Talo myyty, olo helpottunut, mutta tyhjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tilda

Jäsen
03.01.2005
625
0
16
Saatiin vihdoinkin talo myytyä vanhalta paikkakunnalta. Jouduttiin vesivaurion vuoksi tiputtamaan hintaa aika tavalla, eli meille jäi siitä velkaa, jota joudutaan nyt hetki maksamaan (ollaan laskeskeltu, että 4-5 vuotta menee). Olin 2 vkoa "kotona" pakkaamassa tavaroita. Osa tuotiin jo sunnuntaina tullessa, osa haetaan ens viikonloppuna (hallintaoikeus taloon siirtyy vasta ens maanantaina) ja sit 11. päivä haetaan viimeinen kuorma.

Olo on helpottunut, että saatiin talo myydyksi, kosteusvauriosta huolimatta. Silti mielessä on pieni haikeus, talo oli meidän koti melkein 5 vuotta. Paikkakunnalla ehdittiin asua n. 7 vuotta. Lapsilla jäi kaverit sinne (onneks ovat hoidossa saaneet jo uusia kavereita), mulla jäi pari hyvää ystävää, joita tulen kaipaamaan. Olemme jo sopineet, että syksyllä menen lasten kanssa käymään siellä tapaamaan kavereitamme sekä he tulevat käymään meillä.

Ongelmana lähinnä tällä hetkellä on se, että asumme 62,5 m2 asunnossa (4 henk. + koira) ja tämä asunto on meille ihan liian pieni. Tässä kerrostalossa olisi yksi 3h+k vapaana, mutta haluaisimme rivitalosta asunnon. Sepä ei olekaan täällä niin helppoa, kunnalla on vaan muutama rivitalo vuokrattavana ja ne tietty kaikki varattuja. Olemme laittaneet pariinkin otteeseen ilmoituksen lehteen, mutta yhtään soittoa emme ole saaneet :( . Asumme tässä kaksiossa siihen asti, että saamme sellaisen asunnon jonka haluamme. Mieluiten ostettaisiin oma, mutta vanhan talon velat on ensin maksettava, jotta voimme ottaa lisää lainaa. Eilen purin vaatteita tuonne vaatehuoneeseen ja huomasin, kuinka ahdasta meillä on. Eipä tänne mitään ylimääräistä voi enää tuodakaan. Onneks kaikki huonekalut saatiin annettua tutuille (paitsi sohva, joka on ostettu n. vuosi sitten), ne eivät mahtuis tänne millään. Nyt pärjätään näillä mitä on ja toivotaan, että se aurinko vihdoinkin paistais tähänkin risukasaan ja päästäis asuntoon missä viihdyttäisiin koko perhe...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Siis ..öööhh... miks te muutitte? Jos saa kysyä. :)[/quote

Töiden perässä... mun ei tietty sais valittaa, koska mä halusin muuttaa. Sain unelma työpaikan (vakituisen) ja mies sai muutaman kuukauden perästä myös vakituisen työn täältä, tosin ei ihan hänen unelma hommaa, mutta pärjäilee... niin siis, töiden perässä tultiin

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:

Töiden perässä... mun ei tietty sais valittaa, koska mä halusin muuttaa. Sain unelma työpaikan (vakituisen) ja mies sai muutaman kuukauden perästä myös vakituisen työn täältä, tosin ei ihan hänen unelma hommaa, mutta pärjäilee... niin siis, töiden perässä tultiin

Ahh, no mutta sittenhän se on hyvä juttu. :)

Töistä tulee ennen pitkää palkkaa, minkä turvin voi maksaa vanhoja velkoja pois ja päästä pistämään uutta kotia pystyyn. ;)

Muista, että ensimmäinen puoli vuotta (about) on aina hankalaa vaikka muuttais asuntoon, josta tykkäsikin ennen muuttoa. Mutta sitten siitä alkaa tulla koti. :)

Toivottavasti isompi asunto löytyy. Mekin asuttiin muinoin 66 m2 kaksiossa minä, mies, 2 v. ja vauva sekä koira. Ahdastahan se oli.
Huomasin profiilista et teidän vanhempi tyttö on syntynyt samana vuonna kun mun esikoispoika eli teilläkin alkaa kohta esikoulu.

Kyllä se päivä vielä paistaa, usko pois. Kiva et on uusia kavereita lapsilla ja työpaikat ok.

Ahh, no mutta sittenhän se on hyvä juttu. :)

Töistä tulee ennen pitkää palkkaa, minkä turvin voi maksaa vanhoja velkoja pois ja päästä pistämään uutta kotia pystyyn. ;)

Muista, että ensimmäinen puoli vuotta (about) on aina hankalaa vaikka muuttais asuntoon, josta tykkäsikin ennen muuttoa. Mutta sitten siitä alkaa tulla koti. :)

Onneks tosiaan nyt molemmilla on vakituiset työpaikat (miehellä tänään viimeinen koeajan päivä) ja sitä rahaa tulee säännöllisesti. Kyll luultavasti saataisiin joku suht pieni laina pankista nyt jo, mutta emme halua ostaa mitään "puolittain hyvää" taloa vaan haluamme ensin itsemme velattomiksi ja sen jälkeen mietitään sitten sitä taloa. Tiedän, että ensimmäiset ½ vuotta on vaikeaa, itse asiassa mulla oli tuolla vanhassa paikassa varmaan n. 3-4 vuotta vaikeaa, kun olin lasten kanssa kotona. Nyt on työpaikka ja työkaverit, se helpottaa kovasti. Olemme muuten kotona viihtyviä, emme kauheasti kaipaa iltoihin ylimääräistä touhua/menoa. Uskon, että kunhan pääsemme tästä pienestä asunnosta vähän isompaan, jotta saisimme miehen kanssa oman huoneen :whistle: ja lapsille tilaa tavaroille (tällä hetkellä vielä pahvilaatikoissa, joista sitten leikkeihin kaivelemme) alkaa helpottamaan. Lapset kaipaavat tietenkin omaa pihaa, jonka vuoksi myös haluamme (edes) rivitaloon, jotta saavat edes pienen pläntin, jossa leikkiä ja peuhata.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiltaltti:
Toivottavasti isompi asunto löytyy. Mekin asuttiin muinoin 66 m2 kaksiossa minä, mies, 2 v. ja vauva sekä koira. Ahdastahan se oli.
Huomasin profiilista et teidän vanhempi tyttö on syntynyt samana vuonna kun mun esikoispoika eli teilläkin alkaa kohta esikoulu.

Kyllä se päivä vielä paistaa, usko pois. Kiva et on uusia kavereita lapsilla ja työpaikat ok.

Meillä tosiaan tyttö on menossa eskariin. Ollaan itseasiassa muutettu tänne jo huhtikuun alussa, joten tuttuun paikkaan lapset pääsee. Kovasti odotellaan eskarin alkamista =) . Paikkakunnalta, missä mun työpaikka on, saisimme varmasti paremmin asunnon, mutta tytöt ovat tänne niin hyvin jo asettuneet etten halua heidän taas joutuvan vaihtamaan hoitopaikkaa..

Musta mikä tahansa muutos on aina parempi kuin ei muutosta ollenkaan. Kuolisin jos elämä olis aina samaa ja siinä samassa töllissä maailman tappiin asti. Just tän takia mekin myytiin uuni tuore omakotitalo kun tajuttiin, ettei se ollu meidän juttu. Onneksi, sillä elämää on vielä vaikka kuinka elettävänä ennen kuin pitää asettua ja jämähtää.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Musta mikä tahansa muutos on aina parempi kuin ei muutosta ollenkaan. Kuolisin jos elämä olis aina samaa ja siinä samassa töllissä maailman tappiin asti. Just tän takia mekin myytiin uuni tuore omakotitalo kun tajuttiin, ettei se ollu meidän juttu. Onneksi, sillä elämää on vielä vaikka kuinka elettävänä ennen kuin pitää asettua ja jämähtää.

Me oltais kyll viihdytty vanhallakin paikkakunnalla ja lasten kasvattamiseen todella ihana paikka. MUTTA, mulle ei sieltä töitä löytynyt. Muutamia sijaisuuksia sain tehdä, viimeisin tosin oli lähes 2 vuotta ja vuoden olisin saanut vielä jatkaa. Olen opiskellut tässä kaiken keskellä ja nyt sain vakituisen paikan, uutta koulutusta vastaavan sellaisen. Se oli suurin syy, kun lähdin tänne töihin. Miehen kans alunperin sovittiin, että kesään asti olen täällä ja jos ei saa töitä täältä, palaan takaisin kun esikoinen menee eskariin. Mies kuitenkin sai töitä ja nyt ollaan koko perhe täällä.

Muuttaminen on raskasta ja aikaa vievää. Yksin pakkailin 2 vkon aikana koko omakotitalomme laatikoihin. Siellä ne nyt odottavat hakemista... ainoa toive olisi se isompi asunto, jonka jälkeen päästäisiin kunnolla asettumaan. Ennen sitä asumme tässä pienessä asunnossa niin, että suurin osa tavaroista on tuolla alakerran varastossa, koska tänne ei yksinkertaisesti mahdu mitään. Lisäksi tänne emme saa edes pyykinpesukonetta laitettua, koska ei ole hanaa eikä meidän kone tänne mahtuisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Oletko kokeillut kiinteistövälityksen kautta, ainakin täällä heillä on myös vuokra-asuntoja tarjolla, entä kaupunki?

Ei vielä olla, täytynee alkaa kyselemään. Täällä noita välittäjiä on aika surkeasti, Jeppiksessä toimii enemmänki, mut tällä alueella ei niinkään. Sieltä teiltä päin löytyisi varmaan suht helpostikin sopiva asunto, mutta mies ei halua muuttaa ja mä mietin noita lapsia. Ovat kuitenkin just sopeutuneet uuteen paikkaan, en tahtoisi tällä hetkellä heitä "riistää" taas tutusta ja turvallisesta... toivon, että ajan kanssa täältä vapautuisi kunnalta meille sopiva asunto :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Oletko kokeillut kiinteistövälityksen kautta, ainakin täällä heillä on myös vuokra-asuntoja tarjolla, entä kaupunki?

Ei vielä olla, täytynee alkaa kyselemään. Täällä noita välittäjiä on aika surkeasti, Jeppiksessä toimii enemmänki, mut tällä alueella ei niinkään. Sieltä teiltä päin löytyisi varmaan suht helpostikin sopiva asunto, mutta mies ei halua muuttaa ja mä mietin noita lapsia. Ovat kuitenkin just sopeutuneet uuteen paikkaan, en tahtoisi tällä hetkellä heitä "riistää" taas tutusta ja turvallisesta... toivon, että ajan kanssa täältä vapautuisi kunnalta meille sopiva asunto :)

Täällä kyllä löytyy, jos vain suostuu maksamaan. Tässä meidän lähistöllä oli saunallinen rivitalokolmio vuokrattavana; sähkölämmitys: 550?+vesi+sähkö. Sähkö voi jo lisätä kustannuksia 100?/kk.

Eikö Jeppiksen välittäjät toimi tuolla alueella?