Tällä palstalla ei tajuta että kaikki naiset eivät vaan viihdy vauvojensa kanssa kotona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aito oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aito oikea ammattivalittaja

Vieras
Huomasi jo eilen siitä venakko milana ketjusta. Miksi isä ei voisi hoitaa vauvaa?minäkin menin kurssille kun poika oli 4kk ja isä hoiti vauvaa.Kun ei imetä niin kaikki onnistui ihan hienosti.

miksi niitä lapsia pitää tehdä,jos niiden kanssa ei viihdy?siinä samaisessa ketjussahan se tuli hyvin selväksi,että lapsia tehdään huvikseen,mutta se oma aika ilman lapsia on kuitenkin tärkeämpi..
tottakai isä on ihan yhtä pätevä vauvan/lapsen kanssa olemaan,mutta sitä en ymmärrä että vauvasta asti pitää laittaa vieraalle hoitoon että saa sitä omaa aikaa niin paljon kun haluaa..mä imetän,muttei se estä mua käymästä asioilla tai ottamasta omaa aikaa paria tuntia silloin tällöin,jolloin vauva jää isän kanssa.
enkä ole kateellinen äideille,jotka niin tekevät.jos kokisin,että tarvitsen enemmän omaa aikaa ilman lapsia,niin olisin jättänyt lapset tekemättä.
olitko kurssilla yötä päivää,ilman että lapsesi sua näki?jos et,niin pikkasen eri asia kuin lähteä "toiselle puolelle maapalloa" ja lapsi jää kotiin hoitajien kanssa..on se sitten varmaan hieno tunne,kun oma lapsi vierastaa ja itkee omaa äitiään :|

Mitä nyt äkkiseltään niitä juttuja luin niin ongelmahan on nimenomaan se että se isäkään ei välttämättä niin kovasti sitä vauvaa hoida vaan palkatut hoitajat sekä mummo. Vai ymmärsinkö ihan väärin,että se venakon mies on koko ajan töissä.

miksi niitä lapsia pitää tehdä,jos niiden kanssa ei viihdy?siinä samaisessa ketjussahan se tuli hyvin selväksi,että lapsia tehdään huvikseen,mutta se oma aika ilman lapsia on kuitenkin tärkeämpi..
tottakai isä on ihan yhtä pätevä vauvan/lapsen kanssa olemaan,mutta sitä en ymmärrä että vauvasta asti pitää laittaa vieraalle hoitoon että saa sitä omaa aikaa niin paljon kun haluaa..mä imetän,muttei se estä mua käymästä asioilla tai ottamasta omaa aikaa paria tuntia silloin tällöin,jolloin vauva jää isän kanssa.
enkä ole kateellinen äideille,jotka niin tekevät.jos kokisin,että tarvitsen enemmän omaa aikaa ilman lapsia,niin olisin jättänyt lapset tekemättä.
olitko kurssilla yötä päivää,ilman että lapsesi sua näki?jos et,niin pikkasen eri asia kuin lähteä "toiselle puolelle maapalloa" ja lapsi jää kotiin hoitajien kanssa..on se sitten varmaan hieno tunne,kun oma lapsi vierastaa ja itkee omaa äitiään :|

No kaikki eivät pidä vauva-ajasta. Itse pidän paljon enemmän nyt kun lapsi jo yli 3v. En tietenkään ollut kuin muutaman tunnin kurssilla ja lähdin opiskelemaan kun lapsi oli 10kk silloin vielä anoppi jaksoi hänet hoitaa. Mutta ymmärrän venakko milanaa ei ole paha jos muutamaksi viikoksi lähtee jonnekkin. Lapsella on kuitenkin isä ja hoitaja.

No mä oon sitä mieltä että jos ei vuotta tai reilua elämästään voi laittaa duunikuvioita sivuun ja keskittyä vain siihen pieneen ihmiseen, voisi olla viisain jättää lapset tekemättä kokonaan! Sen ekan vuoden aikana kun sille lapselle luodaan perusturvallisuutta ja luottoa läheisiinsä niin ei siitä nyt noin vaan voi lähteä pois jos lastaan rakastaa!

• Tykkää
Reactions: Bonaire
No kaikki eivät pidä vauva-ajasta. Itse pidän paljon enemmän nyt kun lapsi jo yli 3v. En tietenkään ollut kuin muutaman tunnin kurssilla ja lähdin opiskelemaan kun lapsi oli 10kk silloin vielä anoppi jaksoi hänet hoitaa. Mutta ymmärrän venakko milanaa ei ole paha jos muutamaksi viikoksi lähtee jonnekkin. Lapsella on kuitenkin isä ja hoitaja.

6 viikkoa on vähän pidempi aika kuin muutama viikko..ja mulle tulis jo muutamassa viikossa ikävä omaa miestäkin,etten haluaisi kauaa hänenkään luota olla pois..Venakon mieshän on kuulemma 24/7 töissä,että eipä taida lapsi paljoa isääkään nähdä sinä aikana..mutta kuten sanottua,tehkää te kuten haluatte,musta on kiva nähdä omien lasten kasvavan ja kehittyvän..

Ja en mä aina viihdy työssänikään, mutta koska olen aikuinen, ymmärrän, että velvollisuuteni on käydä töissä myös niinä pikkuisen paskempina päivinä. Tai sitten voi vaihtaa alaa. Aikuisten ihmisten kun pitää joskus vaan tehdä asioita jotka ei tunnu mukavalle ihan vaan koska se on heidän velvollisuutensa. Sama kun ei lapsetkaan voi opiskella koulussa vaan lempiainetta tai syödä aina lempiruokaansa. Mutta jos leikkiin ryhtyy, leikki on kestettävä!

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
ja miksi sun lapsi on hoidossa lähes joka päivä,jos tykkäät viettää yli 3 v lapsesi kanssa aikaa?samalla tavoin voisit mennä se poikasi kanssa puistoihin ja kerhoihin,niin näkisi poika kavereita sitten päivittäin..

ja miksi sun lapsi on hoidossa lähes joka päivä,jos tykkäät viettää yli 3 v lapsesi kanssa aikaa?samalla tavoin voisit mennä se poikasi kanssa puistoihin ja kerhoihin,niin näkisi poika kavereita sitten päivittäin..

Sehän alkaa elokuussa olemaan päiväkodissa vain 10 päivänä kuukaudessa 5 tuntia kerrallaan. ja täälläpäin kun ei oikein kerhoja ole niin aion kyllä säilyttää hoitopaikan.

Taitaa venakko saada pian kunnianloukkaussyytteen annettuaan tuntemattomien osoitteita ja firman nimiä muka omanaan yleiseen jakeluun! Että sen on syytäkin lähteä vaikka kauemmaksikin kuin Meksikoon :)

Jos nyt listataan mitä ei toisten vanhemmuudessa ymmärrä, niin mulla olis yksi..

Palstan mielipide. Who gives a shit? Tarviiko siitä aina jauhaa? Yks lysti mitä ventovieraat sun elämästä on mieltä, jos itse on tyytyväinen. Kukaan ei elä tavalla, joka miellyttäisi kaikkia.

• Tykkää
Reactions: sunflower20
Jos nyt listataan mitä ei toisten vanhemmuudessa ymmärrä, niin mulla olis yksi..

Palstan mielipide. Who gives a shit? Tarviiko siitä aina jauhaa? Yks lysti mitä ventovieraat sun elämästä on mieltä, jos itse on tyytyväinen. Kukaan ei elä tavalla, joka miellyttäisi kaikkia.

Täällä on niin paljon nuoria äitejä, joille vain se oma tyyli edustaa ainoaa oikeata tapaa! Suvaitsevaisuutta tänne tarvitaan!

[QUOTE="vieras";25819219]Täällä on niin paljon nuoria äitejä, joille vain se oma tyyli edustaa ainoaa oikeata tapaa! Suvaitsevaisuutta tänne tarvitaan![/QUOTE]

Nuoret äidit? Kyllä niissä vanhoissa kurpissakin on aika vanhoja ja kangistuneita ajatuksia...

Mä en usko että pienen lapsen luota pois olo vaikuttaisi mitenkään perusturvallisuuteen.

Valitettavasti vaan se vaikuttaa! Vauva elää symbioosissa äitinsä/hoitajansa kanssa ja se, että hoitaja usein vaihtuu on turmiollista pienen psyykelle.

Itse olen sijaisvanhempi lapselle joka huostaanotettiin 10kk vanhana, hänellä oli takana raju vauvaikä, ei ollut kiintynyt keneenkään, voit uskoa, että ensimmäinen kerta kun hän itki perääni oli onnellinen!

Mie viihdyn vauvan kanssa, mutta en kotona. En jaksa koko päivää hyöriä imurinvarressa tai soppakauha kourassa, mutta ei täällä muutakaan voi tehdä. Tai voi, mutta en osaa olla kotona rennosti kun koko ajan takaraivossa kolkuttelee lista tekemättömistä kotitöistä.