Tällaisia mietin (lapsilla surkeat isovanhemmat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hm

Vieras
Mitä jos kuolen ennen lasteni isovanhempia ja nämä pilaavat lasteni elämän? Isäni on narsisti, ja aina on vain ottamassa. Jos olisi tyhmä ja naiivi, voisi hän tehdä mitä vaan. Pyytää lainaan takausta, pyytää rahaa, jne. Voin suojella lapsiani ehkä mutta mitä jos kuolen?

Olen tutustuttanut lapseni isovanhempiinsa, koska en tajunnut kuinka sairas isäni oikeasti on, kun on humalassa. Eilinen puhelinsoitto paljasti sen. Uhkailuja, sairaita kuvitelmia jne.

[QUOTE="hmm";22395722]eikös voi testamenttityylisesti kirjoittaa ylös, kenet haluaa lastensa huoltajaksi jos kuolee?[/QUOTE]

tarkoitan, että vaikka lapseni olisivat täysi-ikäisiä, niin voivat silti pilata heidän elämän. olen täältäkn lukenut usein, miten joidenkin vanhemmat soittelevat ja pyytävät rahaa ja takauksia tai ottavat lastensa nimissä lainaa. haukkuvat ja vievät itsetunnon.

Isäni haukkui minut ja kaikki lapsensa eilen, ja nyt vasta tajuan miten sairas alkoholisti hän on. Iste olen jo vanhempi, joten itsetunto ei mene, mutta jos esim. soittaisi 18vuotiaalle nuorelle tytöllle ja haukkuisi paskaksi, niin ?

Etkähän sinä kuitenkin elä vielä pitkään. Tuskin kuolet ennen isovanhempia. Jos jos sattuisit kuolemaan, niin siinä vaiheessa lapsillasi on jo järkeä päässä niin paljon, että he osaavat pitää rajat. Lähestysmiskielto on hyvä keino, jos puhelinhäiriköinti jatkuu.

En tiedä, miten nuori tyttö osaisi pitää rajat, jos minäkän vanha kääkkä en näköjään osaa. Kun suostuin kuuntelemaan, miten haukkui äitini (huora jne), kaikki lapsensa (tienaamme liian vähän, emmekä kerrytä eläkettä tarpeeksi, ja miten en osaa mitään, en ruokaa tehdä, en hoitaa lapsia), omat lapseni (toisen ulkomuoto ei miellytä ja toinen liian hiljainen ). Karjui ja raivosi minulle puhelimessa näistä ja paljon muustakin.

Uhkaili väkivallalla ja ls-ilmoituksella. Itsessään ei näe mitään vikaa, ero on äitini syy, vaikka vanhempieni ero johtui isäni väkivallasta ja alkoholismista.

Mitenköhän se menee, tätini on tehnyt testamentin jossa hän halusi lastenlasten perivän itsensä, siis hyppää oman lapsensa yli, toki saa vaatia lakiosuutensa.

Hän pyysi miut lasten ikään kuin lasten edunvalvojaksi, kaivoinpahan oikein paperin esiin muoto oli tälläinen; jos xxx xxx kuolee tai eroaa puolisostaan ennen kuin lapset ovat 25 vuotta vanhoja määrään omaisuudestani huolehtimaan ccc ccc:n (siis minut).
Paperi on teetetty lakitoimistossa joten oletan sen olevan pätevä, onneksi täti on elossa joten ei ole tarvinut huolehtia.

Mutta onnistuisiko joku tälläinen teidän tapauksessanne?