Talon ulkomaalauksesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Totta, että se maksaa, mut omien kokemusteni perusteella paras, jos haluaa nimenomaan oman talonsa nähdä erivärisenä suht pienellä vaivalla. Kuvankäsittelylläkin voi kikkailla, mut se on kyllä paljon työläämpää. Pitää myös muistaa huomioida maalinvalmistajien värikartat, mitä on, mitä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Totta, että se maksaa, mut omien kokemusteni perusteella paras, jos haluaa nimenomaan oman talonsa nähdä erivärisenä suht pienellä vaivalla. Kuvankäsittelylläkin voi kikkailla, mut se on kyllä paljon työläämpää. Pitää myös muistaa huomioida maalinvalmistajien värikartat, mitä on, mitä ei.

Totta.
Saakohan mistään enää sellaista vanhan ajan punaista maalia (punamultaa ei ainakaan itse aleta keittelemään) , mutta samanväristä haluaisimme.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Totta.
Saakohan mistään enää sellaista vanhan ajan punaista maalia (punamultaa ei ainakaan itse aleta keittelemään) , mutta samanväristä haluaisimme.

Kaupassa myydään ihan punamultamaalia, meillä on kyllä Tehoa mutta samaa väriä, ei tänne maalle oikeen muu passaa kuin se tai sitten keltainen :(

Punamultaa saa, ainakin paljon sitä muistuttavaa. Ollaan mökkisauna sillä vedelty, ja on oikein hyvän punainen.

Muistattehan maalatessanne, että kevät EI ole oikea aika maalata taloa. Laudat ovat pitkään talvikosteita ja maalit varmasti korkkaavat pinnasta ajan oloon, jos vetelee maalit märälle laudalle!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Totta.

http://www.uula.fi/suomeksi/keittomaali.html
Esim. tuossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja KOKO:
Punamultaa saa, ainakin paljon sitä muistuttavaa. Ollaan mökkisauna sillä vedelty, ja on oikein hyvän punainen.

Muistattehan maalatessanne, että kevät EI ole oikea aika maalata taloa. Laudat ovat pitkään talvikosteita ja maalit varmasti korkkaavat pinnasta ajan oloon, jos vetelee maalit märälle laudalle!!

Toukokuun olen kuullut usealta ammattilaiselta olevan paras maalauskuukausi :)
Minkäköhän maalia toi punamultaa muistuttava on?

Tässä maalista vähän lisää!

Tikkurilan tuote:

Öljypohjainen punamaali

TYYPPI Pellavaöljypohjainen, vesiohenteinen punamaali. Väripigmentteinä on mm. säänkestäviä rautaoksideja. Punamaali muodostaa hengittävän pinnan, joka kuluu vähitellen vuosien myötä. Maalaustarvikeryhmä 35.3 (RT-luokitus).
SOVELTUVUUS Uusien ja ennen punamullalla tai vastaavantyyppisellä ulkorakennusmaalilla maalattujen sahalautapintojen ja karkeiden hirsipintojen ulkomaalaukseen.
KÄYTTÖKOHTEET Talousrakennusten sahalautapintaiset ja karkeat hirsipintaiset ulkoseinät.

Itse (värin päätettyäni) tein 3lla sävyllä vielä koemaalauksen (1-2m2) ja sitten vasta valitsin. Tyytyväinen olen lopputulokseen mutta värikartalla näyttää ihan muulta kuin seinässä. Tuo koemaalaus varmaan toimii parhaiten kyllä (valkoiseksi) pohjamaalatussa.

Yhteistyössä