Talopaketti

Turkilmas
Meillä on rakenteilla Kastellin uuskartano pelkällä alakerralla ja käyttöullakolla. Ainakin toistaiseksi ollaan oltu erittäin tyytyväisiä kaikin puolin :). En keksi vielä mitään huonoa puolta.
 
Meille on rakentumassa Design-talon Kaustinen 133. Maaliskuussa muutto. Muuten olemme ihan tyytyväisiä mutta seuraavat asiat tuli puheeksi tänään kun ajan kanssa miehen kanssa yhdessä saatiin jutella;
- Oltaisiin tilattu talo sateelta suojaan-vaiheeseen rakennettuna tai siihen asti tehtynä että lattiat olisi valettu. Me kuitenkin tehdään itse leivinuunin muuraukset, saunan sisustat, terassit jne. joten nyt tuntuu vain vähän tiellä olevan timpurit siellä tontilla, tai ainakin itse olisi moni asia tehty paremmin.
- Toinen MERKITTÄVÄ asia on se, että ottipa minkä talotehtaan talon tahansa, niin se hinta on tosiaan KARVALAKKIMALLIN hinta. Eli hinta pomppii ylös kun haluaa tehdä muutoksia, ja kuka vain uuden talon rakentaja haluaa tehdä muutoksia, esim. tapetit ja laatat vakiomallistosta oli ihan perseestä, joten hankimme ne itse. Ja hyvitys on ihan naurettava. Ja muutoksia tosiaan joutuu tekemään; esim. eteisen kaapeissa ei ollut vakiomallissa OVIA, joten tuollaisia "pikku" säästöjuttuja on vaikka millä mitalla, jotka on vähän pakko korjailla ja tulee kalliiksi.

Positiivista tietysti on se miten hommat etenee aikataulussa jne. Ollaan kyllä mietitty että oman timpurin palkkaaminen olisi ollut tosi jees.
 

Yhteistyössä