Taksinkuljetus ja perhe-elämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taxi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taxi

Vieras
Olisi kysymys teille, joiden perheissä puolisoista toinen ajaa taksia.
Olisi mukava tietää myös, ajaako "renkinä" vai onko itse isäntä?

Kuinka paljon työvuoroja/ajoja voi itse toivoa haluamilleen ajoille?
Menevätkö viikonloput pääsääntöisesti töissä?
Tuleeko palkalla toimeen taloudellisesti?
Miten muuten kyseinen ammatti ja perhe-elämä sopivat yhteen?
Joutuuko se toinen puoliso aina joustamaan tuon työn takia?
Mitä etuja kyseisessä työssä on?

Meillä asia mahdollisesti ajankohtainen, eli kipeästi toivotaan kokemuksia ja vastauksia :)

eipä tuota isää paljon ole näkyny. työvuorotkin ovat auton vuoroja eli ei oteta huomioon ihmisen lepoaikaa. varsinkin sesonkina työvuorot voivat olla esim. 15h töitä 4h lepoa ja 20h töitä. Ja jos isä ei saanut renkiä niin sitten ajaa itse, auto ei saa seisoa ellei se ole rikki. Hyvinä päivinä(öinä) esim. uutenavuotena palkaa voi saada kivastikkin, mutta jos on hiljaista niin myöskään palkkaa ei tule juurikaan. Isännillä on hankaluuksia saada kuskeja, sillä hiljaisina päivinä myös kuskit saavat huonoa palkaa, mitä enemmän keikkaa sitä enemmän palkaa..

Minä ja mies ajetaan "renkeinä". Mies ajoi aiemmin pääsääntöisesti, mutta nyt kumpikin ollaan opiskelijoita, eli vkloppuisin ajetaan vuoroja. Tai no mä jäin nyt äippälomalle.

Itse saadaan valita vuorot, ne käy jos käy työnantajalle. Palkkaa tulee niin että saadaan lainat maksettua ja elettyä ja lapset hoidettua kunnialla.

Työajat voi olla persiistä, jos tulee tuplavuoro samalle vuorokaudelle, mutta meillä se on ihan valintakysymys.

Voin sanoa että vaatii paljon, ei tässä miehellä nyt ole oikein omaa aikaa, arkisin työharjoittelussa, vkloppuisin ajamassa ja sunnuntain toipuu vuoroistaan ja vuorokausirytmin kääntämisistä. Jossain pikkukylän perukoilla turha hakea lisätienestiä tällä hommalla, isommassa kaupungissa voi jo pärjätäkin.

Yhteistyössä