Tällä palstalla.. tuntuuko koskaan siltä, että suurin osa ihmisistä onkin siis ihan oikeasti tosi pikkusieluisia ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manori

Vieras
.. yksinkertaisia.

Hämmästyn usein sitä miten tyhmiä, kateellisia tai huonolla itse tunnolla varustettuja ihmiset on. Suurin osa tälläkin palstalla avautuvista paljastavat itsestään tai kyvyistään vähän liikaa tahtomattaan.

Ja tiedän, etten ole täydellinen, ei kukaan ole. Mutta normaalielämässä elelen sellaisessa mielikuvassa, että useimmat ihmiset ovat samanhenkisiä kuin minä. Täällä kun avaa minkä tahansa ketjun, niin toinen toistaan yksinkertaisempia, katkeria tai kateellisia kirjoittajia.. Mitä näille ihmisille on tapahtunut elämässään, mistä kaikki se päteminen ja kateus kumpuaa?

Sori, mutta olen ihan rehellisesti tätä mieltä. Tarkoitus ei ole pahoittaa kenenkään mieltä, mietin vaan, että tunteeko jotkut muutkin samoin.

on siinä tietty harhakin mukana. ei toimi sosiaaliset jarrut, ja silloin se empatian poikanen hukkuu helppoon närkästykseen.

Mutta eiköhän täältä saatu kuva silti lähempänä totuutta ole. se on sitten eri asia, moniko käyttäytyy sen mukaan miten tavallaan haluaisi. ja tavallaan se sosiaalisempikin minä on totta. ihmiset kykenee melkoiseen ristiriitaisuuteen ja kaksilla säännöillä pelaamiseen.

ja osa täällä kirjoittamisen riemusta on monelle se, kun saadaan lyödä jotakuta porukalla.

Sama juttu.. Mulle on enemmän yllätys ihminen joka ei ole "nähnyt" niitä julmia, tyhmiä, kateellisia jne. ihmisiä elävässä elämässä..

Minä joka kerta vähän hämmästyn, kun joku hämmästelee menoa täällä. Onko se joku yllätys, että moni on kateellinen, tyhmä, ilkeä, suvaitsematon... kuvitteleeko ihmiset, että jos joku ei sano ääneen pahasti mitään, hän ei myöskään ajattele pahasti mitään?

Tätä just meinaan.. siis että mietin, ovat ihmiset siis OIKEASTI noin "pieniä". Esittävät vaan normaalia, reilua, mukavaa, hyväntahtoista. Täällä sitten esimerkiksi ovat omia itsejään.

Aika jännästi päätelty. Jos ihminen irl on käytökseltään normaali, reilu, mukava ja hyväntahtoinen ja netissä sitten raadollisen tyhmä ja pikkusieluinen, niin miksi automaattinen päätelmä on että tosielämässä esittää mukavaa? Voisiko kuitenkin maailma olla vähemmän mustavalkoinen ja ihmisen todellakin mahdollista toimia erilaisissa sosiaalisissa ympäristöissä eri tavoin säilyen kuitenkin omana itsenään?

Ei varsinaisesti. Välillä mietityttää miten helppo on hakea tukea ongelmista väärästä paikasta, toinen rikkinäinen ei netissä ole aina paras vaihtoehto auttamaan toista samanlaista, vaikka vertaistuen kannattaja muuten olenkin.

Mä uskon siihen, mitä siinä yhdessä Meidän perhe-lehden artikkelissakin sanottiin, että ihminen ei voi täysin erottaa ns. nettipersoonaa "oikeasta" persoonastaan. On esim. ristiriitaista sanoa, että "oikeasti olen ihan mukava tyyppi", jos harrastaa jatkuvasti nettipalstoilla haukkumista. Riittävän empaattinen ja fiksu ihminen ei anonyymistikään heittele mitä tahansa kommenttia toisille ihmisille. Moni käyttäytyy netissä ihan hyvinkin. Sitten on heitä, jotka netin ulkopuolella käyttäytyvät kunnolla, mutta netissä ilkeilevät surutta.

Mä uskon siihen, mitä siinä yhdessä Meidän perhe-lehden artikkelissakin sanottiin, että ihminen ei voi täysin erottaa ns. nettipersoonaa "oikeasta" persoonastaan. On esim. ristiriitaista sanoa, että "oikeasti olen ihan mukava tyyppi", jos harrastaa jatkuvasti nettipalstoilla haukkumista. Riittävän empaattinen ja fiksu ihminen ei anonyymistikään heittele mitä tahansa kommenttia toisille ihmisille. Moni käyttäytyy netissä ihan hyvinkin. Sitten on heitä, jotka netin ulkopuolella käyttäytyvät kunnolla, mutta netissä ilkeilevät surutta.

täällä voi pitää sen "suojan". vaikka sait kuittia!

Eniten mua ihmetyttää, miten tyhmiä ja tietämättömiä aikuiset ihmiset väliin ovat. Tyyliin ei tiedetä, mitä on 1+1. Yleissivistys on heikkoa. Myös ihmisten ilkeys ja kylmyys väliin hätkähdyttää, miten jo lyötyä lyödään. Mutta siinä tulee helposti esiin se, että kirjoitettu on tylympää kuin puhuttu. Ja netissä uteliaisuus tulee helpommin esin. Kasvotusten pahoiteltaisiin, täällä aletaan heti kyselemään likaisia yksityiskohtia ja taustoja.

Luulenpa, että suurin osa maailman ihmisistä on nuoria sieluja. Sellaisia nuoria, jotka eivät ole kypsyneet ja kasvaneet vaikka ikää löytyisi enemmän. Nämä nuoret sielut aiheuttavat sen kaiken p**kan täällä ja tää maailma on täynnä p**kaa eli täynnä idiootteja. Mut kaikki ajallaan. Uskon, että ihmiskunta kasvaa nuoruudesta aikuisuuteen pikkuhiljaa, sukupolvi kerrallaan. Esimerkiksi monet 80 ja 90 luvulla syntyneistä eivät ole sosiaalisesti ja henkisesti niin jälkeenjääneitä, kuin aikaisemmat sukupolvet. Ei millään pahalla, mut näin se vaan menee.

[QUOTE="vieras";26266730]Luulenpa, että suurin osa maailman ihmisistä on nuoria sieluja. Sellaisia nuoria, jotka eivät ole kypsyneet ja kasvaneet vaikka ikää löytyisi enemmän. Nämä nuoret sielut aiheuttavat sen kaiken p**kan täällä ja tää maailma on täynnä p**kaa eli täynnä idiootteja. Mut kaikki ajallaan. Uskon, että ihmiskunta kasvaa nuoruudesta aikuisuuteen pikkuhiljaa, sukupolvi kerrallaan. Esimerkiksi monet 80 ja 90 luvulla syntyneistä eivät ole sosiaalisesti ja henkisesti niin jälkeenjääneitä, kuin aikaisemmat sukupolvet. Ei millään pahalla, mut näin se vaan menee.[/QUOTE]

mihin perustat näkemyksesi?

[QUOTE="vieras";26266730]Luulenpa, että suurin osa maailman ihmisistä on nuoria sieluja. Sellaisia nuoria, jotka eivät ole kypsyneet ja kasvaneet vaikka ikää löytyisi enemmän. Nämä nuoret sielut aiheuttavat sen kaiken p**kan täällä ja tää maailma on täynnä p**kaa eli täynnä idiootteja. Mut kaikki ajallaan. Uskon, että ihmiskunta kasvaa nuoruudesta aikuisuuteen pikkuhiljaa, sukupolvi kerrallaan. Esimerkiksi monet 80 ja 90 luvulla syntyneistä eivät ole sosiaalisesti ja henkisesti niin jälkeenjääneitä, kuin aikaisemmat sukupolvet. Ei millään pahalla, mut näin se vaan menee.[/QUOTE]

Muuten olisin samaa mieltä, mutta boikotoin tota kantaa, että vanhempia ja fiksumpia sieluja ois syntynyt 80-90 luvulla jotenkin enemmän. Missäköhän sekin muka näkyy.
Tottakai vanhat sielut on jakaantuneet eri vuosikymmenille, ja mitä enemmän ihmisiä.. sitä enemmän nuoria sieluja, eli idiootteja.

Yhteistyössä