Tallentava digiboxi vai tallentava dvd soitin,kumpi olisi parempi käytössä?

Ehdottomasti ottaisin tallentavan digiboksin ennemmin kuin tallentavan dvd-soittimen. Mä en digiboksin tultua saanut enää meidän videoiden nauhoitustakaan toimimaan - neljä kertaa yritin ja joka kerta meni eri lailla pieleen. Helpompi, kun se tallennus tapahtuu boksissa itsessään eikä tarvitse viritellä miljoonaa laitetta erikseen.

Tallentavat DVD soittimet ovat kehnoja.

- Levylle ei mahdu paljoa tavaraa. Pakkausastetta nostamalla mahtuu pidempi pätkä, mutta silloin kuva näyttää huonolta. Jopa LP VHS näyttää tähän verrattuna kristallin kirkkaalta.
- Digitv -> DVD signaalinmuutos syö kuvanlaatua. DVD ei siis osaa suoraan digitv signaalista pistää tavaraa levylle vaan laite muuntaa sen DVD:n ymmärtämään muotoon. Näkyy kuvan laadussa.
- Laite jossa on sekä kiintolevy että polttavaDVD toiminnallisuus maksaa ihan sikana. Usein halvemmissa malleissa on vain yksi viritin eikä edes tekstitv toimintoa, joten ei oikein toimi.

Itse ainakin suosittelen kiintolevyllistä boxia, halpoja (Vision) kannattaa varoa. Topfield on varma valinta.

Kai se käyttötapa ratkaisee. Jos enimmäkseen tallennat, katsot kerran ja poistat niin sitten tallentava digiboksi. Jos taas haluat usein tallentaa pysyvästi ilman, että ohjelmat jäävät kovalevyn tukkeeksi, hommaa tallentava dvd-soitin. Mutta muista että siinäkin täytyy olla kovalevytilaa. Ne halvat kovalevyttömät on ihan turhia.

Tallentava digiboxi. Mulla on sellainen kahdella virittimellä, voin kattoa yhtä kanavaa ja tallentaa toista.

Mulla on lisäksi polttava dvd-video-yhdistelmä. On kätevä polttaa levylle digiboxilta haluamansa elokuvat.

vieras
tallentava digipoksi ehdottomasti! ihan huippu toi topfield,voit nauhottaa kahta ohjelmaa yhtäaikaa ja kattoa kolmatta ja yhellä napinpainalluksella nauhottaa ja helppo poistaa sit niitä tallennettuja ohjelmia

Sandra
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tallentava digipoksi ehdottomasti! ihan huippu toi topfield,voit nauhottaa kahta ohjelmaa yhtäaikaa ja kattoa kolmatta ja yhellä napinpainalluksella nauhottaa ja helppo poistaa sit niitä tallennettuja ohjelmia
Mä kans tuota topfieldiä suosittelen lämpimästi! On niin helppokäyttöinen ja selkeä. Ja alle neljänsadan niitäkin saa kun uusi malli tuli myyntiin, että ei ole mikään kalliskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lemontree:
No joo taidetaan digiboxiin kaatua =) Hobbarilla oli samsung 269 että jos sitä koittais..
Kannattaa nyt kuitenkin Googlettaa laitteen merkillä ja mallilla ja katsoa mitä muualla sanotaan. Jotkut (tunnetutkin)merkit ovat vain susia. Alan foorumeilla on aika paljon keskustelua noista vimpaimista...

vieras
Meillä löytyy kovalevyllisenä molemmat. Nyt kun ei näy kuin digiboksin kautta, ainakin antennitaloudessa, niin suosittelen tallentavaa digiboksia, kun voi nauhottaa kahta ja katsoa kolmatta. Meillä Kaon, suosittelen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä Humaxin vastaavalla tavalla toimiva.. Eli voi nauhoittaa kahta ja katsoa kolmatta kanavaa yhtä aikaa. Oli joku Tekniikan maailman testivoittajamalli ku ostettiin se vuosi sit joulukuussa.

Viimeaikoina ole oppinut myös käyttämään pausea. Esimerkiksi tänään tv oli päällä ku oltiin saunassa, huomasin et salkkarit oli jo alkanut- mutta eipä hätää.. Pause päälle ja sit vaan kelaamaan ohjelmaa alkuun! Eli voi pausettaa ja kelata alkuun semmostaki ohjelmaa mitä ei ole pistänyt nauhalle, riittää kun kyseinen kanava on ollut päällä.

Tallentava boksi, älä sorru huokeaan meillä humax, ihan ok, jotain pientä säätöä, mutta niin on topfieldissäkin. Mutta siis ihan ehdottoman rakastunut olen siihen vehkeeseen. Ja All in one -kaukosäätimeen.

Yhteistyössä