talossa jotain mätää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "almira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"almira"

Vieras
Onko nyt jotain flunssaa liikenteessä? Vai onkä tää taas jotain muuta?
Oon pelänny jo puolisen vuotta että tässä talossa on jotain "mätää" joka aiheuttaa erinäisiä oireita. Muutettiin taloon joka ostohetkellä kuntotarkastettiin ja sitten iyse remontoitiin. Puolisen vuotta muuton jäljeen syntyi vauva joka oli koliikki neljä kuukautta. Korvakierre alkoi ja hänelle jouduttiin antaa yht. 7antibiottikuuria ennenkuin putkitettiin nyt helmikuussa. Muut lapset oli viime talven terveenä. Keväällä alkoi sitten taas sairastelu. Lapset (5 ja 1v, eli tämä korvakierre vauva) yski ja oli kovassa flunssassa ainakik kuukauden joka katkesi etelänmatkaan. Nyt taas lomalta tultua tenavat niiskuttaa. Kerettiin olla kotona viikko.
Ennen lomaa täällä kotona kävi kosteusmittaaja joka ei huomannut mitään poikkeavuutta eikä homeen hajua. Keskimäinen lapsi joka on 3v on pysytellyt kokoajan terveenä lukuunottamatta mahatautia joka kiersi epidemiana kaveriperheissäkin.
Alkaa ahdistaa tää asia ihan todella. Miehelke ei voi paljoa puhua enään koska oon jauhanu tästä asiasta ihan tuskastumiseen asti ja hän pitää mua ylireagoivana asian suhteen. Hän itse rakennusalalla ja sanoo tietävänsä asioista.
Nuorimmaisella lapsellamme myös neurologisia ongelmia.
En halua nyt mitään syyllistäviä kommentteja vaan ihan asiallisia kiitos.
Ylireagoinko vai pitääkö tässä nyt ruveta panikoimaan lisää.

Miten usein teillä siivotaan tai vaihdetaan petivaatteet. Onko lasten huoneessa paljoa pölynkerääjinä pehmoeläimiä.

Onko teillä lemmikkiä.

Onko allergiat pois suljettu, teillä voi olla allergiaa.
Itse olen allerginen pölylle ja huomaa jos laistaa siivouksesta.

Meillä on pölylle allergisia, minä itse esim aika varmasti ja siksi meillä siivotaan useinm toki lapsiperheessä vaatteita ja peittöjä on paljon ja lapset jättää ni usein mihin sattuu. Eikä pölyallergia ainakaan itselläni aiheuta flunssan kaltaisia oireita. Kuumetta meillä on todella harvoin. Enemmänkin liittyy aina yskä ja nuha plus tukkoinen olo tähän juttuun. Itselläni tuli viikko sitten aamulla veristä räkää mutta se loppui kun sateet tulivat. Liekkö siitepöly sai tämän aikaan.

Ensinnäkin talossa ei tarvitse olla mitään mätää, se niiskutusmätä keväisin voi hyvinkin olla siitepölyallergia, joka laajuudestaan riippuen voi kestää aina sinne heinä-elokuulle asti. Syksyllä puolestaan homeitiöt leviää ilmassa. korvakierre on aika tavallinen ilmiö pikkulapsilla - varsinkin pojilla, helpottaa iän myötä kun putkistot suurenee ja ilma alkaa kiertää paremmin. Monesti nuo flunssat kestää vähintään sen pari viikkoa, joskus tosiaan pidempäänkin - eikä noihin kausiflunssiin aina ole muuta kuin oireita helpottavia lääkkeitä, eli ne pitää vaan kärsiä. Neurologiset ongelmat ei puolestaan tule yleensä homeesta tms. (varsinkaan tuon ikäisellä näkyvät) vaan ovat ihan synnynnäisiä.
Niin ja onko teillä eläimiä - nehän voivat aiheuttaa allergiaa myös.
Summa summarum, minusta ylireagoit ja yhdistelet kauhussasi vähän liiaksi asioita.

Voit olla ihan oikeassa. Huoli terveydestä on minulle nykyään jo neuroosi, niin paljon nuorimmaisen kanssa saatu rampata lääkärissä. Seuraillaan kesän ylitse ja katsotaan syksyllä tilanne uudelleen. Suomessa tosiaan sairastellaan ihan älyttömästi verrattuna keskieurooppaan :/

Yhteistyössä