J
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja jippo:Tämän takia uusperheet tulisi kieltää. En ole nähnyt yhtään uusperhettä, jossa lapset voisivat hyvin, pois lukien uudet, yhteiset lapset.
Mä olen nähnyt monia. Mukaan lukien omani.
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:Voi kamalaa.. Mimmoista tällä pienellä tytöllä onkaan..
Muuta en osaa sanoa kuin että älä ainakaan jätä asiaa sikseen.. Tyttöä pitää auttaa :|
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tee lastensuojeluilmoitus perheestä! Se on velvollisuutesi. Olisi pitänyt jo tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja jippo:Tämän takia uusperheet tulisi kieltää. En ole nähnyt yhtään uusperhettä, jossa lapset voisivat hyvin, pois lukien uudet, yhteiset lapset.
Alkuperäinen kirjoittaja k:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja jippo:Tämän takia uusperheet tulisi kieltää. En ole nähnyt yhtään uusperhettä, jossa lapset voisivat hyvin, pois lukien uudet, yhteiset lapset.
Kuin myös!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:Alkuperäinen kirjoittaja k:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja jippo:Tämän takia uusperheet tulisi kieltää. En ole nähnyt yhtään uusperhettä, jossa lapset voisivat hyvin, pois lukien uudet, yhteiset lapset.
Kuin myös!![]()
Täällä myös!
En itseasiassa ollut meitä edes ajatellut uusperheenä ennenkuin ihan viime aikoina tajusin,että ollaanhan me sellainen.
Nykyinen mieheni on opettanut esikoiseni pyöräilemään,uimaan kiikutellut töissään mukana ylpeänä esitellen, vaikkei olekaan biologinen isä.
Nyt jo esikoisen ollessa teini-ikäinen ihan yhtälailla huolissaan hänen menoistaan kuin minäkin.Ihan on mieheni sukukirjoihin laitettu,joten ei minusta milläänlailla eriarvoinen yhteisiin lapsiimme nähden.
Alkuperäinen kirjoittaja sude:herää kysymys miksi et ole jo tehnyt ilmoitusta lastensuojeluun vaan tänne kirjottelet? myös nimettömänä voi tehdä...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tee lastensuojeluilmoitus perheestä! Se on velvollisuutesi. Olisi pitänyt jo tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:Surullista luettavaa kyllä tuo kirjoituksesi.
Äitinä en olisi alkanut itse suhteeseen aikanaan jos miehen ja tytön suhde ei olisi toiminut.
Asiat voivat tietysti vuosien myötä muuttua,mutta onneksi meillä ei niin käynyt.
Tytär itseasiassa alkoi kyselemään aikoinaan,että "ootteko pussannu" jne.(ei oltu)Kysyin,että miksi tuollaista kyselet, niin ilmoitti,että toivoisi sellaista =) oli silloin reilu 4v.
Alkuperäinen kirjoittaja raivostunut lukija:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tee lastensuojeluilmoitus perheestä! Se on velvollisuutesi. Olisi pitänyt jo tehdä.
NÄIN!
Alkuperäinen kirjoittaja Haltiakummi:Pienen tytön kohtalo surettaa. Tytön yh-äiti meni ½v päästä tytön syntymästä takaisin töihin, tytölle "palkattiin" alaikäinen hoitaja (17v.) - oliko edes laillista? Äidillä erilaisia miessuhteita 2-3 vuotta, asuivat kaksiossa, jossa tyttö nukkui samassa makuuhuoneessa ( mitä on joutunut todistamaan...? ) Äiti uusiin naimisiin tytön ollessa 4v. Syntyi pikkuveli.
Uusperheen isällä vaikeuksia sietää tyttöä - olin kuulemassa kun sähähti riitatilanteessa tytölle "sekasikiö!". Tyttö kysyi myöhemmin "mikä sellainen on?". Otin lapsen syliin ja silitin pientä päätä sydän särkyneenä. Isäpuoli viittasi siihen, kun tytön biologinen isä ei halunnut olla missään tekemisissä.
Lapsi alkoi oireilla, univaikeuksia ja keskittymisongelmia. Kuulin lisää tytölle kohdistettuja solvauksia joista "hullu" oli kauhein ja jäi mieleen. Kurkkua kuristaa kirjoittaa tästä.
Lapsi yrittää olla urhea ja pitelee kyyneliä. Kerran kertoi minulle, että pelottaa olla yksin ja yöllä näkee pahoja painajaisia. Äidin viereen uskaltautuu joskus, mutta ei aina. Äiti kuulemma suuttuu jos herää. Kovakouraista kohteluakin on ollut, kiinni pitämistä ja riuhtomista, kerran oli iso mustelma käsivarressa. Isäpuolen sukulaiset ovat kohdelleet tyttöä alentuvasti. Hyljeksimistä ja sättimistä. Lapsi näyttää pelästyneeltä ja tuulentuivertamalta. Hymyilee hämillään, kun isäpuoli tai sukunsa solvaavat. Olen niin pahoilla mielin enkä tiedä mitä tehdä, miten auttaa?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juttele tytön äidin kanssa kahdestaan ja kerro asiasta ja miltä se näyttää ulkopuolisen silmin katsottuna. Napakasti voit sanoa,että teet lastensuojeluilmoituksen ja tyttö voi pahoin. Veikkaan kyllä että äiti on niin mulkvisti ettei sitä edes kiinnosta. Ukko on kuitenkin tärkeämpi. Oksettaa tuollaiset nartut jotka antavat kohdella omaa lastaan noin vain sen takia että saisivat säännöllisesti munaa.