Tällainen on täydellinen äiti! Montako osuu sinuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja non-perfect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7/10!

- ei anna lapselle kaupan soseita eikä eineksiä

- synnytti niin ettei huutanut kurkku suorana, ja otti ehkä epiduraalin mutta paras tietenkin olisi luomusynnytys niin, että se oli suunniteltu ja suunnitelmassa pysyttiin
- hoitaa lapset kotona pitkään

- pitää itsestään huolta liikunnalla, terveellisellä ruokavaliolla, säännöllisillä kampaajakäynneillä ja kosmetologikäynneillä
- painaa enintään 60kg
- harrastaa liikuntaa
- hänellä on paljon ystäviä ja lapsilla on paljon leikkikavereita

Täydellinen äiti:

- täysimettää 6kk - en imettänyt kuin 3kk.

- ei anna lapselle kaupan soseita eikä eineksiä - olen antanut. Pääsääntöisesti kotiruokaa mutta reissuissa aina valmiita..

- käyttää kestovaippoja - En todellakaan.

- ei omista vaunuja eikä rattaita - täh?? tätä en ymmärtänyt??

- synnytti niin ettei huutanut kurkku suorana, ja otti ehkä epiduraalin mutta paras tietenkin olisi luomusynnytys niin, että se oli suunniteltu ja suunnitelmassa pysyttiin - huusin kuin hyeena ja haukuin sekä mieheni että hoitohenkilökunnan :D

- hoitaa lapset kotona pitkään - 2v.

- pitää itsestään huolta liikunnalla, terveellisellä ruokavaliolla, säännöllisillä kampaajakäynneillä ja kosmetologikäynneillä - nämä allekirjoitan!

- painaa enintään 60kg - jep, 58kg

- harrastaa liikuntaa - kyllä

- hänellä on paljon ystäviä ja lapsilla on paljon leikkikavereita - no tämä täsmää!

"- hoitaa lapset kotona pitkään

- pitää itsestään huolta liikunnalla, terveellisellä ruokavaliolla, säännöllisillä kampaajakäynneillä ja kosmetologikäynneillä
- painaa enintään 60kg
- harrastaa liikuntaa
- hänellä on paljon ystäviä ja lapsilla on paljon leikkikavereita"

Jos 3vuotta on saman kuin pitkään niin sekin.
En käy säännöllisesti kampaajalla enkä kosmetologilla mutta pidän itsestäni huolta.
Liikunnan harrastaminen tarkoittaa mulle samaa kuin lenkkeily.

Täydellisen äidin ei tarvitse korostaa itseään tämän tapaisilla "äitiyden etapeilla". Äitiys kuiteskin jatkuu sen lapsen vauva&taapero&leikki-ikä jälkeenkin eri vaatimuksineen. Hieman joskus huvittaa kun äidit keskustelevat siitä kuinka kauan imettivät, jo kouluikäistä lastaan...Olisko aika siinä kohtaa siirtyä uusiin haasteisiin?

Ai niin ja tohon listaan vois lisätä vielä nää kuivaks opettelut, normisänkyyn siirtymiset, itsenäisen ruokailun oppimiset... Nekin mittaa täydellistä äitiyttä

Mua kyllä ihmetyttää edelleenkin se mikä niissä kaupan vauvoille tarkoitetuissa sosepurkeissa on niin pahasta? Esim se nakkia ja perunamuusia pata, mikä on omien lasteni suosikki, on tehty nitriitittömistä nakeista. Kuinka moni äiti täällä vääntää nakkisoppansa nitriitittömistä nakeista?

Einekset on ihan eri asia kuin nuo teollisesti valmistetut lastenruoat. Niissä on tarkkaan katsottu ravintosisällöt. En sano että omatekoisest soseet eivät olisi terveellisiä, mutta en näe mitään epäterveellistä vauvoilel tarkoitetuissa Piltti jne soseissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua kyllä ihmetyttää edelleenkin se mikä niissä kaupan vauvoille tarkoitetuissa sosepurkeissa on niin pahasta? Esim se nakkia ja perunamuusia pata, mikä on omien lasteni suosikki, on tehty nitriitittömistä nakeista. Kuinka moni äiti täällä vääntää nakkisoppansa nitriitittömistä nakeista?

Einekset on ihan eri asia kuin nuo teollisesti valmistetut lastenruoat. Niissä on tarkkaan katsottu ravintosisällöt. En sano että omatekoisest soseet eivät olisi terveellisiä, mutta en näe mitään epäterveellistä vauvoilel tarkoitetuissa Piltti jne soseissa.

Näinhän se on. Jos niiden käyttö helpottaa arkea niin antaa mennä vaan. Niissä ei muuta pahaa musta ole kuin suhteeton hinta, mut hei, elämä maksaa. Jännintä on se että lukee nyt vaikka sitten tätä palstaa niin tulee kuva että vain kelvottomimmat äidit ostaa purkkeja - ja sit kuitenkin kaupassa työskennellessäni olen nähnyt todellisen menekin. Niitä menee ja tosi paljon...mut kukaan niitä ei juuri käytä.

Alkuperäinen kirjoittaja non-perfect:
Täydellinen äiti:

- täysimettää 6kk
- käyttää kestovaippoja
- ei omista vaunuja eikä rattaita
- synnytti niin ettei huutanut kurkku suorana, ja otti ehkä epiduraalin mutta paras tietenkin olisi luomusynnytys niin, että se oli suunniteltu ja suunnitelmassa pysyttiin

- painaa enintään 60kg
- harrastaa liikuntaa

Arvatkaa olenko mitään noista? :D En!

Kyllä tuosta aika monta osaa täyttyy ainakin melkein.
Täysimetykseen en päässyt mutta sanotaan näin että se vähäinen vastike jäi kokonaan pois kun kiinteät tuli mukaan. Vastikkeestakin pyrin suurimman osan pumppaan rinnoista.

Soseet tehdään itse, marjasoseet pakkasmarjoista ja hedelmistä, kestovaipatkin on käytössä:D Mut siinä se melkeen on...tietty on ystävii ja harrastaa liikuntaa mut painaa yli 60 kg ja omistaa vaunut ja epiduraalikin oli...

Olisko puolitäydellinen pop?

Alkuperäinen kirjoittaja lolololo:
alottajalla olla jotain pahasti hampaan kolossa. suosittelen elämään omaa elämää ja lopettamaan toisiin vertaamisen!

Tää on hyvä neuvo. Sitä on just niin täydellinen kuin itse päättää olevansa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja epäsuhta:

Näinhän se on. Jos niiden käyttö helpottaa arkea niin antaa mennä vaan. Niissä ei muuta pahaa musta ole kuin suhteeton hinta, mut hei, elämä maksaa. Jännintä on se että lukee nyt vaikka sitten tätä palstaa niin tulee kuva että vain kelvottomimmat äidit ostaa purkkeja - ja sit kuitenkin kaupassa työskennellessäni olen nähnyt todellisen menekin. Niitä menee ja tosi paljon...mut kukaan niitä ei juuri käytä.

Mun ravintola-alalla oleva kaverini sanoi sen hyvin. Tuoreita tuotteita ostaessa sentäs tietää että mistä ne tuotteet on (maa, alue, toimittaja, onko luomu). Purkkisapuskoissa ei ole mitään tietoa koko asiasta. Minä oon kyllä tarkka siitä mitä lapseni suuhun menee.

Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:
eikös toi painaa alle 60kiloakin ole paha?lapsen minä kuva vääristyy jos äiti näyttää kävelevältä vaateripustimelta.niin ja olen saanut haukkuja liian vähäisestä painosta

Sehän riippuu ihan pituudesta näyttääkö vai ei :D Mut tosiaan, jos äiti-ihminen on vaikka 180cm pitkä niin ei se alle 60kg varmaan kovin terveelliseltä näytä.

Alkuperäinen kirjoittaja non-perfect:
Täydellinen äiti:

- täysimettää 6kk
- käyttää kestovaippoja
- ei omista vaunuja eikä rattaita

- painaa enintään 60kg
- harrastaa liikuntaa

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
Alkuperäinen kirjoittaja epäsuhta:

Mun ravintola-alalla oleva kaverini sanoi sen hyvin. Tuoreita tuotteita ostaessa sentäs tietää että mistä ne tuotteet on (maa, alue, toimittaja, onko luomu). Purkkisapuskoissa ei ole mitään tietoa koko asiasta. Minä oon kyllä tarkka siitä mitä lapseni suuhun menee.

Aina ei voi kuule siltikään varmaks tietää... Toki jos suoraan tuottajalta ostaa tuoteet niin voi olla 100% varma. Tää on kanssa karu totuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:
eikös toi painaa alle 60kiloakin ole paha?lapsen minä kuva vääristyy jos äiti näyttää kävelevältä vaateripustimelta.niin ja olen saanut haukkuja liian vähäisestä painosta

Sehän riippuu ihan pituudesta näyttääkö vai ei :D Mut tosiaan, jos äiti-ihminen on vaikka 180cm pitkä niin ei se alle 60kg varmaan kovin terveelliseltä näytä.

en onneksi ole sentäs niin pitkä 173cm ja 55kg

- täysimettää 6kk
- käyttää kestovaippoja
- painaa enintään 60kg
- harrastaa liikuntaa
Nämä osu! :)

Yhteistyössä