Taloyhtiömme päätti päivittää säännöt nykypäivään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sähkögrilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sähkögrilli

Vieras
Jatkossa ei sitten saa tehdä remonttia kuin ma-la klo 9-18.00 välisenä aikana.
Sunnuntaisin ei saa tehdä ollenkaan.
Parvekkeilla grillaaminen ja ruuan tekokin on kielletty myös tupakointi kielletty.

Joten turhaan hankin sähkögrillin kun sitä ei nähtävästi saa käyttää ja vaikka itse en tupakoi mutta muutamat naapurit kyllä niin tämä ei tiedä hyvää.
Nyt jo yksi polttaa omassa huoneistossaan ja ei hänen tarvitse kuin ovensa käytävään avata että on sieltä poistumassa niin se kamala tupakansavu leijalee pitkin käytäviä.
Samoin muutamat ovat nyt alkaneet polttamaan tuolla rappukäytävän oven edessä, etenkin sateella kun siinä onnettoman pieni lippa suojana on tuo oven edusta ihan kamala, ja harvoin ne tumpitkaan osuu sinne roskiin :(
Mitä taas tulee remontointi aikaan, siinä ei ole ajateltu kyllä yhtään työssä käyviä.

Eivät taida olla ihan lailliset säännöt varsinkaan tuon parvekkeella ruoanlaittamisen ja tavanomaista ääntä tuottavan remontoinnin suhteen. Ei asunnossa tapahtuvaa ns. normaalia elämää voi kieltää.

• Tykkää
Reactions: Kumma
Erään tuttavan taloyhtiössä on parveketupakointi kielletty, mutta jos polttaa asunnossa sisällä, niin siihen ei voi kukaan puuttua. Eikös kuulosta aika erikoiselta?

Tuota tupakoinnin riistäytymistä käsistä minäkin pelkään. Tuolla kun ei mitään voiteta jos porukka alkaa huonistoissaan polttamaan :(
Ja mitä remontoinnin aikoihin tulee niin kyllä minusta nyt ilta 19-20.00 voi hyvinkin remontoida, sen nopeammin remontti ohi ;)
Nyt noilla remontointi ajoilla voi joku keittiönkin remontti jonka tekisi parissa viikossa venyt helposti kuukaudenkin jollei pidemmänkin mittaiseksi :(

No sääntöjä voi tehdä kyllä, mutta on ihan eri asia miten niitä valvotaan ja mitä niiden rikkomisesta voi seurata. Parveke on asunnon osakkaan henkilökohtaista tilaa ja siellä saa harjoittaa ns. normaaliin elämään kuuluvia asioita, kuten vaikkapa grillata ja polttaa tupakkia. Netti on aiheeseen liittyvää materiaalia pullollaan, jossa mm. isännöintiliiton juristit ottavat asiaan kantaa.

• Tykkää
Tuota tupakoinnin riistäytymistä käsistä minäkin pelkään. Tuolla kun ei mitään voiteta jos porukka alkaa huonistoissaan polttamaan :(
Ja mitä remontoinnin aikoihin tulee niin kyllä minusta nyt ilta 19-20.00 voi hyvinkin remontoida, sen nopeammin remontti ohi ;)
Nyt noilla remontointi ajoilla voi joku keittiönkin remontti jonka tekisi parissa viikossa venyt helposti kuukaudenkin jollei pidemmänkin mittaiseksi :(

Minusta tuo rempparajote on ihan hyvä. Meillä talossa sytty riita siitä että yhtä asuntoa rempattiin päivästä,viikosta ja kuukaudesta toiseen aamusta iltaan ja hyvä ettei illasta aamuun. Jokapäivä. Kaikilla meni lopulta hermot siihe ikuiseen meteliin joka huipentui semmoseen mekkalaan että omassa kodissaan ei voinu huutamatta puhua ja lapset kärsivät päiväunettomuutta. Tuossakaan tilanteessa ei sanottu niille että remontoia ei saa, mutta kohtuuttomasti ei saa rassata muita. En edes tajua miten kolmion remppaan saa uppoamaan niin tolkuttomasti aikaa vaikka sen remppais katosta lattiaan ja joka huoneen.

• Tykkää
Tuo remppaaikasääntö on hyvä. Meillä naapuri remontoinut jo 6 vuotta. Illat,aamut, viikonloput ja nyt tekee "hiljaista" :O :D remonttia öisin. Ihmetellyt itsekkin että mitä siellä tehdään kun luulis jo pintojen loppuvan kesken?
On kyllä niin outo hyypiö muutenkin että vittuillessaan varmaan porailee lattiaa kun ei muutakaan keksi.

Jatkossa ei sitten saa tehdä remonttia kuin ma-la klo 9-18.00 välisenä aikana.
Sunnuntaisin ei saa tehdä ollenkaan.
Parvekkeilla grillaaminen ja ruuan tekokin on kielletty myös tupakointi kielletty.

Joten turhaan hankin sähkögrillin kun sitä ei nähtävästi saa käyttää ja vaikka itse en tupakoi mutta muutamat naapurit kyllä niin tämä ei tiedä hyvää.
Nyt jo yksi polttaa omassa huoneistossaan ja ei hänen tarvitse kuin ovensa käytävään avata että on sieltä poistumassa niin se kamala tupakansavu leijalee pitkin käytäviä.
Samoin muutamat ovat nyt alkaneet polttamaan tuolla rappukäytävän oven edessä, etenkin sateella kun siinä onnettoman pieni lippa suojana on tuo oven edusta ihan kamala, ja harvoin ne tumpitkaan osuu sinne roskiin :(
Mitä taas tulee remontointi aikaan, siinä ei ole ajateltu kyllä yhtään työssä käyviä.
No, mutta valoisana puolena tässä on nähtävä se, että sen sijaan että käryttäisit parvekkeella rööki hampaissa suomimakkaraa tai jyristäisit poralla sunnuntaiaamuisin naapurinne hermoromahduksen partaalle voit nyt ilmoittautua vaikka jollekin kansalaisopiston äidinkielen kertauskurssille ja sinulla on aikaa kirjallisen ulosantisi parantamiseen!

Tuo remppaaikasääntö on hyvä. Meillä naapuri remontoinut jo 6 vuotta. Illat,aamut, viikonloput ja nyt tekee "hiljaista" :O :D remonttia öisin. Ihmetellyt itsekkin että mitä siellä tehdään kun luulis jo pintojen loppuvan kesken?
On kyllä niin outo hyypiö muutenkin että vittuillessaan varmaan porailee lattiaa kun ei muutakaan keksi.

Mikä ihmeen perversio joillain on siihen jatkuvaan remontointiin? Jotkut tosiaan tuntuvat ihan vaan harrastan sellaista. Rasittavaa. Hyvä vaan, jos remontointia rajoitetaan!

Mikä ihmeen perversio joillain on siihen jatkuvaan remontointiin? Jotkut tosiaan tuntuvat ihan vaan harrastan sellaista. Rasittavaa. Hyvä vaan, jos remontointia rajoitetaan!

Koska joillakin on oikeasti taitoa ja rahaa kunnostaa kotiaan. Kyllä sitä voinee myös ihan harrastuksenakin pitää, jos itse tykkää remonttiansa tehdä. Mutta joo ymmärtäähän sen taas kateellisten kiukuttelut. Itse kun asut joskus 90-luvulla remontoidussa puupaneelein vuoratussa tapettiboordi-helvetissä, niin ärsyttäähän se kun naapuri iskee kivitasoa keittiöönsä. :D

Koska joillakin on oikeasti taitoa ja rahaa kunnostaa kotiaan. Kyllä sitä voinee myös ihan harrastuksenakin pitää, jos itse tykkää remonttiansa tehdä. Mutta joo ymmärtäähän sen taas kateellisten kiukuttelut. Itse kun asut joskus 90-luvulla remontoidussa puupaneelein vuoratussa tapettiboordi-helvetissä, niin ärsyttäähän se kun naapuri iskee kivitasoa keittiöönsä. :D

No jos vuosikausia remontoidaan yhtäsoittoa niin ei taida olla remonttitaidot hallussa kun pitää koko ajan rempata. Kunnolla remontoitua ei tarvitse koko ajan remontoida. Kuusi vuotta remontoimista kuten tuo yksi kirjoitti niin ei se enää normaalia ole. Miksi hitossa kukaan remontoisi asuntoaan koko ajan. Vaikka kuinka olisi taitoja niin kuka hitto haluaa asua vuosia keskeneräisessä kodissa?

Säälittävää tässäKIN asiassa vetää esille kateus. Mun mies osaa kyllä rempata, että eipä ole kateudesta kyse.

No voisko se parempi väki ostaa itselleen jonkun kartanon jostain vähän kauempaa, miksi pitää muuttaa kerrostaloon, jos tekee remonttia ihan vaan ajankulukseen? Vähän köyhää, jos remonttimelu on ainoa keino tuoda esiin omaa statustaan.

No jos vuosikausia remontoidaan yhtäsoittoa niin ei taida olla remonttitaidot hallussa kun pitää koko ajan rempata. Kunnolla remontoitua ei tarvitse koko ajan remontoida. Kuusi vuotta remontoimista kuten tuo yksi kirjoitti niin ei se enää normaalia ole. Miksi hitossa kukaan remontoisi asuntoaan koko ajan. Vaikka kuinka olisi taitoja niin kuka hitto haluaa asua vuosia keskeneräisessä kodissa?

Säälittävää tässäKIN asiassa vetää esille kateus. Mun mies osaa kyllä rempata, että eipä ole kateudesta kyse.

Yksi ystäväni asui nuorena talossa, jossa yläkerran naapuri porasi joka päivä. Siis joka päivä. Kaveriani vitutti, kun esim. ylioppilaskirjoituksiin lukeminen oli hankalaa sen jatkuvan poraamisen vuoksi. Olisi kyllä kiva tietää, porasiko se naapuri jotain irtolankkuja, vai miten sillä riitti enää pinta-alaa kämpässään siihen poraamiseen :D

Mitäs helvettiä se sinun napaasi kaivaa missä kukin haluaa asua ja minkälaiseksi asuntonsa remontoida.

No se alkaa kaivella silloin, jos joku remonttihäirikkö muuttaa samaan rappuun. Ihan sama sinänsä, tekeekö hienoa sisustusta vai poraileeko vaan huvikseen reikiä seinät täyteen. Naapureita kiinnostaa se, onko toinen häiriöksi, ja tuollainen elämäntaparemontoija on. Silloin olisi järkevämpää muuttaa muualle toteuttamaan itseään.

Juu kyllä mä olenkin ihan helevetin kateellinen tälle kalupakille kun on kuudessa vuodessa saanut aikaan mm kaksi vesivahinkoa, toisen meille ja toisen naapuriin. Ja hänen takiaan myöhässä ovat esim taloyhtiön putkiremppa kun ei päästä suunnittelijoita ym asuntoa tarkastamaan. Huippu-osaaja :whistle:

No se alkaa kaivella silloin, jos joku remonttihäirikkö muuttaa samaan rappuun. Ihan sama sinänsä, tekeekö hienoa sisustusta vai poraileeko vaan huvikseen reikiä seinät täyteen. Naapureita kiinnostaa se, onko toinen häiriöksi, ja tuollainen elämäntaparemontoija on. Silloin olisi järkevämpää muuttaa muualle toteuttamaan itseään.

Muuta itse johonkin omakotitaloon helvetin korpeen. Mitä sinä muita siinä yrität kontrolloida.

Yhteistyössä