taksi ja synnyttämään lähtö...

omavastuu
kelan omavastuu on saman verran menit sitten taksilla tai ambulanssilla sairaalaan synnyttämään. Eli maksat vain sen omavastuun verran (9,25e/matkustussuunta) tai jos koko maksun laittavat mukaasi niin sen maksettuasi hae kelasta takautuen korvaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse menin sairaalaan taksilla. Ovea avatessaan taksikuski kysyi voiko hän laittaa suojan penkille. Itse en ollut moista edes ajatellut. Sitten kuski otti takakontistaan paketin muumi vaipanvaihtoalustoja ja levitti yjden penkille ja auttoi minut sen jälkeen istumaan. Hyvin päästiin sairaalaan ja penkin suojakin säilyi puhtaana.
Mahtava kuski oli valmistautunu ihan ite tilanteeseen =) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja omavastuu:
kelan omavastuu on saman verran menit sitten taksilla tai ambulanssilla sairaalaan synnyttämään. Eli maksat vain sen omavastuun verran (9,25e/matkustussuunta) tai jos koko maksun laittavat mukaasi niin sen maksettuasi hae kelasta takautuen korvaus.
ompa hyvä tietää, ei olisi tullut mieleenikään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Muovitettu frotee:
Muovitettu frotee penkille. Pelkkä muovi ei mitään auta jos vedet menee, ne vaan valuu muovista yli ja pyyhkeistä menee läpi.
mie ostinkin palan sitä froteeta, empäs vielä leikkelekään sitä lapsen sänkyyn sopivaksi...
älä leikkele.. mut jos teillä eka "vauvasänky" ja siirtyy sitten pinnikseen, käännä siitä froteesta yliääränen patjan alle.. ite olen laittanut pinnikseenkin froteen. Päälle laiton hahtuvalangasta kudotun peiton (huovutetun) ja sen päälle lakanan, niin frotee ei hiosta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
ampulanssilla (ja on viel halvempikin mitä taksi).. sen voi aivan hyvin ja huoletta soittaa... :D
ai tuota en ole tiennytkään...ehkä mie kuitenkin sitten sen taksin tilaan ja suojaan kaikeen maailman muoveilla ja pyyhkeillä :D

Sama omavastuu molemmissa.jotain 9.25e tai jotain 10e hujakoilla. Itse menin taksilla synnärille matkaa oli reilu 40 km ja olin tosi kipeä niin kuski vaan kysy,että saako ajaa lujaa. Sanoin että mielellään jos et haluu olla kätilönä. Muovipussin laitoin takapuolen alle kun valuin lapsivettä mukavasti :saint:
 
-taksilla ja ambulanssilla maksaa saman verran, 9,25e/ suunta sairaalaan mennessä synnyttämään
-taksit ei saa kieltäytyä ottamasta kyytiin, jos ei pää jo näy...
-ja sotkut joutuu melki aina ite maksaa, on se sit oksennusta tai lapsivettä, suoja siis persiin alle :)
 

Yhteistyössä