Taksilla 1,5v taaperon kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton äitee

Vieras
Ottavatko kyytiin ilman turvaistuinta? Pitääkö turvaistuin tilata jostain etukäteen?

Tarviis perjantaina mennä fysioterapiaan sellaiseen paikkaan mihin ei pääse bussilla kuin kilometrien päähän. Ja mulla ei käytössä autoa. Bussit +rattaat on vaihtoehto, joka vie koko päivän.

Fysioterapiasta veisin pojan taksilla hoitoon, eli en haluaisi turvaistuinta ottaa jos ei ole pakko kun sit se on mulla käsissä kun olen menossa töihin.
 
Mä pääsin taksiin saman ikäisen kanssa ilman turvaistuinta. Istuin lapsi sylissä takapenkin keskipaikalla. Siinä ei olis tosin ehtiny mitään turvaistuimia hakemaan sen verran kiire oli, mutta ei se taksikuski mitään sanonut.
 
Niin ja kyllä taksissa saa matkustaa ilman istuinta.
Me tultiin joskus lentokentältä klo 03 pintaan et oli pakko vaan hypätä taksiin. Ei siinä vaiheessa yötä mitään istuimia käyty etsimään. Kone oli niin paljon myöhässä ettei hakijaa voinu tohon aikaan soitellakaan.
Kuopus oli just 1,5v.
 
Miten te uskallatte antaa lapsen matkustaa autossa ilman turvaistuinta? Eikös se ole tutkittu juttu, että kolaritilanteessa kukaan ei pysty lasta sylissään pitämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten te uskallatte antaa lapsen matkustaa autossa ilman turvaistuinta? Eikös se ole tutkittu juttu, että kolaritilanteessa kukaan ei pysty lasta sylissään pitämään.

No joskus on pakkotilanteita, kun en voi koko päivää raahata sitä turvaistuinta mukanakaan. En saa lapsia iltapäivällä pois päiväkodiltakaan ilman autoa, jos turvaistuin on siellä, koska ovat 1,5v kaksoset, ja kotiinpäin päiväkodista tullaan tuplarattailla. Mihin minä sen istuimen laittaisin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten te uskallatte antaa lapsen matkustaa autossa ilman turvaistuinta? Eikös se ole tutkittu juttu, että kolaritilanteessa kukaan ei pysty lasta sylissään pitämään.

hengissä ollaan täällä vielä , vaikka pikkuisina istuttu pikku fiatin takapenkillä siskon kanssa ja muutaman kerran sisko lentänytkin vauhdilla eteen, eiköhän se pikkumatka mene rauhakseen, mekin ulkomailla aina mennään taxeilla ym. liikennevälineillä taaperon kanssa ilman istuimia, ei sitä kannata ottaa niin vakavasti yhden kerran takia

:saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten te uskallatte antaa lapsen matkustaa autossa ilman turvaistuinta? Eikös se ole tutkittu juttu, että kolaritilanteessa kukaan ei pysty lasta sylissään pitämään.

En missään nimessä kuljettais kun pakon edessä ilman istuinta.
Mutta sellaisia tilanteita voi elämässä tulla.
Ja ton yhden kerran kun on niin menty, ei lapsi ollut tod. sylissä vaan istu laukun päällä ( hieman korkeemmalla siis ) ja omissa vöissä.
 
Älkää missään nimessä pitäkö taaperoa sylissä taksissa vaan jos on PAKKO mennä ilman istuinta niin lapsi omiin vöihin.
Mä en menis ilman istuinta mitään matkaa ellei olisi jonkun henki kyseessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Voisiko joku tulla teille kotiin katsomaan lapsia, tai viedä lapsen hoitoon? Saisit helpommin käytyä f-terapiassa yksin.

Melko vaikeaa mennä sinne fysioterapiaan yksin, kun aika on pojalle eikä minulle. Kiitos kaikille osallistuneille keskustelusta. Mennäänkin bussilla, niin että yksi tuttu heittää pienen matkan autolla ja toiseen suuntaan tullaan taksilla.
 

Turvaistuin taksissa
Hei!

Ajan taksia Helsingin seudulla ja aina turvaistuimia mukana. Jos haluat että olen teidän kuljettajana niin voitte soittaa vaikka suoraan numeroon 050-3706763 Ajan siis tilataksia 1+8 jossa mukana turvaistiumet pienille lapsille. Tervetuloa asiakkaaksi. Keskiviikosta - sunnuntaihin kello 18.00. 06.00
 

Similar threads

Yhteistyössä