Takkutukka

Meidän viikarille tulee takaraivolle ihan kauheasti takkuja, kun unissaan vähtää hennot hiukset sekaisin. Siihen ei oikein harja pysty, ja kampa sattua. Ajattelin leikata niitä saksilla pois, mutta kun tuo poika ei oikein pysy paikallaan ja sitten se on ihan puli.

Yritän saada ne jotekin auki, mutta niitä tulee koko ajan tietty lisää...

Onko jotain tiettyä hoitoainetta tms. minkä olette huomanneet toimivan tuohon takkuisuuteen tai mikä auttaisi niitä aukeamaan?

Meillä käytetään joskus Dailyn 2in1 shampoota, joskus olen laittanut ihan omaa hoitoainettani taakse, riippuu paljonko on ruokaa etc hiuksissa.
 
Kokeile Natusan Kids Balsam Sprayta. Meillä toiminut tosi hyvin takkutukkaan. Aina pesun jälkeen märkään tukkaan ja harjaus/kampaus perään ja tarvittaessa laitan myös kuivaan ja pesemättömään tukkaan aamuisin kun pitää unitakut selvittää. Maksaa noin 4 euroa ja on kestänyt meillä vuoden päivät ja vieläkin riittää.
 
Äitskäläinen
Mä leikkasin lyhyeksi juuri tuollaisen takkutukan pojalta. Ajattelin että kun on poika niin ei tarvii kiharoita niin säästellä kuin tytöllä. Sellasella hiustenleikkuu koneella leikkasin pitimmällä säädöllä. Poika istui syöttötuolissaan ja söi rusinoita ja ihan ok onnistui. Annoin pojan ennen leikkaamista tutkia itse tuota konetta niin äänikään ei sitten pelottanut.

Mutta jos et halua leikata tukkaa niin hairstorelta saa hajustamatonta hiuksiin jätettävää hoitoainetta joka on mielestäni paljon parempi lasten tukalle kuin nuo natusanin ym hoitoaineet jotka tuoksuvat todella voimakkaalle.
 
anu
Meillä tytöllä pitkä hento ja paksu tukka, joka joka aamu semmosella ampparinpesällä takaraivosta.. Nyt käytetään semmosta Muumi-merkkistä Niiskuneidin selvityssuihketta.

Ja harjana semmosta pyöröharjaa, jossa pehmeät, mutta karheat harjakset.. Ei ole sen takia tarvinnu muliksi ajella..

Lisäksi oon ajatellu ostaa jo ihan lasten shamppoon ja hoitoaineen.
 
minä joudun käyttämään tytölläni 1,9v samaa hoitoainetta kuin itsellänikin..tytölläni on niin pitkä tukka ja muuten menee ihan takkuun..tuon ansiosta ei ole takun takkua..enkä mitään haitta´vaikutuksiakaan ole huomannut.
 
monsters inc
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 22:36 mjs85 kirjoitti:
minä joudun käyttämään tytölläni 1,9v samaa hoitoainetta kuin itsellänikin..tytölläni on niin pitkä tukka ja muuten menee ihan takkuun..tuon ansiosta ei ole takun takkua..enkä mitään haitta´vaikutuksiakaan ole huomannut.
tuli vaa mieleen, et jos käytät jotain sensitivee tai muuta iha perus kamaa ni sit ei välttis mitään tuu...mut jos taas sun omat hoitoaineet on esim. värjätyille hiuksille ni voiha olla et neidin päänahka kärsii...siis ettei näy nyt mut sit tulevaisuudessa voiki...mitä mä oon ymmärtäny ni aikuisten aineet on aika tiukkaa kamaa, ainaki omani.niitä en ikinä laittais lapseni päähän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.12.2006 klo 08:09 monsters inc kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 22:36 mjs85 kirjoitti:
minä joudun käyttämään tytölläni 1,9v samaa hoitoainetta kuin itsellänikin..tytölläni on niin pitkä tukka ja muuten menee ihan takkuun..tuon ansiosta ei ole takun takkua..enkä mitään haitta´vaikutuksiakaan ole huomannut.
tuli vaa mieleen, et jos käytät jotain sensitivee tai muuta iha perus kamaa ni sit ei välttis mitään tuu...mut jos taas sun omat hoitoaineet on esim. värjätyille hiuksille ni voiha olla et neidin päänahka kärsii...siis ettei näy nyt mut sit tulevaisuudessa voiki...mitä mä oon ymmärtäny ni aikuisten aineet on aika tiukkaa kamaa, ainaki omani.niitä en ikinä laittais lapseni päähän.
joo mulla on ihan herkaän pään hoitoainetta ei mitään värjätyille hiuksille,´kun on itsellänikin herkkä päänähka...ei ole lapselle siitä mitään oireita tullut..
 

Yhteistyössä