Talvella 1v. kannattaako hommata kosteussuojattu puku vai pärjääkö äp puvulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "leena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"leena"

Vieras
Siinähän sitä asia tulikin, siis äp toppapuku kaapissa mutta mietin ns. kunnon pukua talvella helmikuussa 1v täyttävälle tytölle niin ja ei ole menossa päiväkotiin vielä että sen puolesta ei tarvitsisi. Toinen on tietysti "sinnitelä" äp puvulla aleihin ja ostaa heti joulun jälkeen kunnon puku. Sitten tietysti ongelma minkä kokoinen :D

Huuto.netistä katselin niin onpa kovia hintoja "vähän käytetyillä" ja uusilla hintalapullisilla puvuilla... esim. reimatec.

niin ja minkä kokoisia talvipukuja talvella esim. helmikuussa syntyneet vauvat ovat 1.v talvena käyttäneet.

En ostaisi. Tuon ikäinen joka ei vielä kävele, ei tee juuri muuta ulkona kuin istuu rattaissa tai lumihangessa. Lätäkköön ei ole pakko laittaa istumaan, ja jos sulla on kurahousut tarkoitus ostaa kevääksi niin hankit vaikka tarvittaessa sellaiset toppapuvun päälle.

Mä ostin mun helmikuussa 1v täyttävälle Name It:in vettä hylkivän haalarin. Maksoi vähän alle 50€. Äitiyspakkauksen haalari varahaalarina. Pärjäis varmaan sillä vaunuissa, mutta meidän esikoinen touhusi hiekkalaatikolla jo 9kk iässä joten ajattelin ostaa edes vettä hylkivän. Talvikengät ostan pikkuiselle varmaan vuodenvaihteen alennusmyynneistä...

jos kyseessä on esikoinen niin oottele nyt ihmeessä ainakin sinne tammialeen. kirpparilta löytyy tuota kokoluokkaa olevia pukuja yleensä 15 eurolla huutiksesssa niistä pyydetäänkin kohtuuttomia summia.

olen siis sitä mieltä että talvella voipi ruveta ulkoilemaan muuallakin kuin rattaissa sitten kun lapsi kävelee myös kengät jalassa. (jos siis on esikoinen, meillä tuo vauva saapi kontata kurassa esikoisen perässä kun ei sitä voi pelkästään sylissäkään pitää). eli luulen että pärjäätte kepoisasti tammialeen saakka.

Huutiksesta ostin joulukuun alussa 1v täyttäneelle Jonathanin tähtihaalarin jo syksylle käyttöön viileämmille keleille ja maksoin siitä alle 30€ postikuluineen. Koko oli 74. Alesta löytyi sitten Reimatec 74senttisenä ja hintaa jäi 40€. Tyttö täyttää nyt joulukuussa 2v ja nyt on vasta koko 80 käytössä.

Mulla helmikuussa 2010 syntynyt poika. Ostin pojalle kunnon toppapuvun just joulun jälkeen ja sille olikin paljon käyttöä. Viime talvena taisi lumi tulla maahan aika ajoissa ja eikä ollut mitään sohjo kelejä, niin jouluun asti pärjäsi suht ok tavallisella toppapuvulla. Nyt yhden lapsen kokemuksella ostaisin puvun kuitenkin jo aiemmin. On helpompaa sitten se ulkoilu kuitenkin. Ja riippuu tietty paljon vauvasta. Jos viihtyy vaan rattaissa niin sitten varmaan pärjää äp-puvulla.

Se on siinä ja siinä. Meidän marraskuun lopussa 1v täyttävälle kuopukselle on kosteussuojattu välikausipuku ollut jo tässä syksyllä ehdoton. Tosin hän on jo kesällä puoli vuotta täytettyään mönkinyt maassa isompien perässä eikä ole koskaan rattaissa viihtynytkään.

tosiaan toinen on mutta esikoinen syntyi kesällä joten ihan eri juttu nyt tämän toisen kanssa, istuu nyt rattaissa kun ei nuku ulkoiluaikaan. ja nyt on kuulemma taas himo kylmää talvea povattu niin siksi tässä näitä talvikamppeita mietinkin.... onhan se talvella se tuulikin plus tietty märkä / lumi.... jota äp puku ei pidä.

niin ja meidän kirppikseltä kun katselin käytettyjä koskeussuojattuja pukuja niin samat hinnat oli kun huutiksessa!!!! ihan uskomatonta?? mut siksi ne vissiin siellä olikin myynnissä vielä.

kokemuksia ja mielipiteitä vaan lisää :)

Ja koko riippuu tosi paljon haalarin merkistä! Ostin nuoremmalle nyt tulevaksi talveksi 80cm haalarin (Name It) ja ikäisekseen pitkällä esikoisella oli viime talvena 80cm Ticketin haalari 1,5v ikäisenä.

Eli kun on toinen lapsi ja joudutte ulkoilemaan isomman kanssa joka tapauksessa, niin ei se pienempi jaksa koko ajan olla rattaissa silloin kun ei nuku. Eli joo, ostaisin kunnollisen puvun että saa rauhassa mönkiä lumessa.

Älä osta vielä, näät sitten ajan mittaan milllaisen tarviitte! Kurahousut on ihan hyvä vaihtoehto, mutta kaksi pukua on syytä olla. Niitä saa kirpparilta halvalla, varmaan sattuu kohdalle oikein hyvä, kunhan et hätäile.

Kannattaa. Itse ostin jo viime keväänä (maaliskuu) 6kk pojalle kosteussuojatun puvun kun ryömi ja konttasi maassa niin eihän se äp puku mitään kosteutta kestänyt ja kurahousuja löysin vaan 80cm-> Esim pop:ilta olis löytynyt pienempiä mutta en viitsinyt niistä maksaa niin kovasti joten ostin hyvän puvun. Sama puku menee vielläkin 74cm ja poika 80cm ja 1v. 74-80cm puvun ostaisin jos nyt ei mikään kovin iso tai pieni lapsi ole. :)

(tyttö synt. helmikuussa 2009) ja meillä oli 80 cm puku 1 vuotiaana tytölle, reiman toppapuku, ei reimatec, maksoi sokkarin alessa syksyllä 30 euroa,oli edellisen kauden puku, palveli vallan hyvin, meni vielä seuraavan syksynkin. sitten hypättiin suoraan 92 cm pukuun. tuo pelkkä reimakin piti ihan hyvin kosteuden ja pyllyn alla oli puvun sisällä karva, joka piti peppua ja reisiä lämpöisenä jos hetkeksi istahti maahan. eli edullisiakin ja laadukkaita on mahdollisuus löytää :)

vilkaisin tuota huutiksen tarjontaa ja tosiaan nyt on kovat pyyntihinnat kun kaikki noita toppia metsästää, kannattaa vähän hengailla niin kyllä sielläkin hinnat laskee.. mutta kyllä siellä 74 kokoisia oli parilla kympillä aivan uudenveroisia, niihin tietty postit päälle niin alkaa olla jo kallista.

esim toi, ei kyllä erityisen kaunis.
http://www.huuto.net/kohteet/lahes-uudenveroinen-reimatec-talvihaalari-74cm-tytolle/194018560

Millaisia ovat 1veet, jotka eivät oikeasti liiku? Toki pakkauksen puvulla pärjää huonolla kelillä kun ostaa kurahousut. Ne vaan ovat pienellä sitten liikkumista haittaavia.

jos et lasta päästä ulos liikkumaan, pärjäät aleaikaan. Mutta eikö kannattaisi oikeasti miettiä vaihtoehtoja?

Mulla oli huhtikuun lopussa syntynyt poika ja kurahousua ja kosteussuojattua kaivattiin. Kurahousuja käytettiin pahimmassa mönjässä ja muuten nautittiin kosteussuojasta.

Viimeksi muokattu:
Siis HÄH!? 1v:tkö ei muka liiku ulkona? Mitä ne siellä sitten tekee? Meidän nuorempi täytti viime tammikuussa 1 ja oli itsestään selvää hankkia kunnon haalari jo silloin vuosi sitten. Koko kesän oli jo mennä mönkinyt pitkin pihaa ja sama meno jatkuu aina vaan.

Kyllä 1v tarvitsee kunnon haalarin, juuri tuon ikäinenhän osittain istuskelee siellä maassakin. Äp puku on ihan vettäimevää kangasta ja lisäksi ohut. Kävelemään opettelevan on vaikea kävellä, jos on ensin joku välipuku, sitten toppapuku ja vielä kuravaatteet päällä - mieluummin yksi kunnollisen paksuinen kosteussuojattu puku.

Aleista kannattaa vielä huomioida, että harvoin ne -50% alet alkaa ihan heti joulun jälkeen vaan vasta pidemmällä tammikuulla. En tiedä kannattaako sinne saakka odottaa, silloin on jo puolet talvesta mennyt. Sama puku ei käy seuraavana talvena eli sitten maksat suht kovan hinnan vain puoli talvea käytössä olevasta puvusta... Taitaa toppapukukausi kuitenkin alkaa nyt parin viikon sisällä. Kirppis on tietenkin yksi vaihtoehto. Kosteussuojapukua ostaessa vaan on sitten riski, että käytetty puku ei jostain syystä pidäkään kosteutta. Ihan ainoaksi puvuksi en reilusti käytetyn näköistä pukua itse ostaisi. Varapuvuksi kylläkin.

Meillä poika syntyi marraskuussa ja seuraavana talvena,(kun poika täytti 1v)käytettiin äp haalaria kevääseen saakka.Kurakeleillä vedettiin päälle kurahousua,talvipakkasilla haalarilla.Tuon ikäisellä ei ehkä siltä haalarilta vaadita kovaa kulutuskestävyyttä...

Kulutuskestävyydestä: riippuu vähän millainen talvi tulee. Jos soran seassa ulkoillaan, niin täytyy olla kestävä, ihan lumihangessa toki ei. Vk-puvun täytyy kyllä ainakin olla kestävä!

Kyllä mä ostaisin ihan kunnon toppapuvun. Meillä tossa iässä möyrittiin paljon maassa päivittäin. Ja nimenomaan maassa konttas paljon ja maa on kylmää ja märkää ja kuraista :) Toki voi sitten ajatella äp toppiksen päälle kurahousut mutta onpahan yksi kerros lisää puettavaa.

Mä ostin 80 cm ja mentiin sillä sitten seuraava syksykin vielä.

Jos ulkoilevia sisaruksia perheessä, niin takuulla 1v ulkoilee ja konttaa maassa ym.

Jos esikoinen ja et halua puistoilla, niin sitten äp-puku menee. Ja saahan siihen kurahousut päälle, jos haluaa.

Mutta mä kyllä ostaisin jonkin paremman (äp ei pidä vettä yhtään ja väri arka), kun meillä lapset kävelleet 1-vuotiaina ja taaperokärryllä jo aiemminkin. Ja ulkona on hauskaa.

Yhteistyössä