Meillä on kellari hometta ja sientä täynnä. Talo on miehen sukutilaan kuuluva rintamamiestalo ja itse olen asunut vasta pari vuotta ja tietoinen asiasta vasta n. vuoden.
Paheneva oireilu vaati tekemään asialle jotain. Soitin kesällä kunnan terveystarkastajan paikalle. Hän kävi kellarissa ja totesi ettei ikinä ole nähnyt niin pahan näköistä.
Ei hänellä ollut mitään mittareita, totesi asian vain silmämääräisesti. Ja kirjoitti lausunnon joka tuli postissa. Ei maksanut mitään.
Seuraavaksi olisi pitänyt kutsua yksityinen firma paikalle joka tekisi taloon kuntokartoituksen. Olisi tullut maksamaan n. 1000. Kartoitus tehdään talvella, ettei luonnosta tuleva home vaikuta tuloksiin. Ei ole tehty vieläkään, koska taloa ei kuulemma kannata korjata. Mies ei oireile, eikä näe syytä tehdä asialle mitään. Sanoo, että hyvähän tässä on asua...
Otin kuvia kellarista ja näytin korva-kurkku-nenä -erikoislääkärille. Hän sanoi että talo ehdottomasti maan tasalle.
Olen valinnan edessä. Kolme antibioottikuuria syöty jo tänä syksynä. Vähän lieventää, ei poista syytä. Tietenkään.