talon myyminen

  • Viestiketjun aloittaja kokemus
  • Ensimmäinen viesti
kokemus
HEIPS!

meillä on tullut ajankohtaiseksi asunpaikan vaihto. Elikkä olemme tilanteessa että nykyinen talo pitäisi myydä. Onko kellään kokemuksia omakotitalon myymisestä itse ilman kiinteistövälitystä??

itse olen kyllä tykästynyt taloomme, mutta ajat muuttuu ja elämäntilanteet, joten nyt pitäisi myytiin laittaa talo.

hyviä vinkkejä kaipailen. olen itse katsonut nuita pientä pintaremonttia ja jne. ohjelmia. mitä mieltä olette asunnon myyntikuntoon laittamisesta?? Olen itse ajatellut että kyllä normaali asuminen riittää, elikkä siisteys. No olisi mukava kuulla toistenkin kommentteja ja kokemuksia ko. asioista. Niin ja millaisia myynti aikoja asunnoilla on???

meillä ei sinänsä kauhea kiire ole, mutta ainahan sitä sanotaan että heti kun sais myytyä..... :saint:
 
Itse olen sekä ostanut että myynyt omakotitaloa. Hintaan vaikuttaa kyllä talon yleisen kunnon lisäksi pintojen siisteys. Näyttävätkö seinät sellaisilta että ne haluaisi maalata ennen kuin muuttaa? Kyse ei ole pelkästään rahasta, vaan myös siitä, että jos jokainen paikkaa repsottaa vähän, niin on aivan jumalaton homma saada talo siistin näköiseksi. Itse muutettiin tällä kertaa taloon, jossa kaikka seinät oli maalattu vähän aikaa sitten, ja kyllä muuten päästiin helpommalla.

Eri asia sitten on, jos oikein haluaa remontoida, mutta meillä ei nyt ainakaan ollut aikaa kolmen pienen lapsen kanssa sisustusremontteihin. Kyllä minä satsaisin talon myyntikuntoon saattamiseen ihan mielelläni.
 
Meillä oma koti myynnissä niin välittäjien kuin omankin puh.nron väliyksellä.
Me tehtiin sellanen pintaremppa sisällä, että maalattiin katot ja seinät ja pakkeloitiin kaikki reiät (taulujen sun muitten takia) umpeen.

Tuleva kotimme vaatiin heti remontin eli teemme samantien sinne laajennuksen, ja pistämme keittiön uusiksi.
 
Kun me tulimme ekan kerran tähän taloon, tiesimme heti tulleemme kotiin (teimme tarjouksen täyteen pyyntihintaan vartin päästä ensinäkemästä). Silloinen omistaja oli vähän ns stailannut paikkoja. Esim saunassa oli lauteilla taiteltuna kahdelle pefletit ja pikkusaippuat päällä. Se on jäänyt mulle niin mieleen =) Tosi siistiä oli. Mitään pintaremppaa he eivät olleet tehneet. Itse kun myimme silloista asuntoamme keitimme kahvit juuri ennen ja käytimme pakastepullaa uunissa, ihan tällanen perinteinen pikku kikka. Lisäksi laitoimme tuikkuja palamaan. Oli joulukuun alku.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 21:16 Footballers Wife kirjoitti:
Kun me tulimme ekan kerran tähän taloon, tiesimme heti tulleemme . Itse kun myimme silloista asuntoamme keitimme kahvit juuri ennen ja käytimme pakastepullaa uunissa, ihan tällanen perinteinen pikku kikka. Lisäksi laitoimme tuikkuja palamaan. Oli joulukuun alku.
Meille aina sanottiin, kiinteistövälittäjäkin, että pullaa ei koskaan kannata paistaa, silloin herää epäilys, että jotain yritetään peitellä (hajuja siis).'
Eli älä ainakaan paista pullaa ennen näyttöä, kunnon tuuletus on varmempi keino.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 09:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 21:16 Footballers Wife kirjoitti:
Kun me tulimme ekan kerran tähän taloon, tiesimme heti tulleemme . Itse kun myimme silloista asuntoamme keitimme kahvit juuri ennen ja käytimme pakastepullaa uunissa, ihan tällanen perinteinen pikku kikka. Lisäksi laitoimme tuikkuja palamaan. Oli joulukuun alku.
Meille aina sanottiin, kiinteistövälittäjäkin, että pullaa ei koskaan kannata paistaa, silloin herää epäilys, että jotain yritetään peitellä (hajuja siis).'
Eli älä ainakaan paista pullaa ennen näyttöä, kunnon tuuletus on varmempi keino.
Meillä toimi, rivarinpätkä myytiin nopeasti. Mitään hajuja ei peitelty. Itse kerroin mitä me teimme, tehköön muut niinkuin haluaa =)
 

Yhteistyössä