"takuuvarmaa lastenruokaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nirsojen lasten äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nirsojen lasten äiti

Vieras
...sanoi lapsen kummitäti, kun käytiin heillä sunnuntailounaalla. ja iski pöytään kattilallisen kaalikeittoa! :o

lapset kiemurteli lautastensa kanssa, täti lätki niille kunnon satsit soppaa enne kun ehdin sanoa että mä laitan niille ite. eivät kehdanneet sanoa mitään ja lopulta mun oli päästettävä ne piinasta ja sanottava, ettei tarvitse syödä jos ei ole nälkä. kotimatka läheisen huoltiksen baarin kautta... en kyllä meinannut itekään saada sitä soppaa syötyä, mutta mä sain sentään ottaa ite ja mun annos oli sit puolet pienempi kuin mitä lapsille oli laitettu. :ashamed:

meijän toka vanhin sano kouluruuasta kerran, että se oli jotain missä oli paljon kasviksia, en tykänny. oli kaalilaatikkoa. en laita ikinä kotona ko ruokaa, koska lapset ei syö ja ite en pysty kaalta sapen takia syömään. eikä meijän lapset oo nirsoja: hernesopat, maksalaatikot, munasoosit ja muut halvat ruuat kyllä uppoaa.

No jospa se aatteli, et kun sen lapset tykkää (tai jos se on vaikka ite tykänny lapsena) kaalisopasta, niin KAIKKIEN muidenkin lapset tykkää.... Meiän lapset kyl tykkää, niinkun muistakin keittoruuista. Sen sijaan monen lapsen herkku eli makaronilaatikko ei uppoa meillä...

makuasioista ei parane kiistellä, ja ymmärrän kyllä että monelle kaaliruuat onkin herkkua. mutta jos nyt pitäisi keksiä lonkalta semmonen ruoka, mikä uppois suurimmalle osalle tenavista niin ei mulla ekana tulis mieleen laittaa kaalia eikä varsinkaan keiton muodossa.

täti näytti vielä vähän loukkaantuneen kun ei meidän lapset saattaneet sitä keittoa syödä. tosissaan kyllä yrittivät eikä kukaan kommentoinut ääneen mitään, onneksi. mutta jälkeen päin esikoinen sanoi mulle että äiti, se soppa oli ihan kamalaa...

Yhteistyössä