselle:)

Metsätähtöselle kiitos palstan ylläpidon haltuunotosta :flower: Mulla on tiedot ihan ok siellä tuollaisenaan. Tulen sitten ilmottelemaan, jos ja kun yk vaihtuu:) Harmi, että siellä ollaan taas kipeänä. Toivottavasti tulet kuntoon taas pian :hug:

Olenpas mä taas hempeellä tuulella :D Joten annan kaikille tähän loppuun IIISON :hug:

Nyt pitäs lähtee siivoomaan: vaatteet, astiat ja lehdet hujan hajan pitkin kämppää ja villakoirat hyppii nurkissa. Kämppä on siis rehellisesti sanottuna kuin pommin jäljiltä, mutta kun laiskottaa ja "ei oo aikaa" eikä kyllä mielenkiintookaan...:whistle: Pitäs kyllä opetella siivoomaan useammin, varsinkin jos meille joskus tulee vauva :attn: Viikon päästä meillä onkin ensimmäistä kertaa vauvavieras kylässä kun kolmekuinen kummipoikamme tulee ensimmäistä kertaa meille yökylään:) vanhempiensa kanssa tietysti (ja onneksi) :D
 
Tässä aletaan parantumaan onneksi, kiitos r86 kuitenkin myötätunnosta =)

Siivouksessa on tosiaan, että mulla itellä on aika hyvä rutiini. Siivoon siis ihan vahingossa koko huushollin, kun teen noita kotiavustajan hommiakin ja niissäkin pitää siivoilla. Mutta jos en tee mitään tuollaista opintoje nohessa, niin sit alkaa mullaki siivousvaikeudet..se on se rutiini! B)

Sitten ne, joilla ei oikein onnistu tummennokset ja muut. Niin maalatkaa se alue, jonka tummaksi haluatte, ja painatte sitä tummennosta tai mitä haluattekaan. Niin näin pitäis onnistua. Kaipasin jotenkin wordin asetuksia tähän, kun ois kiva näppärästi muokata tota listaa vaikka yk:n perusteella tai aakkosjärjestyksen jne B)

Jahas, pitää jatkaa hääsuunnitelmia..mukavaa lauantaita :heart:
 
Metsätähtönen saako udella koska teillä on hääpäivä?? Nimimerkillä, omasta hääpäivästä n. 3kk ja vieläkin ihan tuoreessa muistissa... :heart: Oli se niin ihanaa! :D

).( eipä paljoa kuulu tänne, pientä alavatsajuilintaa havaittavissa, mutta sama oli viime kierrossa oviksen jälkeen aina sinne menkkoihin asti... :ashamed: äsken kuitenkin oli vähän jotain rusehtavaa tullu pöksyihin, mutta pyyhittäessä ei taas ollut mitään..kuvittelenko..?

viikonloppuja kaikille ja happy halloween!! :wave:
 

Yhteistyössä