Takertumiseen apua!

  • Viestiketjun aloittaja kukkanen1978
  • Ensimmäinen viesti
kukkanen1978
Nyt tarvitsen neuvoja ja apuja!

Olen ollut viime aikoina pelokas ja epävarma miehen tunteista minua kohtaan (kävimme kriisin läpi) ja olen takertunut häneen ihan liiaksi. Olen ollut todella rasittava epävarma roikkuja ja olen kyseenalaistanut miehen tunteet vähän väliä.

Nyt haluan teiltä hyviä vinkkejä kuinka oppisin itsenäisemmäksi ja itsevarmemmaksi. Olen sitä aiemmin ollut, enkä ole koskaan miehessäni roikkunut (olemme tunteneet 15v). Mutta tämä meidän tilanteemme (kriisimme) on tehnyt minusta tällaisen panikoijan, ruikuttajan ja kiukuttelijan.

En enää kestä itseäni tällaisena. Eikä kestä miehenikään. Haluaisin takaisin sen itsevarman ja seesteisen oman itseni, joka ei ole riippuvainen toisesta!!

Kertokaa kokemuksianne te, jotka olette sinut itsenne kanssa parisuhteessanne, sekä myös kohtalotoverit!!
 
heiiiihh
Nyt tarvitsen neuvoja ja apuja!

Olen ollut viime aikoina pelokas ja epävarma miehen tunteista minua kohtaan (kävimme kriisin läpi) ja olen takertunut häneen ihan liiaksi. Olen ollut todella rasittava epävarma roikkuja ja olen kyseenalaistanut miehen tunteet vähän väliä.

Nyt haluan teiltä hyviä vinkkejä kuinka oppisin itsenäisemmäksi ja itsevarmemmaksi. Olen sitä aiemmin ollut, enkä ole koskaan miehessäni roikkunut (olemme tunteneet 15v). Mutta tämä meidän tilanteemme (kriisimme) on tehnyt minusta tällaisen panikoijan, ruikuttajan ja kiukuttelijan.

En enää kestä itseäni tällaisena. Eikä kestä miehenikään. Haluaisin takaisin sen itsevarman ja seesteisen oman itseni, joka ei ole riippuvainen toisesta!!

Kertokaa kokemuksianne te, jotka olette sinut itsenne kanssa parisuhteessanne, sekä myös kohtalotoverit!!
Ap, vaikuttaa viestisi perusteella siltä että kaikki oli ok, ja sitten teille sattui tuo kriisi, ja sen jälkeen olet oireillut epävarmuudella. Eli se kriisi on sen ongelman aiheuttaja selkeästi.
Saisit varmaankin enemmän vastauksia, jos kertoisit vähän enemmän kriisistä, eli mitä suhteessanne oikeastaan on nyt tapahtunut ?

Tsemppiä .
 
Viimeksi muokattu:
JP
Kriisiä ei oikeastaan voi sanoa ongelmaksi, koska kriisi on jo nokan edessä. Kriisi on oire ongelmasta, eli ratkaisu löytyy syvemmältä. Ihan periaattella ajatus -> valinta -> teko -> tulos. Tulos, eli kriisi on ketjun väärässä päässä, ja siksi sen kanssa painiminen ei ratkaise ongelmaa. Käytännössä se nyt tietenkin pitää Ap:tä varattuna, mutta jos ongelmaa ei ratkaise sen juuresta, niin noita kriisejä tulee aina nokan eteen.

Kannattaa tosissaan tutustua tuohon yllämainitsemaani kirjaan. Sen avulla saa selkeyttä elämän peruskysymyksiin.
 
itsetunto kuntoon
Kriisi ei ole vielä ohi. Ainakaan sinä et ole sen lopputulokseen tyytyväinen. Ehkä tunnet, että sinulle on saneltu mitä tehdä.

Ota yhteyttä ammattiauttajaan, jotta voit keskustella epävarmuudestasi ja sen syystä.
 

Yhteistyössä