takas töihin - pukeutuminen??

• Viestiketjun aloittaja nennah
  • Ensimmäinen viesti
nennah
Parin vuoden kotonaolon jälkeen pitäis palata töihin!! Kaapissa on vain "kotivaatteita", mut nuorekkaaseen toimistoon laittas mielellään jotain hieman trendikkäämpää.... Onko kellään vinkkiä pukeutumisneuvonnasta tampereelta tai löytyykö netistä jotain hyviä linkkejä, missä neuvotaan miten vois koota esim. peruspuvuston tai jotain....

Kaikki apu on tarpeen! kiitos jo etukäteen...

Itse aloitan työt vasta tammikuussa, mutta mietiskellyt jo nyt samoja asioita. Pitää pikkuhiljaa alkaa osteleen toimistovaatteita. Mälsää, kun niin tykkäisin näistä kotivaatteista. En tiedä mistä löytyisi neuvoja. Itse oon lueskellut lehtiä ja pyörinyt vaateosastoilla "haistelemassa" tulevia tuulia.

Lisäksi mua mietityttää mun tukka. Oon yli kolmekymppinen ja ponnari heiluu edelleen. Työni on myyntityötä ja kohtaan työssäni ns. pukukansaa. Mut saatettais ottaa vähän vakavammin, jos en antais itsestäni "tyttö" -vaikutelmaa ponnareineni. Pitääkö siis leikata letti?

Mulla on vaatekaappi mennyt tässä vajaan vuoden aikana aikalailla uusiksi. Lähdin töihin viime marraskuussa ja kyllä huomasi, miten "aikuisten maailmassa" haluaa näyttää paremmalta. Tajusin myös, että oma olo koheni huomattavasti, kun sai laittaa "siistimpää" ja trendikkäämpää kledjua ylle =) (eikä aina sitä t-paitaa ja ulkoilupukua...). Onneksi työssäni voin pukeutua kuitenkin oman makuni mukaan eli ei tarvitse olla mikään jakkupuku päällä. Mulle onkin iskenyt jonkunlainen shoppingmania (mies ainakin totesi niin), kun koko ajan haluais uutta vaatetta... mutta joku raja sentään.

Eikä niitä trendejä niinkään tarvitse seurata. Kyllä se oma mukava tyyli sitten pikkuhiljaa löytyy, kun pääset työelämään. Ja toisillahan se tyyli on luonnostaan ihan kotioloissakin. Itse en vaan jaksanut itseeni panostaa kotiäitinä... se kai on monella "paha tapa". ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 13:38 Emmiannikki kirjoitti:
Itse aloitan työt vasta tammikuussa, mutta mietiskellyt jo nyt samoja asioita. Pitää pikkuhiljaa alkaa osteleen toimistovaatteita. Mälsää, kun niin tykkäisin näistä kotivaatteista. En tiedä mistä löytyisi neuvoja. Itse oon lueskellut lehtiä ja pyörinyt vaateosastoilla "haistelemassa" tulevia tuulia.

Lisäksi mua mietityttää mun tukka. Oon yli kolmekymppinen ja ponnari heiluu edelleen. Työni on myyntityötä ja kohtaan työssäni ns. pukukansaa. Mut saatettais ottaa vähän vakavammin, jos en antais itsestäni "tyttö" -vaikutelmaa ponnareineni. Pitääkö siis leikata letti?
Ei sitä ponnaria tartte käydä leikkaamassa pois, mutta onhan se hyvä käydä siistimässä itsensä ennen töihin menemistä. Se piristää ja antaa myös itsevarmuutta.

Vaatekaupasta kannattaa hommata parit rennot suorat housut siistit farkutkinkäy yleensä, ja joku kiva rento paita.. paitsi tietysti jos olet pankissa töissä ;)

http://www.bbc.co.uk/lifestyle/tv_and_radio/what_not_to_wear/whattowear_index.shtml

Tulikohan tuo nyt oikein...? Tuolla on sellainen hauska testi, joka kertoo minkätyyppinen vaate pukee. On vähän asian vierestä, mutta... =)

ps. Olin jo tuolla alakerrassa, mutta poika alkoi hyppäämään sängystä. Se pysyy siellä vain, jos kuulee tämän naputuksen oven takaa... huh huh.. pakkosurffailua :D :D

Yhteistyössä