Tallinnankävijät, hoi!! Kysymyksiä teille! (=

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vastauksista kiitollinen!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vastauksista kiitollinen!

Vieras
Oltais lähdössä Tallinnassa käymään elämämme ekaa kertaa, ja haluaisin mielipiteitä:

- millä laivayhtiöllä kannattaa ja millä EI kannata mennä? (reittimatka, ei risteily)
- onko jotain hotellia, mihin EI kannata mennä?
- mistä päin kaupunkia hotelli kannattaa ottaa?
- mitä sieltä kannattaa ostaa?

Radisson SAS ja uusi Tallink -hotelli on hyviä, kun ovat ihan keskustassa niin ei tarvi aina taksia kun haluaa johonkin. Olumpia on hyvä mutta vähän kauempana. Sataman luona heti siinä oleva on vähän sellainen ankea ja karu, kyllä yön nukkuu muttei toista kertaa mene :/

isolla eli joko hitaalla tai uudella nopealla voi mennä, jäätilanne ei haittaa. Tallinkia ollaan käytetty, mutta se iso edellinen ristelijä ei ole hirmuisen luxusta vaikka ne mainostaa. Onhan se uusi ja siisti sen takia, muttei kovin erikoinen. Siis mun mielestä.

Itse mennään ekerölinella ja yleinsä otetaan Central hotelliski varsinkin jos lapsoset lähtee mukaan.
Ja maku asia on mitä kannattaa ostaa,kiertely on mikä kannattaa.Mutta sadamarketista ei mitään..

Me ostetaan vanhastakaupungista jotain takorautaisia pienehköjä juttuja. Ei ne sen halvempia ole kuin täälläkään, mutta kotimaassa on vaan perusjuttuja, tuolta saa erilaisempiakin.

kannattaa mennä yli tallink starilla. Mä tykkään vanhan kaupungin pikkuhotelleista. En muista missä ollaan oltu, mut kaikki ollu yli 3 tähen. Ihania, rauhallisia ja hyvä palvelu.

Ekerölinella minäkin tykkään mennä, edullinen ja suht hyvä. Tallinkista en tykkää, musta ne niiden ruuat on hirveitä. Ekan kerran elämässäni marssin Romantikan seisovastapöydästä vessaan oksentamaan, ei enää koskaan...
Kauppakeskukset on siellä hyviä ja valikoimat edullisia, me tykkättiin tästä: http://www.ulemiste.ee/lang/?articleID=76 (tuosta keskellä olevasta palkista kun kelaat niin näet mitkä bussit sinne menee jne.)

Alkuperäinen kirjoittaja Neltsu:
Ekerölinella minäkin tykkään mennä, edullinen ja suht hyvä. Tallinkista en tykkää, musta ne niiden ruuat on hirveitä. Ekan kerran elämässäni marssin Romantikan seisovastapöydästä vessaan oksentamaan, ei enää koskaan...
Kauppakeskukset on siellä hyviä ja valikoimat edullisia, me tykkättiin tästä: http://www.ulemiste.ee/lang/?articleID=76 (tuosta keskellä olevasta palkista kun kelaat niin näet mitkä bussit sinne menee jne.)

Eikä tuo ulmiste ole se Prisma Sikupillin liepeillä?

Ei olla vielä "keretty" Ulmisteen,mutta jos tuo on se paikka mitä kuvittelen niin kannattaa mennä ilmasella bussilla Sikupilliin(lähtee Virun edestä) ja kävellä sieltä.
Koska sieltä ei kauaa kävelisi.

Mä oon menny viime aikoina Eckerölinen laivalla, matka kestää muutamia tunteja (en nyt muista tarkalleen). Saa myös S-bonusta ;)
Hotelleista olen ollut monissa, kaikki ollut hyviä. Satamassa en niin tykännyt sijainnin takia, kun yöllä vähän pelotti palata takaisin...
Mm. Metropol oli hyvä hotelli.
Mä yleensä ostan ne tavalliset, siiderit ja tupakat tuon. Lastenmaailmasta käyn katsomassa vaatetta myös.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Pitääkö noille laivoille varata liput etukäteen?

Mä en käytä Tallinkin laivoja (on jäänyt firmasta huono maku useamman kuin yhden kerran...) - reittimatkalaiselle toi Eceröline on Ok ja noista nopeista on minusta paras Seacat. Näin loppusyksystä kannattaa liput kyllä varata etukäteen (pikkujouluaika).

Kauppakeskuskista oma suosikkini on Kristinekeskus (pari kilometriä keskustasta), jos sää on hyvä ja aikaa jää ulkona kävelemiseen, niin vanhakaupunki on varmaan tutustumiskohde nr.1. Hyvällä ilmalla voi mennä kävelemään myös Kadrioru:n puistoon, siellä lähellä on KuMu -vastavalmistunut taidemuseo. Taksimatkan päässä keskustasta on myös Rocca al Maren ulkoilmamuseo (vabaõhu muuseum) ja matkanvarrelle jää eläintarha (loomaaet) ja Rocca al Maren iso kauppakeskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:

Ei olla vielä "keretty" Ulmisteen,mutta jos tuo on se paikka mitä kuvittelen niin kannattaa mennä ilmasella bussilla Sikupilliin(lähtee Virun edestä) ja kävellä sieltä.

Tarkistin asian,että kirjoitin oikein,eli kyllä kannattaa mennä sikupilliin bussilla ja sieltä kävellä.

Eckeröllä ollaan menty kun on säävarmempi laiva kun nää nopeat kantosiivet.
Tai sitten jos haluaa luxusta niin se tallinkin laiva jossa ne eläimet kyljissä..
Mutta sielläkin se seisovapöytä on aika jämää, laittavat samat sapuskat (kylmät) esille useaan kertaan.
Ja sikupillille kannattaa mennä joo, siellä Prismassa halvammat hinnat kun keskustan kaupoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:

Täällä taas :) Juu, se on heti siinä radan toisella puolen eli ihan hyvä idea käyttää ilmaista bussia! Se lastenmaailma tms mulla on testaamatta, siellä haluaisin käydä, kuulin että on hyvä paikka. Onko kenelläkään sinne osoitetta tms?

Tarkistin asian,että kirjoitin oikein,eli kyllä kannattaa mennä sikupilliin bussilla ja sieltä kävellä.

- millä laivayhtiöllä kannattaa ja millä EI kannata mennä? (reittimatka, ei risteily) Eckerö Linen Nordlandialla kuljetaan me, jos käydään päiväseltään. Pitkä maissaoloaika, sama hytti mennen tullen, edullinen. Laivana ihan pieni purkki.
- onko jotain hotellia, mihin EI kannata mennä? Varmasti, mutten osaa sanoa
- mistä päin kaupunkia hotelli kannattaa ottaa? Enpä tiedä tuotakaan.
- mitä sieltä kannattaa ostaa? No kirkasta viinaa ja tupakkaa. Ja mitä nyt sitten löytää. Turistipaikkoihin ei kannata mennä ostoksille, kuten esim. Merekeskukseen. Vaatteet ja kengät on ihan Suomen hinnoissa.

Kristiine keskuksessa käyneille kysymys, onko siellä Mothercaren myymälässä mimmoset valikoimat ja hinnat? Lauantaina lähen Tallinnaan ja aikomus on mennä juuri tuonne Mothercaren myymälään katsomaan sekä kummitytölle että kaverin tulevalle vauvalle jotain kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja perusmaukka:
elikkäs kun vaimokkeen kans pitäis lähtee risteilylle,sillee et vois nykäistä sellaiset bilesysteemit laivalla ja sillee..ku tallink on ilmeisesti edullisin?

Siinä on vaan vaarana se,että ei herää maihin nousuun ;)

Mutta Viru rakennuksessa on sedu koskisen biletys paikka.. Ja sen mitä muistan niin mukava mesta oli ;)

Itse suosin laivalla ylitystä ja hotellissa yötä,koska tulee edullisemmaksi. ;)