T
tilanne?
Vieras
Mitenköhän on, kun tuolla adoptiopuolella oli puhetta lapsen aiheuttamista kuluista, niin onko teillä käsitystä, että minkä kokoisista summista on oikein kysymys? Olen tekemässä gradua, plussannut ihan pari päivää sitten ja tarkoitus olisi valmistua ennen vauvan syntymää. Miehellä on opiskelut pahasti kesken, mutta määräaikainen työpaikka, tosin hän on jäämässä osa-aikaiseksi, että voisi jatkaa opiskeluja. Jos mies jää osa-aikaiseksi ovat tulot esimerkiksi syksyllä noin 800 euroa kuussa, jos lasketaan saamani opintotuki mukaan. Synnytyksen jälkeen saisin sitä vanhempainrahaa (tai mitä se nyt onkaan) sen minimin eli olisiko 300 euroa kuussa ja lapsilisät päälle. Meillä on kerrostaloasunto, josta on lainaa 17000 euroa jäljellä, minulla opintolainaa 2000 euroa. Eli vuokramenoja ei ole, maksetaan vain vastiketta, mutta lainaa olisi tarkoitus alkaa lyhentämään 2006. Olin jotenkin ajatellut, että jos ostaa kaiken käytettynä ja varmasti sukulaiset ostelevat kaikenlaista, niin ei se mitenkään mahdotonta olisi selvitä tämmöisillä kuluilla. Voisihan mies tietenkin sitten ottaa opintolainaa ja nostaa tukea...Mitä luulette? Säästössä rahaa ei juurikaan ole.