Tällä palstalla.. tuntuuko koskaan siltä, että suurin osa ihmisistä onkin siis ihan oikeasti tosi pikkusieluisia ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muuten olisin samaa mieltä, mutta boikotoin tota kantaa, että vanhempia ja fiksumpia sieluja ois syntynyt 80-90 luvulla jotenkin enemmän. Missäköhän sekin muka näkyy.
Tottakai vanhat sielut on jakaantuneet eri vuosikymmenille, ja mitä enemmän ihmisiä.. sitä enemmän nuoria sieluja, eli idiootteja.

mä näen, että koulutus esimerkiksi on vienyt ihmiskuntaa eteenpäin sukupolvi toisensa jälkeen. Korjaan, että siinä 60 ja 70 luvuilta alkaen ihmiskunta kehittynyt vähäsen just koulutuksen myötä. Joka vuosikymmenellä on mätämunia...

[QUOTE="vieras";26266744]Omaan totuuteeni :) Uskon, että sulla on myös omasi.[/QUOTE]

tähän aikaan illasta minulla ei ole totuuksia. Enkä edes itse, ota itseäni vakavasti.
Olen unelias ja syön suklaakeksejä. Jälkeenjääneen leiman lyöneeltä vuosikymmeneltä syntyneeltä ei kai tarvitse muuta odotaakaan.

Ajatuksesi on kyllä kiehtova.

[QUOTE="vieras";26266767]mä näen, että koulutus esimerkiksi on vienyt ihmiskuntaa eteenpäin sukupolvi toisensa jälkeen. Korjaan, että siinä 60 ja 70 luvuilta alkaen ihmiskunta kehittynyt vähäsen just koulutuksen myötä. Joka vuosikymmenellä on mätämunia...[/QUOTE]

Itse en taas yhdistä koulutusta ja sielun vanhuutta/nuoruutta mitenkään keskenään. Tietysti ei koulutuksesta haittaakaan ole kehittymiselle, mutta kyllä nuori sielu on nuori sielu, vaikka kävisi mitä yliopistoja. Se viisaus vaan puuttuu. Kirjaviisaus ei mielestäni ole viisautta.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Mä en usko, että se ilkeys välttämättä kertoo niinkään ihmisestä vaan siitä miten sosiaalinen kanssakäyminen muuttuu kun keskustelun toista osapuolta ei tunneta ja kanssakäyminen tapahtuu tekstin muodossa. Netissä toinen tavallaan epäinhimillistyy, melkein samalla tavalla kuin sodassa. Ruudun toisella puolella ei olekaan ihminen vaan ääliö, joka ei tajua jotain minulle täysin selvää asiaa. Se riippu tietysti ihmisestä kuinka rankasti hän tähän reagoi ja toiset ovat ilkeitä ihan tahallaan. Tekstin takia myös on helpompi ymmärtää toinen väärin. Kaikki otetaan kirjaimellisesti ja sarkasmia ei välttämättä ymmärretä. Monta kertaa olen sanonut jotain omasta mielestäni ihan asiallisesti ja toinen onkin ottanut sen suurena loukkauksena.

Muuten olisin samaa mieltä, mutta boikotoin tota kantaa, että vanhempia ja fiksumpia sieluja ois syntynyt 80-90 luvulla jotenkin enemmän. Missäköhän sekin muka näkyy.
Tottakai vanhat sielut on jakaantuneet eri vuosikymmenille, ja mitä enemmän ihmisiä.. sitä enemmän nuoria sieluja, eli idiootteja.

Miksi sä olet niin katkera nuorille ihmisille? Aina tuntuu kolahtavan nuori äitiys, nuori ikä nuori sitä ja tätä....ihmettelen vain. Äläkä valehtele etteikö jotenkin kolahda. ;)
Oletko epävarma omasta äidiksituloisästä? Omasta kypsyydestä jolle nuori fiksu nainen on uhka? Mitä se on?

Itse en taas yhdistä koulutusta ja sielun vanhuutta/nuoruutta mitenkään keskenään. Tietysti ei koulutuksesta haittaakaan ole kehittymiselle, mutta kyllä nuori sielu on nuori sielu, vaikka kävisi mitä yliopistoja. Se viisaus vaan puuttuu. Kirjaviisaus ei mielestäni ole viisautta.

Et tietenkään ymmärrä tätä kun et ole kouluttautunut. Ymmärtäisit jos olisit, mutta turha meidän on keskustella aiheesta jota et voi vielä ymmärtää jos koskaan.

Kerro mulle, tunnetko olevasi viisas nyt reilu nelikymppisenä??
Minusta nuori sielu edelleen, eikö? :)

Miksi sä olet niin katkera nuorille ihmisille? Aina tuntuu kolahtavan nuori äitiys, nuori ikä nuori sitä ja tätä....ihmettelen vain. Äläkä valehtele etteikö jotenkin kolahda. ;)
Oletko epävarma omasta äidiksituloisästä? Omasta kypsyydestä jolle nuori fiksu nainen on uhka? Mitä se on?

Taidat olla nuori sielu, kun et tajunnut että tässä on puhuttu nyt sieluista, eikä nuorista ihmisistä.

Ja mulla ei ole mitään nuoria ihmisiä vastaan, tehtäköön se jälleen kerran selväksi. Jos olen kritisoinut teiniäippiä, se ei tarkota että vihaisin nuoria ihmisiä.

En tiedä mikä on äidiksituloisä, mun lapsellani on kyllä isä.

[QUOTE="vieras";26266830]Mä en usko, että se ilkeys välttämättä kertoo niinkään ihmisestä vaan siitä miten sosiaalinen kanssakäyminen muuttuu kun keskustelun toista osapuolta ei tunneta ja kanssakäyminen tapahtuu tekstin muodossa. Netissä toinen tavallaan epäinhimillistyy, melkein samalla tavalla kuin sodassa. Ruudun toisella puolella ei olekaan ihminen vaan ääliö, joka ei tajua jotain minulle täysin selvää asiaa. Se riippu tietysti ihmisestä kuinka rankasti hän tähän reagoi ja toiset ovat ilkeitä ihan tahallaan. Tekstin takia myös on helpompi ymmärtää toinen väärin. Kaikki otetaan kirjaimellisesti ja sarkasmia ei välttämättä ymmärretä. Monta kertaa olen sanonut jotain omasta mielestäni ihan asiallisesti ja toinen onkin ottanut sen suurena loukkauksena.[/QUOTE]

Osittain totta, mutta iso osa ihmisistä selkeästi kykenee netissäkin asettumaan toisen asemaan ja keskustelee suht asiallisesti.

[QUOTE="sama";26266857]Kerro mulle, tunnetko olevasi viisas nyt reilu nelikymppisenä??
Minusta nuori sielu edelleen, eikö? :)[/QUOTE]

Tunnen olevani enemmän vanha sielu, kuin nuori. Mutta edelleen raakile. Ymmärrän monia asioita laajemmassa perspektiivissä kuin moni muu, mutta sitten taas toisissa asioissa olen suorastaan jälkeenjäänyt.
Että ehkä olen joku keski-ikänen sielu.
Paljon on takana, mutta paljon vielä edessäkin ennen kuin olen valmis.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olin pienenä jonkunsortin lapsinero, josta povattiin professoria. Viihdyin yksin ja tiesin 2-vuotiaana mm. poliitikkojen nimet, mitä ei moni aikuinenkaan tiennyt. Jne.
Tämäkin ehkä viittaisi siihen, etten ole nuori sielu. En ole ihan normaali.:xmas:

Taidat olla nuori sielu, kun et tajunnut että tässä on puhuttu nyt sieluista, eikä nuorista ihmisistä.

Ja mulla ei ole mitään nuoria ihmisiä vastaan, tehtäköön se jälleen kerran selväksi. Jos olen kritisoinut teiniäippiä, se ei tarkota että vihaisin nuoria ihmisiä.

En tiedä mikä on äidiksituloisä, mun lapsellani on kyllä isä.

Mitä kritisoitavaa on äidissä joka on tullut minkö ikäisenä tahansa äidiksi? En nyt ihan ymmärrä. Ja mielenkiinnosta kyselen, herätit sellaista. :)

Nuorelle tai nuorelle sielulle kuuluu maailmanparannus, tietty kaikkivoipaisuus, tietoa on paljon, omaa totuuttaan pitää ainoana totuutena. Vanhemmiten, huomaa oppiessaan lisää miten vähän sitä tietää ja tuntee ihmistä, joskus itseäänkin ja huomaa että maailmaa ei sittenkään saa valmiiksi meidän sukupolvi.

Varsinkin netissä ja tekstin välityksellä ihmisen kohtaaminen jää vailinaiseksi, ei pysty lukemaan elekieltä, äänensävyt jää huomaamatta. Kuvittelee lukevansa sävyjä rivien välistä, mutta omaan kokemukseensa pohjautuen lukeekin rivinvälit väärin.

[QUOTE="vieras";26266730]Luulenpa, että suurin osa maailman ihmisistä on nuoria sieluja. Sellaisia nuoria, jotka eivät ole kypsyneet ja kasvaneet vaikka ikää löytyisi enemmän. Nämä nuoret sielut aiheuttavat sen kaiken p**kan täällä ja tää maailma on täynnä p**kaa eli täynnä idiootteja. Mut kaikki ajallaan. Uskon, että ihmiskunta kasvaa nuoruudesta aikuisuuteen pikkuhiljaa, sukupolvi kerrallaan. Esimerkiksi monet 80 ja 90 luvulla syntyneistä eivät ole sosiaalisesti ja henkisesti niin jälkeenjääneitä, kuin aikaisemmat sukupolvet. Ei millään pahalla, mut näin se vaan menee.[/QUOTE]

Kaikissa ikäluokissa on ihmisiä joka lähtöön, mutta onhan tutkimuksissa todettu, että nuoret ihmiset suhtautuvat nykyisin paljon jyrkemmin mm. pettämiseen kuin vanhemmat ihmiset. Luulen, että nuoruuteen kuuluu ehdottomuus. Kun tulee vanhemmaksi, alkaa ymmärtää, että asioissa on monia vivahteita.

hmm.. siis tunnen toki oikeassakin elämässä joitain ilkeitä, katkeria jne. ihmisiä (viittaan alussa käytyyn keskusteluun), mutta on ne vähemmistössä ja omassa tuttavapiirissä on sellaista tosi vähän. Olen kyllä lapsesta asti ollut aika "valikoiva" ystävien suhteen. Mulla on tosi paljon tuttuja ja olen toisinaan hyvinkin sosiaalinen, Yleensä ihmiset on kivoja ja auttavaisia. Täällä taas enimmäkseen kusipäitä ja nauttii toisten ongelmista tai nöyryyttämisestä.

Yhteistyössä