Tajusin juuri että mulla on infektioastma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä ihminen

Vieras
Mulla todettiin teini-iässä astma. Sittenpä se melkein laantuikin ja ilman lääkkeitä olen pärjännyt yli 10 vuotta.
Vauvasta asti olin aina keuhkoista sairas, milloin mitäkin mutta pääsääntöisesti keuhkoputkentulehdus.
Äiti muistelee että kouluikäisenä sain jopa 12 lääkekuuria vuoteen keuhkoputkentulehdukseen. Ollessani teini-ikäinen eräs lääkäri passitti tarkempiin tutkimuksiin ja astma todettiin.

Astma on lieventynyt jopa hävinnyt sen jälkeen mutta edelleen kun saan jokin flunssan tai nuhan se menee keuhkoihin heti ja ei meinaa parantua millään.

Mitenhän tämä nyt vaikuttaa tässä sikainfluenssa-jutussa, olen raskaanakin juuri ja rokotteen ottoa mietin. Olenko siis molemmissa riskiryhmissä?

Mun lapsella on INFEKTIOastma, mutta hän ei lääkärin mukaan kuulu riskiryhmään, koska ei käytä säännöllistä lääkitystä. Mutta useimmiten saa hengitysoireita infektiosta, ja sikainfluenssa on juuri infektio...Ärsyttää tällainen pilkuviilaus lääkäreiltä...Mutta sullahan on joskus kai siis todettu "oikea" astma... ja raskaudenkin puolesta kuulut riskiryhmään, joten nyt rokote ottamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Mun lapsella on INFEKTIOastma, mutta hän ei lääkärin mukaan kuulu riskiryhmään, koska ei käytä säännöllistä lääkitystä. Mutta useimmiten saa hengitysoireita infektiosta, ja sikainfluenssa on juuri infektio...Ärsyttää tällainen pilkuviilaus lääkäreiltä...Mutta sullahan on joskus kai siis todettu "oikea" astma... ja raskaudenkin puolesta kuulut riskiryhmään, joten nyt rokote ottamaan!

Astma ei riitä, pitää olla SÄÄNNÖLLISTÄ HOITOA VAATIVA

Minun pienellä 4v. tytölläni on astma, mutta siitä ei ole mitään mainintaa (vielä) kela kortissa. Meidän paikallis lehdessä luki, että kela kortista näkee kuuluuko riskiryhmään. Soitin lääkärille ja hän sanoi, että tyttöni kuuluu riskiryhmään koska hänellä on jatkuva kordikosteroidi lääkitys ja siksi saa rokotteen ensi viikolla!!!

Yhteistyössä