Talossa vauva -vanhemmat viihteellä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ystävä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyl mä oisin hulluksi tullut jos en olisi voinut kymmeneen vuoteen lähteä yhtään bilettämään vain koska mulla on lapsia!!

Joo, mä olen ihan kamalan vastuuton ja jaada jaada... :saint:

Kyl mä oisin hulluksi tullut jos en olisi voinut kymmeneen vuoteen lähteä yhtään bilettämään vain koska mulla on lapsia!!

Joo, mä olen ihan kamalan vastuuton ja jaada jaada... :saint:

Ja kun ei se tarkoita, että se oma elämä loppuu siihen että on lapsia. Kyllä jokaisella on oikeus silloin tällöin käydä tuulettumassa jos siltä tuntuu. Ja satunnainen alkoholinkäyttö ei tee kenestäkään ongelmavanhempaa. Ihmiset vain suurentelevat asioita nykyään liiaksikin.

Itse olen vierestä nähnyt mitä se on, kun alkoholi oikeasti vaikuttaa jo perheen normaaliin elämiseen ja yhteiseen arkeen. Ja tällainen satunnainen bilettäminen, kuten jotkut sitä kutsuvat, ei todellakaan ole mitään siihen verrattuna.

Silloin olisi jo ongelma jos vanhemmat laiminlöisivät lapsen jokapäiväiset tarpeet alkoholin takia.

Me käytiin viihteellä kerran kun vauva oli 3kk, käydään yhdessä varmaan kahdesti vuodessa. Hyvin voitas enemmänkin, mutta jos tämä määrä tekee meistä vastuuttomia kääääääääk! :laugh:

Ja kun ei se tarkoita, että se oma elämä loppuu siihen että on lapsia. Kyllä jokaisella on oikeus silloin tällöin käydä tuulettumassa jos siltä tuntuu. Ja satunnainen alkoholinkäyttö ei tee kenestäkään ongelmavanhempaa. Ihmiset vain suurentelevat asioita nykyään liiaksikin.

Itse olen vierestä nähnyt mitä se on, kun alkoholi oikeasti vaikuttaa jo perheen normaaliin elämiseen ja yhteiseen arkeen. Ja tällainen satunnainen bilettäminen, kuten jotkut sitä kutsuvat, ei todellakaan ole mitään siihen verrattuna.

Silloin olisi jo ongelma jos vanhemmat laiminlöisivät lapsen jokapäiväiset tarpeet alkoholin takia.

Tää olikin kieli poskessa kirjotettu... Täysin samaa mieltä kanssasi.

Mielenkiintoista on se että ap;n tulikin juuri tänään mieleen tulla kirjoittamaan tästä ystävänsä tapauksesta kun lehdessä on kirjoiteltu siitä kuinka suomalaiset ovat alkoholista johtuvien onnettomuuksia kärkimaita.

Aamulehti: Suomalaisia sattuu humalassa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Ettei vain olisi hyvästä aiheesta keksitty provo....

Ei kait tuo nyt vastuutontakaan ole, mutta minä en olisi halunnut erota pienestä vauvasta kokonaisen illan ajaksi. Enkä olisi nauttinut juhlinnasta, kun olisin miettinyt miten kotona pärjätään. Ekan yön olin poissa kun lapsi oli reilun vuoden ja sillonkin hän oli isänsä kanssa.

Ihan järkyttävää! Siis oikeesti. Sit krapulassa yrittää vastata vauvan jokapäiväisiin tarpeisiin. Mielestäni todella itsekästä ja vastuutonta. Ei ainakaan lapsi ole etusijalla tällaisessa perheessä, sano minun sanoneen.

Miksi ei olisi etusijalla?

Ja miksi oletat, että juhlimisesta tulee krapula?
Tosin vaikka tulisikin, ei pienen vauvan tarpeisiin vastaaminen ole mitenkään vaikeaa krapulassa, saati vauva siitä kärsi.

[QUOTE="yksis";27873777]Alkoholin vaikutus onnettomuusriskiin
Alkoholin on useissa tutkimuksissa todettu lisäävän onnettomuusriskiä. Riski kasvaa kolminkertaiseksi kun veren alkoholipitoisuus nousee 0,8 promilleen ja 40-kertaiseksi, kun pitoisuus nousee 1,5 promilleen.

tuo ilmeisesti lähinnä autolla ajamiseen, mutta lisäksi kaatumiset ym ym...[/QUOTE]

Kertoiko joku alunperinkään, et vanhemmat olivat kauheessa kännissä vai vaan, että olivat juhlissa? Ymmärtääkseni juhlissa voi olla vaikka ihan selvin päin...

Miksi ei olisi etusijalla?

Ja miksi oletat, että juhlimisesta tulee krapula?
Tosin vaikka tulisikin, ei pienen vauvan tarpeisiin vastaaminen ole mitenkään vaikeaa krapulassa, saati vauva siitä kärsi.

Niin juu, minäkin kun olen käynyt ulkona niin todellakin on vuosisadan kaamein kankkunen seuraavana aamuna. Joo, ei todellakaan ole. Jotkut osaavat ottaa sivistyneemmin, ei tarvitse vetää överiksi niin että kuola valuu pitkin poskia.

Ja kyllä olen seuraavana aamuna noussut normaalisti hoitamaan normaalia arkea, jota meidän perheessä eletään kahden lapsen kanssa.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Alkoholin on useissa tutkimuksissa todettu lisäävän onnettomuusriskiä. Riski kasvaa kolminkertaiseksi kun veren alkoholipitoisuus nousee 0,8 promilleen ja 40-kertaiseksi, kun pitoisuus nousee 1,5 promilleen.

tuo ilmeisesti lähinnä autolla ajamiseen, mutta lisäksi kaatumiset ym ym...[/QUOTE]

Eiköhän ne prosentit ole paljon pienemmät sitten jos ei lähde kännissä ajamaan... :D

En ymmärrä miksi lapsen ollessa niin pieni vauva, on pakko päästä juhlimaan. Todella itsekästä. Mammat vois käydä sitten synnytyksen jälkeen välillä töissäkin kun ei se vauva siitä kärsi jos äiti on välillä vähän muualla. Nykyajan vanhemmat on tajuttoman hemmoteltuja ja ensimmäisenä oman edun ajattelijoita sanon mä...

No onneksi oli hoidossa. Ja onhan siinä vissi ero minkälaisella viihteellä vanhemmat on. En ymmärrä minäkään jos on kalsarikännejä vetämässä ja aamullakaan ole siinä kunnossa että vois vauvaa hoitaa. Eri juttu jos ovat vaikka käymässä iltaseltaan jotain leffaa kattomassa ja tulevat yöksi hoitaan itse vauvaa.
Ja olen sitä mieltä että joskus se on parempi jättää pieni vauva hoitoon ku raahata kaupasta ja ostoskeskuksesta toiseen.

Onko niillä vanhemmilla sitten tapana lähteä rattiin humalassa? Silloin ymmärrän huolesi.

Jollain lailla silloinkin jos tapaavat juoda itsensä sellaiseen kuntoon että heille aina viihteellä sattuu onnettomuuksia (kaatuvat murtaen luita, joutuvat tappeluun, pahoinpidellyiksi, ryöstetyksi, raiskatuksi jne).

Mutta jos on kysymys normaalista juhlimisesta mistä seuraa pahimmillaan päänsärky seuraavana aamuna niin... :D Itselläni on nyt 7 viikon ikäinen vauva ja kolmesti olen ollut luotaan pois kun olen käynyt isosiskonsa kanssa uimassa (4-6h pätkiä), torstaina varmaan seuraavan kerran. Lasken nuo juhlimiset vähän samaan kastiin.

Kyllä maailmaan paheksuntaa mahtuu. Teit mitä tahansa niin hyi hyi paha paha äiti/isä. Onneksi mä olen hyvä äiti ja mieheni loistava isä kaikesta pahuudestamme huolimatta. Ehkä juuri siksi. Jaksamme täyspäisenä juuri siksi, että osaamme ajatella itseämmekin kuinka kamalalta se kuulostaakin! Monessakin asiassa! Ajatella! Sellasia me nykyvanhemmat olemme(onneksi). ;)

Kotihan se vaarallisin paikka on, liikuntaharrastuksesta puhumattakaan. Toivottavasti ap ymmärtää tämän ja koittaa välttää kotona oloa ja kaikkea liikuntaa, jottei hänelle vain sattuisi mitään tapaturmaa.

Kyllähän mä sanon että ei se 'juopontuuri' oo ihan tuulesta temmattua, melko usein päivystyksessä tuli nähtyä tapauksia joissa olis pitäny käyä paljon pahemmin kaiken logiikan mukaan...

[QUOTE="vieras";27873900]En ymmärrä miksi lapsen ollessa niin pieni vauva, on pakko päästä juhlimaan. Todella itsekästä. Mammat vois käydä sitten synnytyksen jälkeen välillä töissäkin kun ei se vauva siitä kärsi jos äiti on välillä vähän muualla. Nykyajan vanhemmat on tajuttoman hemmoteltuja ja ensimmäisenä oman edun ajattelijoita sanon mä...[/QUOTE]

Miten niin nykyajan vanhemmat? Nykyaanhan juuri laitetaan lapset aina etusijalle ja varsinkin Suomessa.

Voi voi kun on kamalaa etta vauva 2 kk on yon hoidossa, toista se on muualla maailmassa kun vauvat ovat joka paiva hoidossa...

Akuutti humalatila altistaa aivovammoille

Suomalainen humalahakuinen juomistyyli on voimakas riskitekijä pään tapaturmaiselle loukkaamiselle. Yli 1,5 promillen humala lisää riskiä yli kolminkertaiseksi ja kahden promillen humala yli kymmenkertaiseksi muihin vammapotilaisiin verrattuna.
(Savola 2004.)

Akuutti humalatila on etenkin nuorten kohdalla aivovamman aiheuttaja. Aivovammoista seuraa mm. halvauksia, aistien tylsistymistä, luonteen muutoksia, puhehäiriöitä ja tajuttomuuskohtauksia. Pahimmillaan terveyshaitat johtavat työkyvyttömyyteen sekä kalliiseen pysyvään laitoshoitoon. (Hillbom 1998.)

Väkivalta ja alkoholi

Alkoholi on osatekijä suurimmassa osassa väkivaltarikoksia. Alkoholi aiheuttaa tietyissä ihmisissä (joista valtaosa miehiä) impulsiivista ja aggressiivista käyttäytymistä. Tämän tyypin alkoholin väärinkäyttäjät syyllistyvät erilaisiin rikoksiin usein nimenomaan humalassa. Alkoholi sinänsä ei aiheuta vihamielisyyttä - se vaikuttaa eri yksilöihin eri tavoin. Humalassa kuitenkin niin fyysisen kuin henkisenkin toiminnan säätely aina heikentyy. (Kiianmaa, Kalervo: Alkoholi ja väkivaltaisuus. Päihdelinkki-verkkopalvelu.)

En mä vanhempia tuon takia huonoina vanhempina pitäisi, mutta en kyllä todellakaan itse jättäisi noin pientä vauvaa hoitajalle ja vielä kahteen kertaan lyhyen ajan sisällä koko illaksi ja osaksi yötä. Toki vanhempien pitää ulos päästä ja tuulettumaan, eikä ulkona käyminen tietenkään tarkoita (kaikkien kohdalla) älytöntä kännäystä ja sekoilua, mutta kyllä sitä ehtisi tehdä myöhemminkin vauvan ollessa vähän isompi.

Itsellä vajaa 2v. ja vauva tulossa ja kyllä joskus menojalka vähän vipattaisi, mutta kyllä mä viihdyn kotonakin. Esikoinen oli eka kerran mun äidillä hoidossa n.3 tuntia n. 3kk ikäisenä ja silloinkin mulla oli jo ihan hirveä kiire kotiin. Ekan kerran olin yötä pois lapsen luota (kaverin kanssa risteilyllä) sen ollessa 1v1kk ja silloinkin oli isänsä kanssa.

Niin no siinä tosiaan on aika vissi ero onko se lapsi joka viikko hoidossa, vai kerran - pari kuussa. Itse en kyllä käy tuulettumassa senkään vertaa, mutta jokainen tyylillään.

Tiedän myös tapauksia joissa lapsi on tyrkätty hoitoon jo heti ensimmäisenä viikkona kun on sairaalasta kotiuduttu. Sellainen on mielestäni vastuutonta. Ja silläkin toki on merkitystä onko lapsi hoidossa jollain puolitutulla vai ihan läheisellä ja luotettavalla henkilöllä.

Ja ajatella, synnärillä se vastasyntynyt voipi olla siellä hoitolassa koko YÖN ilman vanhempiaan. Miten se nyt sellaisesta traumasta voi selvitä??? Ai niin, se vauva tietenkin tietää ja ymmärtää että nyt ne vanhemmat on olleet bilettämässä ilman häntä, yyyh.

Halloo, ei voi olla ihmisen naiviudella ja tyhmyydellä rajaa. Tämä oli päivän noloin aloitus... että vielä sattuis niille vanhemmillekin jotain, heheh. Voi kai sitä kuolla siellä omassa kotonaankin, jos vaikka sattuu talo palamaan.

Olen todella ihmeissäni että täällä on näinkin paljon mammmoja, jotka VÄHÄTTELEE alkoholin vaikutusta ihmisen käyttäytymiseen.
Ja joku miettii, onko tällainen mielipide Provo.
Täällä näköjään kaikki tyypit, jotka eivät hyväksy kaikenlaisia hullua, ovat provoja. Tiettyjen mielestä. Naurettavaa.

Te, joilla "leviää pää" ilman alkoholia, niin sitä en todellakaan ymmärrä? Mitä se alkoholi siihen auttaa?
Jos tuulettumaan haluaa, niin itse tykkään ottaa ystävän mukaan ja lähtään hemmotteluun; kasvohoitoa, kuumakivihierontaa, kylpylää...hyvää ruokaa. Ja tuollaiseenkaan ei tarve/halu ole lähteä kun vauva on 2kk-5kk vanha.

Mitä itse olen pikkujouluissa käynyt, niin kyllä siellä tahtoo alkoholipitoiset juomat maistua kaikille ihan reilusti...turha siis puolustella kellään, että siellä kävästään pari tuntia ja lähtään nätisti kotiin.

Yhteistyössä