Talonyhtiön grillikatoksella grillaaminen. Miten te toimisitte ko. tilanteessa?

[QUOTE="hmm";26315307]No ei kai nyt oikeasti tarvi pihan muksuja alkaa ruokkimaan vaikka kuin on yhteinen grillipaikka. Sitähän nyt saa jokainen käyttää kun tuo omat eväät. Ei kait se mikää yleinen ruoanjako paikka ole kuitenkaan. Mä en nyt ihan ymmärrä :D[/QUOTE]

Mä kanssa ihmettelen että kuinka moni täällä olis Jessenä jakanu ne kanat, makkarat ja salaatin 10 lainalapselle ja omille 3 aikuiselle ja 2 lapselle.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia ja Tepadj
"dva"
Mun mielestä on ihan itsestään selvää, että jokainen voi käyttää kyseistä paikkaa, kunhan tuo sinne omat grillattavat. Ei se niin mee, että joku grillaava yksittäinen perhe kustantaa lihat, kanat ja makkarat koko taloyhtiölle. Toisin sanoen olisin sanonut, että grilli on lämmin ja kehottanut norkoajia hakemaan omat grillattavansa.
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Meidän taloyhtiössä ei asu kuin yksi lapsiperhe meidän lisäksi.. Kukaan ei tule meidän grillaillessa notkumaan lähistölle. Muulla talon väellä tuntuu tosin olevan tapana grillata tai paistaa muurinpohjalettuja yhdessä, ostavat ilmeisesti taloyhtiön rahoilla makkarat, mehut ym.. ja pyytävät meidän muksuja (ja meitä aikuisia myös) mukaan syömään.

Edellisessä taloyhtiössä asui monta lapsiperhettä ja eipä sielläkään kyllä muiden muksut tulleet yleensä häiritsemään grillaajia.. Leikkimään saattoivat meidän muksujen kanssa tulla, mutta odottivat kyllä keinulla tai kävivät syömisen aikaan muualla. Satunnaisesti olisi varmaan makkaroita kavereillekin riittänyt, mutta kukaan ei kyllä olettanut muiden ruokkivan toisten lapsia.
 
bbbb
Ne samat laupiaat samarialaiset, jotka päivällä kehuivat ruokkivansa aina kaikki lastensa kaveritkin, olisivat tietty tuon ilolla tehneet.
En todellakaan ole laupias, ja en olisi taloyhtiöngrillikatoksella koko pihaa ruokkinut, mutta kun meillä on lasten kavereita tai aikuisia paikalla ruoka-aikaan niin kaikki halukkaat saavat syödä. Ja sen tiiän että näin toimii myös kaikki lasteni kavereiden vanhemmat.
Mutta täällä maalla on muutenkin vähän eri juttu (esim se että kun kaverille on matkaa vaikka 3-4 km niin joka välipalalle ei kävellä/pyöräillä kotiin)
 
Miroslav Zatana
Ja kyllä se nyt välillä on just tasan niin että ei sitä ruokaa yksinkertaisesti tehdä niin helvetisti, että se riittäisi ruokkimaan nälkäisen kylän tarvittaessa.

En minä ainakaan edes jaksa grillailla tuntitolkulla satoja kiloja ruokaa kaikille nälkäisille. Tehkää tee muut niin jos se tuntuu kivalta.
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
En todellakaan ole laupias, ja en olisi taloyhtiöngrillikatoksella koko pihaa ruokkinut, mutta kun meillä on lasten kavereita tai aikuisia paikalla ruoka-aikaan niin kaikki halukkaat saavat syödä. Ja sen tiiän että näin toimii myös kaikki lasteni kavereiden vanhemmat.
Mutta täällä maalla on muutenkin vähän eri juttu (esim se että kun kaverille on matkaa vaikka 3-4 km niin joka välipalalle ei kävellä/pyöräillä kotiin)
Siellä on tosiaan eri juttu kuin täällä :)

Muksuilla saattaa olla kahdeksankin kaveria kerrallaan tässä pyörimässä, ja kaikki asuu ihan lähellä (sama pihapiiri, naapuritalot). Ei, en ruoki heitä kaikkia :D. Eri asia silloin, kun joku on oikeasti kylässä meillä.
 
En todellakaan ole laupias, ja en olisi taloyhtiöngrillikatoksella koko pihaa ruokkinut, mutta kun meillä on lasten kavereita tai aikuisia paikalla ruoka-aikaan niin kaikki halukkaat saavat syödä. Ja sen tiiän että näin toimii myös kaikki lasteni kavereiden vanhemmat.
Mutta täällä maalla on muutenkin vähän eri juttu (esim se että kun kaverille on matkaa vaikka 3-4 km niin joka välipalalle ei kävellä/pyöräillä kotiin)
Kyllä mäkin olisin ruokkinut sen pojan joka poikani kanssa oli leikkimässä(siis jo ennen tota ulos grillaamaan siirtymistä). Mutta ilmeisesti oli jo kutsuttu kotiin syömään, ku meil oli valmista. Oli hävinny niin etten huomannu edes.

Ehkä rasittavin oli yks norkooja, joka koko ajan palas uudestaan siihen katokselle. Oltais haluttu puhella ns. aikusten asioita, kun kaikki "omat" lapsemme viihtyivät leikeissään.
 
"vieras"
No ei tietenkään tarvitse ruokkia koko taloyhtiötä jos grillaa taloyhtiön grillikatoksessa. Eikai tätä edes tarvitse kysyä?

Ja jos omat lapseni menisi vinkumaan ruokaa joltain grillaavalta naapurilta niin häpeäisin silmät päästäni ja toivoisin että naapuri kertoo asiasta minulle. Onneksi omaavat sen verta käytöstapoja että tuskin niin kävisi. Meillä ei siis tuollaista grillikatosta ole, mutta jos olisi niin omilla lapsilla olisi kyllä kielto mennä ylipäätään häiritsemään grillaavia naapureita sinne. Ei se mikään leikkipaikka ole.
 
bbbb
Siellä on tosiaan eri juttu kuin täällä :)

Muksuilla saattaa olla kahdeksankin kaveria kerrallaan tässä pyörimässä, ja kaikki asuu ihan lähellä (sama pihapiiri, naapuritalot). Ei, en ruoki heitä kaikkia :D. Eri asia silloin, kun joku on oikeasti kylässä meillä.
Juu kyllä niitä täälläkin ihan kiitettävästi pyörii, kiitos siitä että on 3 erittäin sosiaalista lasta ja pihalla iso uima-allas ;) :D
Kummasti tuo teiniporukkakin viihtyy näillä keleillä ainakin ...
 
"Vieras"
En antaisi lapsille ilman vanhemman lupaa esim seuraavista syistä
1) lapsi voi olla allerginen tai esim uskonto kieltää sianlihan tai muun ainesosan
2) lapsilla pitäisi olla säännölliset ruoka-ajat eikä välipaloja välissä. Jos lapsi vetää jotain naapurin antamia herkkuja voi olla ettei oikea ruoka maistu kotona ja menee rytmit pieleen. Hampaatkaan ei tykkää ylim. happohyökkäyksistä.
 
"äiti"
Itse kertoisin lapselle et mene kotiisi ja hae sieltä makkaraa niin grillataan se tässä yhdessä kun hiilloskin on hyvä.
Ota pala leipää ja juomista myös mukaasi , tule kanssamme eväsretkelle tähän pihaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26315023]Meillä ei edes vieraiden lasten anneta kuolla nälkään.[/QUOTE]

Meillä kuolee päivittäin taloyhtiön lapsia tuohon grillikatoksen viereen. :D

Mutta siis vastatakseni tähän, neuvoisin ystävällisesti menemään kotiin ja tulemaan isän tai äidin kanssa grillaamaan omia eväitä.

Tulis melkosen kallis kesä, jos pitäs koko talo syöttää aina, ku jotain kärhäyttää ruuaksi...
 
80-luvulla asuttiin paikassa missä asui paljon lapsiperheitä. Silloin toimi vielä tämä "koko kylä kasvattaa".
Pihassa oli grilli ja usein siinä grillasikin joku, ja lähes aina myös naapurilapset sai jotain. Siis toimi vastavuoroisesti.
monesti sit oli niinkin että perheet grillas porukalla (10-30 ihmistä) ja jokainen toi mitä kaapista löytyi ja iskettiin grilliin. Tuotteita ei ollu nimetty eli jokainen söi grillistä mitä halusi, vaikka ois tuonu vaan makkarapaketin niin silti sai syödä mehevän pihvin!
Sillon vaan kaikki toimi hienosti mutta kaikki naapurit olikin keskenään jo hyviä ystäviä.

Täällä ei ole pihassa grilliä, mut en kyllä kävis muita syöttämään jos vain omalle porukalle on tuotetta varattu. Sehän meinais et omat jäis ilman.
Muutaman vuos sit yks laps tuli aina mein ovikelloa rimputtamaan ja kerjäs millon karkkia, keksiä, omenaa ym. Ei siis tullut edes lapsia pyytämään kaveriksi, halus vain herkkuja. Ei saanut.
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
"vieras"
[QUOTE="AMa";26316672]Mä en oikein ymmärrä miks ette puhuneet niitä aikuisten juttuja? Vai oliko ne sitten K-18 ne jutut mitä aioitte puhua?[/QUOTE]

no mitäs luulet? Vai oletko niin taukki ettet tosiaan tiedä mitä "aikuisten jutut" ovat? Ilmeisesti... ja muuten, mä opetan omat lapseni siihen etteivät jatkuvasti häiritse aikuisia jos näillä on juttu kesken, inhoan tosi paljon sitä jos joku jatkuvasti keskeyttää. Opetan sen myös töissäni lapsille, ehkä jopa sinun lapsillesi....
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
paska mutsi
Me asutaan kerrostalossa ja ennen tuossa naapuritalossa (joka ei siis millään lailla kytköksissä edes meidän aloon)
asui siis eräs perhe, heidän tenava kun näkikin että grillataan tai grillaa kuka tahansa meidän grillikatoksella tuli tämä kyseinen kerjäläinen notkumaan toi ylensä mukanaan vielä heidän talon muitakin tenavia, mutta aina jäi selkeä käsitys kuka oli pahin kerjäläispiru.
Monesti ihan puhuikin, voi kuin makkara olisikin hyvää jne.
Paras oli kun alkoi minun lapselleni huutamamaan että törkeää tulla siihen syömään makkaraa toisen nenän eteen, jolloin minä sanoinkin ettei hänen ole mikään pakko sitä katsella vaan voi ihan hyvin poistua oman talonsa pihaan.
Ja tästähän minä sainkin taas kuulla...
Kun seuraava kerta taas tuli ja menimme grillaamaan :)
Ruuan kerjääminen alkoi kun näki savua grillikatokselta,
kun sanoin että hakekaa omat makkaranne kotoa
- ei meillä ole, vinkuminen alkaa.
Seuraavaksi ehdotin että voihan te ostaa meiltä 2e makkara jolloin alkoi näillä kakaroilla haukkuminen kuinka ollaan törkeitä ja kyllä meidän kuuluisi tajota,
siihen sitten tokaisin ettemme ole sosiaalitoimisto. Jos nälkää näette täytyy teistä tehdä lastensuojelu ilmo :D

Tään jälkeen näiden hyvätapaisten kullinnuppujen vanhemmat koetti hyppiä hetken silmilleni.
Kerroin heille että jos heidän tenavat tulee meidän pihallemme vinkumaan ruokaa heti kun savu nousee grillikatoksesta ja valittaa nälkää kuinka kotona ei ruokaa niin tokihan tarjoan vaihtoehtoja ;) :D

Muistaakseni minutkin palstalla haukuttiin narsistiksi ja omahyväiseksi paskaksi kun itse en nyt voinut olla ilman makkaraa :LOL:
Lue makkaraa joka kerta ja joka kerta tajunnut ostaa koko naapuruston lähiökakaroillekin makkaraa joiden vanhemmilla kyllä näiytti muutenkin olevan varaa,tosin ei ehkä herkkuihin kuten makkaraan.
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux

Yhteistyössä