Tajusin eilen että me ollaan selvitty aika mukavasti elämässä mieheni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyytväinen kai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyytväinen kai

Vieras
kanssa. Vaikka meillä on jonkun verran asuntolainaa,on kolme lasta ja molemmilla autot,on vakituiset työpaikat jne. Tulot ei ole kummoset,mutta säännölliset. Ei ole varaa pröystäillä-saatikka tehdä etelänmatkaa, mutta mökki silloin tällöin on varaa vuokrata.

Kun eilen mietin ystäviäni joista useampi on joko eronnut, paljon velkaantuntu, muutama tehnyt konkurssin ja jotkut ovat "huijaus mielessä" yksinhuoltajia....Sitten on muutama joka on saanut perintönä tontin tai rahaa...

Kun mietin omaa elämäämme -tajusin ettemme ole koskaan saaneet keltään mitään esim perineet, emme ole koskaan yhteiskuntaa huijanneet tai muutoinkaan ketään "vedettänyt".Olemme omalla työllämme ja teoillamme saaneet sen minkä meillä on ja eläneet elämäämme ihan "mukavasti". Sen toteaminen tuotti minulle suurta mielihyvää, juuri kun olin miettinyt miksi minä en koskaan pääse karibialle?tms.....

Onnea eteenpäinkin!

Meillä ei olisi omakotitaloa, jos emme olisi appiukolta tonttia saaneet, edulliseen 100e hintaan.Meillä ei olisi kahta autoa ellei appiukko olisi lainannut rahaa. Eikä minulla olisi aivoja enää, jos äitini ei auttaisi arjessa.

Eli toisten kukkarolla joudun käymään jotta elintaso olisi edes kohtuullinen. Vaikka töissä käydään ja vain kaksi lasta.

Olette siis onnellinen perhe, mahtavaa ! Kunpa olisikin monia muitakin, joilla olisi asiat noin hyvin. Minunkin perheeni on ihan ok, mutta eri tavalla, koska olen jo sairaseläkkeellä. Mutta onni löytyy ihan pienistäkin jutuista joskus ! Rahalla ei voi ostaa onnea tai hyvää parisuhdetta tai terveyttä.

Me ollaan tavallinen duunari pariskunta ja perheessä pari mukulaa. Asutaan vuokralla ,parisuhde koetuksella ja rahat aina loppu. Arkeen haen sossusta rahaa ja mutsi ostaa kuteita.Perintöä ei ole koskaan tiedossa, koska kukaan suvusta ei omista autoa ihmeempää.Haaveilen omasta kodista ja matkustelusta, mutta haaveita ne vain on.Joskus katkeroiduin ajatukseen miksi jollain on ja mulla ei.

Jos olen rehellinen teille; meillä ei olisi puoliakaan tästä jos ei olisivat vanhempamme auttaneet; isä rakentanut talomme, lainannut rahaa autoihimme, äitini maksaa lasten vaatteita ja harrastuksia. Anoppi ja aapiukko lainasi rahat tontiin ja antoikin sitten perintönä jne. Muillehan tätä en kerro vaan haluan niiden luulevan että tulot on omasta taskustamme.

Täällä kanssa yksi onnellinen, hyvinkin aloittajan kaltainen perhe. Kiva lukea joskus tällainen mukava kirjoitus ja on se ihanaa kun ymmärtää, kuinka hyvin asiat on, eikä tavoittele aina tähtiä taivaalta. Minä myös tunnen mielihyvää siitä, että itse on kaiki tienattu ja asiani olen siten järjestänyt, ettei ole tullut (taloudellisesti) tiukkoja tilanteita. Onpahan hyvä mieli keskittyä elämästä nauttimiseen.
Nautitaan ihanista perheistämme jokainen omalla tavallaan! Ei onnellisen perheen perustamiseen rahaa tarvita, mutta on siitä apua :)

Ap:n kirjoitus oli kun minulta lähtenyt. Paitsi että olemme lähdössä syskyllä ekalle etelänmatkalle, sitä on tosin säästetty parisen vuotta (ei kuitenkaan karibialle). Rahallista apua emme ole juuri saaneet mutta talonrakentamisessa saimme kovasti talkooapua isältäni ja apeltani. Omalla työllä olemme myöskin elämässä kaiken saanett ja se kaiken lisäksi vaati laman vuoksi molemmilta tuplakoulutusta = tuplaopintolainat.

Alkuperäinen kirjoittaja Pihlis:
Ap:n kirjoitus oli kun minulta lähtenyt. Paitsi että olemme lähdössä syskyllä ekalle etelänmatkalle, sitä on tosin säästetty parisen vuotta (ei kuitenkaan karibialle). Rahallista apua emme ole juuri saaneet mutta talonrakentamisessa saimme kovasti talkooapua isältäni ja apeltani. Omalla työllä olemme myöskin elämässä kaiken saanett ja se kaiken lisäksi vaati laman vuoksi molemmilta tuplakoulutusta = tuplaopintolainat.

Ja kun joutuu matkan tai muun extran eteen tekemään "paljon" sen saavuttaminen varmasti tuntuu entistä hienommalle. Meillä myös säästetään matkka varten, tavoitteena päästä joku joulu etelään.Mutta se koska rahaa säästynyt tarpeeksi on täysin auki,mutta joskus sitten.

Yhteistyössä