talopaketit

  • Viestiketjun aloittaja Älvsby
  • Ensimmäinen viesti
jukka-talo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 22:56 Amarna kirjoitti:
Halvimmalla mahdollisella..? Ihmiset ne ajattelevat sitä talon rakentamista kertainvestointina, ja sitten se on muka siinä. Kai talossa kuitenkin olisi tarkoitus myös asua useampia vuosia, ja sen jälkeen vielä toivoa että talon voisi johonkin hintaan myydäkin? Mutta jos kaikessa valitsee aina halvinta, se ei sitten ole kovin kestävää. Kymmenen vuoden päästä halvat materiaalit ovat jo vanhoja, eivätkä ne välttämättä vanhene kauniisti! Korjaustarvetta alkaa ilmetä, ja maksamisesta ei kyllä tule loppua.

Minulla ei itselläni ole kokemusta minkään toimittajan talopaketeista, enkä sen vuoksi osaa niitä vertaillakaan, mutta rakennusalan ihmisenä tiedän, että halvalla ei laadukasta saa. Laadukasta valmistaloa halvemmalla varmasti saisi kuitenkin vähän vanhemman talon, ja remonttiinkin jäisi vielä rahaa. Paras ratkaisu olisi kuitenkin rauhassa miettiä, mitä todella haluaa, suunnitella sitä unelmien taloa ja etsiä ideoita. Suinpäin rakennusprojektiin rynnistäminen ei kuulosta kovin fiksulta, olipa sitten kuinka kiire ja ikäkriisikin vielä siihen päälle.
 
jukka talo
Nyt pätki kone niin etten saannut omaa tekstiäni tuohon äskeiseen, enkä jaksa alkaa kirjoitaa kaikkea uudestaan.. mutta mutta... kannatan kyllä teitä ottamaan muihinkin talo firmoihin yhteyttä ja pyytää tarjoukset kaikista kiinnostavista taloista, saattaa olla että tulee yllätys vastaan. Onko teillä tontti? Jos ei niin ottakaa huomioon sen kaikki kustannukset ja raivaus/kaivuhommat, niin ja myös lupa asiat vievät aikansa. Yleensä valitusaika on noin 2kk, ainakin meillä päin. Minne päin suomea aijotte rakentaa?

niin ja kannattaa mielummin käydä kysymässä asiantuntijoilta tietoa taloista ja verrata niitä itse. Tehän sen talon rakennatte, tällä palstalla on niin monta eri mielipidettä älvsby talosta kuin on vastaajiakin.. toiset tykkää, toiset ei...

Itse rakennettiin Jukka-Talo vajaa vuosi sitten ja ollaan hyvinkin tyytyväisiä. Paketin saapumisen jälkeen meni tasan 6kk kun muutettiin, vaikka teimmekin suurimman osan töistä itse ja vielä iltahommina. Neliöitä on 110 ja hintaa talolle tuli joku 105tuhatta. Nyt talolla on myyntiarvoa jo 190tuhatta ja arvo nousee vielä jonkun verran kunhan saadaan autotalli valmiiksi ja pihat laitettua tänä kesänä.
 

Yhteistyössä