Tajusin jotain laihduttamisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tajusin yhtäkkiä, että jokaikinen ruokavaliota tai liikuntaa koskeva päivittäinen valinta vie joko kohti laihtumista tai lihomista. Joka kerta, kun valitsee välillä lenkki-löhöily, herkut-salaatti, santsaus-lopetus jne. liikahtaa jompaan kumpaan suuntaan. Kannattaisi aina jokaisen valinnan kohdalla pysähtyä miettimään kumpaan suuntaan se vie. En tiedä onko tämä teille muille itsestäänselvää, mutta minulla lamppu syttyi vasta äsken. :D

Jossain laihdutusohelmassa valmentaja kehoitti aina miettimään ruuan jokaisen ruuan kohdalla, että auttaako tämä mua pääsemään tavoitteeseen. Aika hyvin kiteytetty :)

Hyvä! Tuo ajattelutapa on paljon parempi esim. mulle, joka luovutan helposti laihdutusurakassa, jos retkahdan pari kertaa. Tavallaan siis ajattelee laihduttamista pienemmissä osissa, jokaisena pienenä päätöksenä eikä ajattele sitä 10 kg urakkaa yhtenä isona könttinä.

[QUOTE="sari";23956366]Hyvä! Tuo ajattelutapa on paljon parempi esim. mulle, joka luovutan helposti laihdutusurakassa, jos retkahdan pari kertaa. Tavallaan siis ajattelee laihduttamista pienemmissä osissa, jokaisena pienenä päätöksenä eikä ajattele sitä 10 kg urakkaa yhtenä isona könttinä.[/QUOTE]

Sama vika ap:llä! Siksi en ikinä ole onnistunut laihtumaan. Varmasti pienistä päivittäisistä oikeista valinnoista muodostuu pysyvä tapa ja laihtuminenkin onnistuu.

Ja se laihduttamisen aloittaminenkaan ei tunnu niin ylipääsemättömältä ja suurelta urakalta, kun unohtaa sen 10 kg tavoitteen. Kohtaa vaan jokaisen pienen valinnan yksi kerrallaan.

Tässähän iskee oikein into raskauskilojen karistamiseen :) Tulisi vaan tuo tulokas ensin pihalle niin pääsisi tositoimiin! Kiitokset ap:lle :)

[QUOTE="sari";23956391]Ja se laihduttamisen aloittaminenkaan ei tunnu niin ylipääsemättömältä ja suurelta urakalta, kun unohtaa sen 10 kg tavoitteen. Kohtaa vaan jokaisen pienen valinnan yksi kerrallaan.

Tässähän iskee oikein into raskauskilojen karistamiseen :) Tulisi vaan tuo tulokas ensin pihalle niin pääsisi tositoimiin! Kiitokset ap:lle :)[/QUOTE]

"Jos edes yksi ihminen saa tästä jotain, olen onnistunut" :D

Tsemppiä sinulle!

Yhteistyössä