tällaista et halua kuulla parhaalta kaverilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
minä olen niin järkyttynyt.....
mua oksettaa.... on niin likainen olo....
kertoi eilen,et se kondylooma tartunta oli tullut häneltä......siis mieheni petti minua hänen kanssaan.....
kumpikin salasivat tapauksen,mä ilmeisesti sairastin oireettomana useita kuukausia...luulin saaneeni sen ex suhteestani...
siis tästä pettämisestä on jo vuosia,mut nyt vaan kännipäissään kertoi....
eikös se kondylooma voi aiheuttaa lapsettomuutta.... mä en ole tullut raskaaksi vaik vuosi lasta yritetty ja tauti silloin aikanaan hoidettiin lääkkeillä ja laaserilla.....
miten helvetissä ne ei kertoneet mulle aikaisemmin,mun terveys kuitenkin kyseessä....no empä mä taida heille paljoa merkitä
mä voi tollaista anteeksi antaa, en ikinä kummallekkaan
on ni paha olla....
jos mä en koskaan saakkaan lapsia ja ehkä heidän salailun takia
...mä haluan kuolla..

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Hyvä provo

mä kestän melkein mitä vaan tällä palstalla, mutta en sitä että provoksi epäillään sellaisia asioita jotka oikeasti voi olla totta. jos luulee provoksi niin olisi parempi olla kommentoimatta ollenkaan

mun elämässä on tapahtunut monta sellaista asiaa joita ei heti täällä todeksi uskottaisi, mutta totta ne vaan mulle on

Ei kai kondylooma ole mikään yleinen lapsettomuuden syy. Jos on syyliä, ne hoidetaan jos litteitä "syyliä" niitä seurataan. Klamydia aiheuttaa lapsettomuutta,

No tollasta ei halua kuulla. Mutta oletko kysynyt mieheltä vahvistaako hän tapahtuneen? Ja vaikka näin olisi tapahtunut, on silti mahdollista, että kondylooman olet saanut jostain aiemmasta suhteesta. EIKÄ aiheuta lapsettomuutta. Ei edes vaadi hoitoa raskausaikana, ellei sit ole juuri synnytysteissä näkyviä syyliä synnytyksen aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa joo:
No tollasta ei halua kuulla. Mutta oletko kysynyt mieheltä vahvistaako hän tapahtuneen? Ja vaikka näin olisi tapahtunut, on silti mahdollista, että kondylooman olet saanut jostain aiemmasta suhteesta. EIKÄ aiheuta lapsettomuutta. Ei edes vaadi hoitoa raskausaikana, ellei sit ole juuri synnytysteissä näkyviä syyliä synnytyksen aikana.

voi paska. just.
solumuutokset voivat aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. näin minulle sanottiin ja kävin puolen vuoden välein tarkastuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joopa joo:

voi paska. just.
solumuutokset voivat aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. näin minulle sanottiin ja kävin puolen vuoden välein tarkastuksissa.

Mitä tarkoitat? Seurantaa vaatii juu. Mutta eihän kondyloomaa voi poistaa/parantaa. Muutoksia voi seurata ja tarvittaessa niitä poistaa. Meilläkin kuitenkin lapsi ja lisää tarkoitus hankkia.

mut n. 80% akuisväestöstä sairastaa tämän taudin jossain vaiheessa elämänsä aikana. Suurin osa ei vaan koskaan saa tietää tartunnastaan koska kondylooma voi olla oireeton mutta silti sitä voi tartuttaa sitä eteenpäin. Eli yleinen juttu on.

Nythän Suomessakin jo on rokotettu osa nuorista tämän viruksen pahimpia muotoja vastaan (eli niitä jotka voivat aiheuttaa kohdunkaulan syöpää). Toivottavasti kaikki nuoret saataisiin tämän rokotuksen piiriin niin pikkuhiljaa tilanne varmaan paranisi. Toki rokotuksen voi hankkia lapsilleen nytkin mutta on vielä tosi hintava.

Ei kondylooma mikään kiva tauti ole mutta sen kanssa voi elää ...

Yhteistyössä