meillä tuo nopea sänkyyn palauttaminen on toiminut varsin hyvin alkuhankaluuksien jälkeen. eli iltarutiinien jälkeen snkyyn ja valot pois. mielestäni lhes täys pimeä on paras niin ei ala leikkimään leluillaan.( tietysti pitää huolehtia että reitti ovelle on vapaa ettei kompuroi, mutta hyvin tuo on ulos löytäny pimeässäki) ovi raolleen ja oven taakse tuoli ja siihen kytikselle. sitten vain palautetaan karkulainen PÄÄTTÄVÄISESTI mutta YSTÄVÄLLISESTI omaan sänkyynsä. tässä vaiheessa ei enää puhuta mitään eikä katsekontaktia kun hyvät yöt on jo sanottu. ja se pirpana kyllä huomaa kun äiti on raivoissaan ja saa siitä lisää energiaa. ja on sen lapsen varmasti paljon vaiekampi rauhoittua kun se tietää että äiti on raivoissaan. mun pinna ei mitenkään alkuun kestänyt sitä sänkyyn palauttamista kun toinen tulee kolmattakymmenettä kertaa ulos nauraen ja käsiä heiluttaen niin sitten vaihettiin usein miehen kanssa lennosta nukuttajaa rauhallisempaan. sit jos pinna meinaa mennä niin koitan vaan hokea mielessäni tuota 'päättäväisesti mutta ystävllisesti' -mantraa tai ajatella kokonaan muita juttuja.
tuota hyppämistä kesti pahempana pari viikkoa vain, sitten uskoi. nykyään tulee aika usein vielä 1-3 kertaa sängystään pois, mutta nukahtaa alle 10 min. välillä tässä ollut ongelmana myös se että itkee sängyssään, tuolloin olen mennyt lohduttamaan ja siittämään hetkeksi. viestinä tässä se että jos pysyy sängyssä, voi saada äidin huomion eli lohdutusta, mutta niin kauan kun tulee pois sängystä ei tuu muita palveluja kuin se sänkyyn palautus
mutta mutta olen lukenut myös toisesta keinosta joka saattaisi tuon ikäisellä jo toimia. eli hyvänyn jälkeen santaan, että pysy sängyssä, äiti tulee kohta katsomaan. sit käydään aluks vaan oven ulkopuolella kääntymässä ja tullaan takas ja kehutaan kauheesti jos on pysyny sängyssä. sitten pikkuhiljaa käydään vähän kauempana ja pysytään pitempään poissa. ei tuosta kyl mitään käytännön kokemusta