tälleen laman alla kyselen että kuinka moni lähdössä kesällä ulkomaille`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Minne lähdette ja paljonko tulee maksamaan? menettekö koko perhe vai miten ja koska? ja muutenkin saa kertoa suunnitelmia, matkakuume vaivaa kovasti ja mietin onko kaikki säästelemässsä vai tehdäänkö niitä kesälomareissuja kuitenkin

Suomeen tulen taas, kivaa. Mutta ehkà lentàen: tytòn ja mun auto-laivamatkat edestakaisin, yòpymisin, ruokineen yms ovat olleet noin 2000 euroa. lentolipun saa halvemmalla, halpisyhtiòstà jopa vain 500euroa

Halu olisi kova, mutta lompsa ohut :D
Säästetään ensi vuotta varten, täytän silloin 30. Jos silloin lähtisi. Kerran vuodessa vähintään käytiin aina ennen, toista se on nyt :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Suomeen tulen taas, kivaa. Mutta ehkà lentàen: tytòn ja mun auto-laivamatkat edestakaisin, yòpymisin, ruokineen yms ovat olleet noin 2000 euroa. lentolipun saa halvemmalla, halpisyhtiòstà jopa vain 500euroa

joo toi on kyllä totta että lentäen pääsee paljon helpommalla ja halvemmalla. me ollaan suunniteltu reissua autolla italian kautta kreikkaan mutta on vielä suunnittelu asteella. ehkä muutaman vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Meillä on kesäksi varattu bulgarian matka. Mut saas nähdä päästäänkö lähtemään, kun mies joutui yllättäen lomautetuksi :/

voi vee miten kurjaa :( ootteko jo maksanu matkan? saako tuollaisessa tilanteessa rahat takaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

joo toi on kyllä totta että lentäen pääsee paljon helpommalla ja halvemmalla. me ollaan suunniteltu reissua autolla italian kautta kreikkaan mutta on vielä suunnittelu asteella. ehkä muutaman vuoden päästä.

kyllà lentàmnen on paljon halvempaa, nopeampaa ja helpompaa, mutta minà rakastan noita automatkoja. oma viehàtyksensà siis kun saa mennnà parin maan halki

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Meillä on kesäksi varattu bulgarian matka. Mut saas nähdä päästäänkö lähtemään, kun mies joutui yllättäen lomautetuksi :/

voi vee miten kurjaa :( ootteko jo maksanu matkan? saako tuollaisessa tilanteessa rahat takaisin?

Varausmaksu ollaan maksettu, reilu 400? muistaakseeni. Ja loppurahat on kyllä säätössä sitä varten... mut mut.. jos lomautus kestää useamman kuukauden niin niille rahoille olis parempaakin käyttöä. Pitäisi itseasiassa ottaa nyt selvää että missä vaiheessa matkan voi vielä perua ja saako sitä varausmaksua takaisin.

kyllà lentàmnen on paljon halvempaa, nopeampaa ja helpompaa, mutta minà rakastan noita automatkoja. oma viehàtyksensà siis kun saa mennnà parin maan halki

joo toi on se mikä muakin houkuttais, se että saa reissata sen matkanki ajan. viime kesänä piti tehä road trippi baltian maihin mutta hannattiin sitten ja lennettiin vaan lomalle etelä-eurooppaan :D

Ukrainaan mennään elokuussa. Ei olla vielä edes lentoja varattu. Ja sitten tietenkin käydään sekä mun vanhemmilla Suomessa että miehen vanhemmilla Norjassa.

Siihenpä se loma sitten meneekin.

Ei ihan lomamatkalle lähdetä mut ulkomaille kuitenkin, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Mä lähden Nigeriaan työharjotteluun ja mies ja poika sukuloi sen 3 kk mitä ollaan siellä. Kallikshan toi tulee, ellei tässä vielä ehdi jotain stipendejä saada, mut ensin mun täytyy saada harjottelupaikka vahvistettua.

Tänä vuonna on suunnitelmissa käydä viikko keväällä Espanjassa, viikko tai kaksi ollaan kesällä samassa paikassa ja sitten jos´lasten hoito saadaan järjestettyä niin lähdetään Roomaan kahdestaan miehen kanssa syksyllä. Kesällä kyllä reissataan autolla Suomea ristiin rastiin lasten kanssa, mutta ei olla pahemmin lyöty mitään lukkoon vielä... Ja joo, me matkustellaan aika paljon.

Istanbuliin keväällä miehen kanssa kaksin ja ehkä sitten lasten kanssa syksyllä jokin hotellipakettiloma viikon kun mies täyttää 40 v. Bulin matkaa varten odottaa rahat jo käyttötilillä että ystävä varmistaisi päivän milloin saa mennä. Perhelomaa varten rahat ehkä säästötililtä tai palkoista, katsotaan. Kesällä pakollinen laivamatka (isompi tyttö haluaa pari kertaa vuodessa) ja ehkä muumimaailma.

Yhteistyössä