Tällaista lapsen kohtelua "saan" todistaa (ei herkkähermoisille)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haltiakummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kummitäti ei voi korvata lapselle turvallista kotia. Tässä on kyse suuremmasta asiasta. Eikä kummi voi ottaa yksin vastuuta näin hankalasta tilanteesta. On ammattilaisten tehtävä puuttua tähän. Älä kummi vähättele asiaa. Jos lapsi ei uskalla nukkua ja on pelkotiloja, kyse on jo aika vakavasta asiasta. AUTA! Ennen kuin sattuu jotain pahempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Voi kamalaa.. Mimmoista tällä pienellä tytöllä onkaan..
Muuta en osaa sanoa kuin että älä ainakaan jätä asiaa sikseen.. Tyttöä pitää auttaa :|

Ei tulisi mieleenikään jättää. Luemme paljon ja piirrämme tai maalaamme. Lapsi on älykäs, hänellä on taiteellisia lahjoja ja vivahdeikas mielikuvitus. Hän hoivaa hellästi lemmikkipupuaan ja kissoja mummolassa, kokee empatiaa ja syvää kiintymystä. Suree talvella, kun metsäneläimillä ei ole lämmintä kotia mihin mennä kovalla pakkasella. Jos voin tehdä hänen hyväkseen jotain niin sama tulee takaisin itselleni - tuplaten.

Pari kommenttia:

1. 17v voi olla todella hyvä lastenhoitaja. Itsekin olen 16-17v kesätyöni tehnyt lapsia hoitamalla. Vieläkin läheiset välit kyseisiin lapsiin. Helkutti, tuon ikäinenhän voi jo olla äitikin.
2. Samassa makuuhuoneessa nukkuminen ei ole lapsen näkökulmasta huono juttu vaan HYVÄ asia. Hyvä, että on saanut nauttia läheisyydestä myös öisin eikä ole kipattu yksin koko yöksi jo pienenä.
3. Luuletko siis, että äiti on harrastanut lapsen edessä seksiä? Jos ydinperheessä nukutaan perhepedissä, niin oletko huolissasi siitä, että lapset joutuvat seksin todistajiksi? Seksiä VOI harrastaa muuallakin kuin sängyssä ja usein aikuiset näin tekevätkin jos makuuhuoneessa nukkuu joku. Oli kyse ydinperheestä tai yh-sta.
4. Ainoa selkeästi HUONO asia mitä tuossa näen on isäpuolen käytös ja se, ettei äiti suojele lastaan paskalta mieheltä. Älä sekoita nyt mitään muita yksinhuoltajuuden puolia (kuten pieni asunto) siihen, että tämän kuvion mies on paska ja äiti ilmeisesti pelkää jäävänsä yksin joten ei pistä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jippo:
Tämän takia uusperheet tulisi kieltää. En ole nähnyt yhtään uusperhettä, jossa lapset voisivat hyvin, pois lukien uudet, yhteiset lapset.

Samalla voitaisiin kieltää adoptiot, tai ehkä sinun pitäisi tarkastaa ajatuksiasi.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Tämän takia uusperheet tulisi kieltää. En ole nähnyt yhtään uusperhettä, jossa lapset voisivat hyvin, pois lukien uudet, yhteiset lapset.

Mä olen nähnyt monia. Mukaan lukien omani.

Kuin myös! :)

Täällä myös!
En itseasiassa ollut meitä edes ajatellut uusperheenä ennenkuin ihan viime aikoina tajusin,että ollaanhan me sellainen.
Nykyinen mieheni on opettanut esikoiseni pyöräilemään,uimaan kiikutellut töissään mukana ylpeänä esitellen, vaikkei olekaan biologinen isä.
Nyt jo esikoisen ollessa teini-ikäinen ihan yhtälailla huolissaan hänen menoistaan kuin minäkin.Ihan on mieheni sukukirjoihin laitettu,joten ei minusta milläänlailla eriarvoinen yhteisiin lapsiimme nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Mä olen nähnyt monia. Mukaan lukien omani.

Kuin myös! :)

Täällä myös!
En itseasiassa ollut meitä edes ajatellut uusperheenä ennenkuin ihan viime aikoina tajusin,että ollaanhan me sellainen.
Nykyinen mieheni on opettanut esikoiseni pyöräilemään,uimaan kiikutellut töissään mukana ylpeänä esitellen, vaikkei olekaan biologinen isä.
Nyt jo esikoisen ollessa teini-ikäinen ihan yhtälailla huolissaan hänen menoistaan kuin minäkin.Ihan on mieheni sukukirjoihin laitettu,joten ei minusta milläänlailla eriarvoinen yhteisiin lapsiimme nähden.

Olispas tämän tarinan tytöllä ollut samanlainen tuuri mitä isäpuoleen tulee... olisi asiat hieman eri tavalla nyt. Perhe-elämänne kuulostaa kivalta ja terveeltä.

Surullista luettavaa kyllä tuo kirjoituksesi.
Äitinä en olisi alkanut itse suhteeseen aikanaan jos miehen ja tytön suhde ei olisi toiminut.
Asiat voivat tietysti vuosien myötä muuttua,mutta onneksi meillä ei niin käynyt.
Tytär itseasiassa alkoi kyselemään aikoinaan,että "ootteko pussannu" jne.(ei oltu)Kysyin,että miksi tuollaista kyselet, niin ilmoitti,että toivoisi sellaista =) oli silloin reilu 4v.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Surullista luettavaa kyllä tuo kirjoituksesi.
Äitinä en olisi alkanut itse suhteeseen aikanaan jos miehen ja tytön suhde ei olisi toiminut.
Asiat voivat tietysti vuosien myötä muuttua,mutta onneksi meillä ei niin käynyt.
Tytär itseasiassa alkoi kyselemään aikoinaan,että "ootteko pussannu" jne.(ei oltu)Kysyin,että miksi tuollaista kyselet, niin ilmoitti,että toivoisi sellaista =) oli silloin reilu 4v.

Käsittääkseni aluksi ei vaikeuksia ollutkaan tässä mittakaavassa. Olen itse yrittänyt ymmärtää ja ajattellut niin, että ehkei isäpuolella vaan riittänyt "rahkeet" kahdelle lapselle. Tytön äitikin ihmetteli, että kun suhtautuminen on muuttunut jossain kohdassa.

Tyttö hakee kontaktia ja hyväksyntää myös isäpuoleltaan ja kun ei sitä saa alkaa häiriökäyttäytyminen ( riehaantuu/villiintyy ).

Alkuperäinen kirjoittaja raivostunut lukija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tee lastensuojeluilmoitus perheestä! Se on velvollisuutesi. Olisi pitänyt jo tehdä.

NÄIN!

Ei se aina ole niin yksinkertaista. Olen itsekin RAIVOISSANI, voin suorastaan pahoin siitä raivosta ja kuvotuksesta mitä ttön kohtelu herättää. Joskus konfrontoin tytön äitiä voimakkaasti asioista ja kysyin kysymyksen toisensa perään suorin sanoin. Äiti vaikutti olevan pihalla siitä miltä tämä kaikki ulospäin näyttää - hän myös ajattelee ja kokee tekevänsä parhaansa. Mitä en sinänsä epäile. Eikä isäpuolikaan ole "paha", ennemmin keinoton.

Alkuperäinen kirjoittaja Haltiakummi:
Pienen tytön kohtalo surettaa. Tytön yh-äiti meni ½v päästä tytön syntymästä takaisin töihin, tytölle "palkattiin" alaikäinen hoitaja (17v.) - oliko edes laillista? Äidillä erilaisia miessuhteita 2-3 vuotta, asuivat kaksiossa, jossa tyttö nukkui samassa makuuhuoneessa ( mitä on joutunut todistamaan...? ) Äiti uusiin naimisiin tytön ollessa 4v. Syntyi pikkuveli.

Uusperheen isällä vaikeuksia sietää tyttöä - olin kuulemassa kun sähähti riitatilanteessa tytölle "sekasikiö!". Tyttö kysyi myöhemmin "mikä sellainen on?". Otin lapsen syliin ja silitin pientä päätä sydän särkyneenä. Isäpuoli viittasi siihen, kun tytön biologinen isä ei halunnut olla missään tekemisissä.

Lapsi alkoi oireilla, univaikeuksia ja keskittymisongelmia. Kuulin lisää tytölle kohdistettuja solvauksia joista "hullu" oli kauhein ja jäi mieleen. Kurkkua kuristaa kirjoittaa tästä.

Lapsi yrittää olla urhea ja pitelee kyyneliä. Kerran kertoi minulle, että pelottaa olla yksin ja yöllä näkee pahoja painajaisia. Äidin viereen uskaltautuu joskus, mutta ei aina. Äiti kuulemma suuttuu jos herää. Kovakouraista kohteluakin on ollut, kiinni pitämistä ja riuhtomista, kerran oli iso mustelma käsivarressa. Isäpuolen sukulaiset ovat kohdelleet tyttöä alentuvasti. Hyljeksimistä ja sättimistä. Lapsi näyttää pelästyneeltä ja tuulentuivertamalta. Hymyilee hämillään, kun isäpuoli tai sukunsa solvaavat. Olen niin pahoilla mielin enkä tiedä mitä tehdä, miten auttaa?

no muuhun en ehdi kommentoimaan mutta on meilläkin pidetty lapsesta kiinni, ja ihan perheneuvolassakin oltu sitä mieltä että pakko se on kiinni pitää jos muuten satuttaa muita tai itseään

Juttele tytön äidin kanssa kahdestaan ja kerro asiasta ja miltä se näyttää ulkopuolisen silmin katsottuna. Napakasti voit sanoa,että teet lastensuojeluilmoituksen ja tyttö voi pahoin. Veikkaan kyllä että äiti on niin mulkvisti ettei sitä edes kiinnosta. Ukko on kuitenkin tärkeämpi. Oksettaa tuollaiset nartut jotka antavat kohdella omaa lastaan noin vain sen takia että saisivat säännöllisesti munaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juttele tytön äidin kanssa kahdestaan ja kerro asiasta ja miltä se näyttää ulkopuolisen silmin katsottuna. Napakasti voit sanoa,että teet lastensuojeluilmoituksen ja tyttö voi pahoin. Veikkaan kyllä että äiti on niin mulkvisti ettei sitä edes kiinnosta. Ukko on kuitenkin tärkeämpi. Oksettaa tuollaiset nartut jotka antavat kohdella omaa lastaan noin vain sen takia että saisivat säännöllisesti munaa.

okei,jäikin sun teksti tuolla välistä,eli lähes samat asiat olitkin jo itse kirjoittanut..

Uusimmat

Yhteistyössä