Talon sisutamisesta: Vaalea vai tumma lattia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emmi

Vieras
Ollaan laittamassa lattioita uusiksi, entinen lattia on kellastunut mäntyparketti. Nytpä sitten mietinkin, että laittaako vaalea vai tumma lattia? Vaalea olisi jotain valkotammi tai valkosaarnin tyylistä ja tumma vaihtoehto pähkinää tai pekaania.

http://www.virtualmagnet.eu/magnet/asiakkaat/Starkki/laminaattiesite.html

Kumpikin vaihtoehdoista miellyttää, mutta en osaa päättää kumpi on kannattavampi (tyylikkäämpi ja miellyttää pitkään, mahd. seuraaviakin asujia)...

Alkuperäinen kirjoittaja klj:
Minkä väriset huonekalut teillä on? Jos on tummat, niin sitten ehdottomasti vaalea lattia. Jos on valkeat, niin sitten molempi käy.

No kyllähän huonekaluja vaihdellaan. Nyt vaaleat mutta olen haaveillut tummista... :)

Meillä maalattiin paneelikatto joka puolelta valkoiseksi kun tänne muutettiin.. Ja olisin halunnut tumman lattian, mutta en enää halunnutkaan kun näin sitä parissa kodissa. Huh, että siinä näkyy kaikki liat ja jalanjäljet :x Keittiö-ruokatilaan laitettiin tällainen kosteuden kestävä laminaatti ja oon tykännyt tosi paljon:

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Meillä maalattiin paneelikatto joka puolelta valkoiseksi kun tänne muutettiin.. Ja olisin halunnut tumman lattian, mutta en enää halunnutkaan kun näin sitä parissa kodissa. Huh, että siinä näkyy kaikki liat ja jalanjäljet :x Keittiö-ruokatilaan laitettiin tällainen kosteuden kestävä laminaatti ja oon tykännyt tosi paljon:

*kuva*

Tuo näyttää kivalta. Voisin itsekin harkita keittiöön ja kodinhoitohuoneeseen. Mutta makkarit ja olohuone jotain muuta. :)

Eikö vaaleassa lattiassa näy jälkiä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:

*kuva*

Tuo näyttää kivalta. Voisin itsekin harkita keittiöön ja kodinhoitohuoneeseen. Mutta makkarit ja olohuone jotain muuta. :)

Eikö vaaleassa lattiassa näy jälkiä? :o

ei niin hyvin, tummassa näkyy oikeesti heti. mä olen kans miehelle puhunut, että laitettaisiin tuota vielä kodinhoitohuoneeseen ja tuulikaappiin kun vanha laattalattia on kamala!

Alkuperäinen kirjoittaja LadyPink:
jos kotieläimiä suosittelen vaaleaa lattiaa..

Miksei tumma, jos on kotieläimiä? :o Meil on koiria.

meil kans kaks koiraa ja koko aika saa olla imuroimas kun tummalattia. vaalees ei niin hyvi näy, mut hyvähän se on tietty koko aika imuroida :)

Huom, huom! Riippuu toki karvan väristä! Meidän perheenjäsenet ovat kaikki tummatukkaisia, joten vaaleat lattiat eivät tule kysymykseen. Kokemusta on :) Ja varsinkin siitä imuroinnista...Tumma lattia on ollut meille helppo ja siisti.

jos kotieläimiä suosittelen vaaleaa lattiaa..

Miksei tumma, jos on kotieläimiä? :o Meil on koiria.

meil kans kaks koiraa ja koko aika saa olla imuroimas kun tummalattia. vaalees ei niin hyvi näy, mut hyvähän se on tietty koko aika imuroida :)

Meillä on nyt pyökin värinen vaalea laminaattilattia (sellainen aavistuksen kellertävä) ja kyllä vaan näkyy heti kaikki koirien tekemät kurajäljet! Vanhemmillani on tumma lattia ja siinä ei näy mikään. :)

Yhteistyössä