Tajusin, että perheemme on tosi pohjasakkaa palstalaisten mitalla mitattuna :)

21.09.2008
673
0
16
Yli 4 vee on rattaissa useinkin, kun osaa nukkua niissä ja muutenkin kätevät.

Tulin raskaaksi ihan eka kerrastamme =) tosin pidimme sitä enteenä ja hyvin on toiminut.

Käymme ravintolassa tosi usein - ei kerran vuodessa, kuten kunnollisten palstalaisten kuuluu.

Emme saa mitään sosiaalietuuksia, joka sekin taitaa olla edellytys kunnolliselle vanhemmuudelle palstan mukaan :whistle: :whistle:

Hoidetaan lapset itse, vaikka ollaan töissä molemmat.

Noutoruokaakin pidetään meillä ruokana, samoin eineksiä.

Lista on loputon................. Pitäisiköhän lopettaa palstailu ihan näiden alemmuuskompleksien vuoksi??

Minäkin tulin raskaaksi heti ekasta kerrasta =)

Käymme ravintolassa myös useammin kuin kerran vuodessa :P

Mekään emme saa mitään sosiaalietuuksia. ( mihin niitä tarvii :D ? )

Mekin hoidamme lapset itse ( lukuunottamatta että jos kerran pari vuodessa käy vain elokuvissa )

Ja noutoruokaa on liiankin usein :D :ashamed:

Joten eiköhän munkin pitäis lopettaa palstailu??? =)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka voi hoitaa lapset itse, vaikka on töissä? Vai tekeekö toinen töitä esim. kotona?

Esim vuorotyö ja vajaa työaika, kotona tehtävä työ tai sellainen mihin voi ottaa lapsia mukaan. Yötyö niillä joiden ei tarvi nukkua ( :xmas: ), onhan noita...

Ei ainakaan mikään 10+ ihanneperhe teillä. Mutta eipä kaikilla tarvitse ollakkaan :)
Jokainen äitihän on paras äiti lapsilleen.. eineksiä tai kunnon ruokaa jne. Sama kai se mitä muksut tekee silloin kun olette baarissa tai suuhunsa mättää =) Antaa mennä vaan! Suomi kyllä kantaa lastenne kurjan tulevan aikuisuuden..
Tuolla ylimielisellä asenteella ei kunnon kansalaisia kasvateta. Että herrasväki voi siellä nieleskellä sitä ajatusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsämansikkainen:
Emme saa mitään sosiaalietuuksia, joka sekin taitaa olla edellytys kunnolliselle vanhemmuudelle palstan mukaan :whistle: :whistle:

nuo toiset suurinpiirtein "ymmärrän" että joku niistä naputtaa, mutta että nämäkö on myös merkki että on pohjasakkaa? :o kun mun mielestä täällä just jatkuvasti jankutetaan että ne jotka sosiaalietuuksia saa,on ihan alinta kastia. samoten ku että hoitoon ei saa lasta viedä, ei missään tilanteessa, ei minkään ikäsenä... hmm... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka voi hoitaa lapset itse, vaikka on töissä? Vai tekeekö toinen töitä esim. kotona?

me ainaki saadaan sumplittua niin että ei tarvi viedä hoitoon =) tai eskarilainen on sillontällön pari lisätuntia.
mä en tee täyttäpäivää ja mies ei tee viikonloppuja sillon jos minä teen. kyl sen saa soviteltua niin...

Alkuperäinen kirjoittaja hihi:
Ei ainakaan mikään 10+ ihanneperhe teillä. Mutta eipä kaikilla tarvitse ollakkaan :)
Jokainen äitihän on paras äiti lapsilleen.. eineksiä tai kunnon ruokaa jne. Sama kai se mitä muksut tekee silloin kun olette baarissa tai suuhunsa mättää =) Antaa mennä vaan! Suomi kyllä kantaa lastenne kurjan tulevan aikuisuuden..
Tuolla ylimielisellä asenteella ei kunnon kansalaisia kasvateta. Että herrasväki voi siellä nieleskellä sitä ajatusta.

tulihan se sieltä :laugh: :laugh:

Meilläkin on aivan surkea perhe jonkun mielestä kun lapsemme käyttävät kenkiä joita joku muukin on pitänyt. Ei ole varaa ollut edes uusia kenkiä kaikille aina ostaa, miksiköhän tehtiin lapsia ollenkaan....

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

nuo toiset suurinpiirtein "ymmärrän" että joku niistä naputtaa, mutta että nämäkö on myös merkki että on pohjasakkaa? :o kun mun mielestä täällä just jatkuvasti jankutetaan että ne jotka sosiaalietuuksia saa,on ihan alinta kastia. samoten ku että hoitoon ei saa lasta viedä, ei missään tilanteessa, ei minkään ikäsenä... hmm... :D

Minäkin olen saanut saman kuvan kuin edellinen tässä. Kyllä ne sosiaalietuudet ja lastenhoitoonvienti tuntuvat olevan isoja miinuksia palstalla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin on aivan surkea perhe jonkun mielestä kun lapsemme käyttävät kenkiä joita joku muukin on pitänyt. Ei ole varaa ollut edes uusia kenkiä kaikille aina ostaa, miksiköhän tehtiin lapsia ollenkaan....

:laugh: nyt minäki vasta tajuan olevani todella huono äiti :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

Minäkin olen saanut saman kuvan kuin edellinen tässä. Kyllä ne sosiaalietuudet ja lastenhoitoonvienti tuntuvat olevan isoja miinuksia palstalla...

Se on niin helppoa sanoa kun asiat on itsellä hyvin. Ei riitä ymmärrystä, että joku saattaa joskus joutua turvautumaan vaikka toimeentulotukeen. Siltikin nämä samat ihmiset ottavat esim. lapsilisän ihan tyytyväisinä vastaan.

Yli 4 vee on rattaissa useinkin, kun osaa nukkua niissä ja muutenkin kätevät.

Tulin raskaaksi ihan eka kerrastamme =) tosin pidimme sitä enteenä ja hyvin on toiminut.

Käymme ravintolassa tosi usein - ei kerran vuodessa, kuten kunnollisten palstalaisten kuuluu.

Noutoruokaakin pidetään meillä ruokana, samoin eineksiä.

Lista on loputon................. Pitäisiköhän lopettaa palstailu ihan näiden alemmuuskompleksien vuoksi??

Tota noin. Sä olet nyt tulojanne mainostanut ihan pariin otteeseen, kyllä varmaan jo kaikki tuntee riittävää rispektiä sua kohtaan. Mutta ette saa sosaalietuuksia? Siis ette lapsilisää ettekä käytä tai ole käyttänyt neuvolaverkostoa taikka yleistä sairaanhoitoa edes synnytyksen yhteydessä? Ette tule käyttämään kunnallista peruskoulua lapsenne koulutukseen?

Toisaalta, sä itket täällä kun olet ostanut käytetyt reimatekit ja ne olikin huonossa kunnossa, kauppa pitää purkaa...

Ei taida mennä kertomukset ja totuus ihan yksi yhteen. Mutta koe itsesi kuinka hyväksi tahansa ja lopeta palstailu jos susta siltä tuntuu, oikeasti aivan sama, menetys ei ole kovin suuri palstalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:laugh: nyt minäki vasta tajuan olevani todella huono äiti :snotty:

Näinhän tämän ketjun aloittaja juuri yksi päivä selitti. Outo aloitus minusta ihmiseltä joka mollaa muita heidän elämänsä omista valinnoista.

Jep, jep, kyllähän näitä löytyy. Meillä muksut ovat syntyneet sektioilla ja saaneet lisämaitoa jo sairaalassa. (Jos näin ihan perusteista aloitetaan.) Ovat myös olleet isänsä hoivissa muutaman tunnin pätkiä ihan alkutaipaleelta asti ja eka kertaa erossa äidistään yön yli 9kk ikäisinä.

Esikoinen aloitti päiväkodin 1v10kk ikäisenä vaikka olin itse vielä kotona vauvan kanssa. kuopuskin meni hoitoon 1,5v iässä, ovat hoidossa vaikka äiti onkin kotona (yleensä yövuoron jälkeen, joskus muutenkin). Kulkevat yhä usein tuplarattailla vaikka ikää löytyy jo 3,5v ja reilu 2v.

Lasten tarpeita sysätään syrjään ja koira pistetään edelle kun ulkoiltaessa mennään toisinaan koirapuistoon eikä leikkikentälle minne lapset mielummin haluaisivat. tänään söivät lounaaksi valmiskalapuikkoja ja valmispottumuussia. Mitähän kaikkea sitä löytyisikään jos jaksaisi etsiä...

Yhteistyössä