Takasin kirkkoon liittyminen

21.07.2008
723
0
16
Erosin kirkosta pari vuotta sitten äkkipikasuuttani ja suutuspäissäni (huono idis,tiedetään) Tän vuoden alussa lähetin hakemuksen liittyä takaisin,muttei mitään ole mistään kuulunut..Kummitytön ristiäisiä varten,kun pappi halusi/vaati kaikkien kummien kuuluvan kirkkoon. Ristiäiset tuli,oli ja meni ja asia unohtuikin jo mielestäni,kunnes sitten nyt kihlauksen yhteydessä tuli takaisin mieleen..Hääpäivä on päätetty ja mies haluaa ehdottomasti kirkkohäät (ja mullekkin yksi maistraatti vihkiminen riittää)
Nythän on ollut paljon puhetta,että takaisin liittyminen olis jotenkin monimutkakkaampi kuin eroaminen.
Osaiskos joku neuvoa?? |O

Itse taas voisin kuvitella että takaisin liittyminen olisi helppo homma. Luulisi kirkon nyt riemusta kiljuen ottavan kaikki jäsenikseen ketkä vain haluavat liittyä. Kirkkoherran virastossa käynti vain tai soitto ja kysymys siitä hakemuksesta missä vaiheessa on, onhan se mahdollista että on vaikka hävinnyt taivaan tuuliin. Tarviiko muuten kirkkohäihin molempien kuulua kirkkoon, eikö se riitä jos toinen kuuluu? Ihan mielenkiinnosta vain, itse en kuulu kirkkoon, enkä aio kuuluakaan, maistraattihäät riitti mulle ;)

Yhteistyössä