Tajuaako teidän miehet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
tiskata, laittaa pyykit kaappiin/kuivumaan, imuroida... käskemättä? Mies kyllä mieluusti hommat tekee, kun käsken, mutta ei ikinä tee mitään oma-aloitteiseti. Mä en tajua, että eikö se muka huomaa mitä hommia olis tehtävänä vai mikä siinä oikeen mättää |O
Ja sitte ku se on tehny hommansa, niin se tulee hymyille ilmoittamaan, että nyt se on auttanu mua mun hommissa :kieh: Vaikka mun mielestä se on siinä vaiheessa tehny oman osuutensa hommista. Saakohan nämä raskaushormoonit pinnan vähä kireälle :whistle:

Tajuaa, nyt varsinkin kun en kauheasti pysty siivoilemaan ym. niin mies kyllä pitää huolen siitä, että koti on siisti...

Itse aamulla mietin, että tajuaako teidän miehet mennä itse vaatekauppaan kun sukista tulee varpaat läpi :laugh:

Tajuaa tiskata, imuroida, käyttää koirat ulkona jne. Mutta ei koske pyykkeihin, ei märkiin, eikä kuiviin, koska minä olen kieltäny. Pääsee helpommalla kun itse ripustaa ne kuivumaan ja viikkaa kaappin, kun kulkea miehen perässä ja parsia sen jälkiä. Mutta tämä onkin ainut parsimisen kohde!

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Tajuaa, nyt varsinkin kun en kauheasti pysty siivoilemaan ym. niin mies kyllä pitää huolen siitä, että koti on siisti...

Itse aamulla mietin, että tajuaako teidän miehet mennä itse vaatekauppaan kun sukista tulee varpaat läpi :laugh:

Tajuaa tämänkin.

Ai meidän (siis muiden kuin sinun?) Joo, ei tajua sitäkään. Sukatonna kuljetaan siihen saakka kunnes saadan lahjaks...

ei tajuu.. meil voi hukkuu vaikka paskaan jos en siivoo.. TOSIN joskus yllättää et on siivonnu mut se on kyl harvinaista.

vaatteet kyl ostaa ite jos on tarve. tykkää ostella:D joskus tosin jos oon ostoksilla niin saatan viedä jotain mut on aika tarkka vaatteistaan..

Mä ajattelin, että joku kerta mä lopetan kaiken siivoamisen ja katotaan, koska tuo mies alkaa huomata, että koti kaipais siivousta. Kai sitte, ku ei oo puhtaita vaatteita, eikä astioita eikä lattiaa näy koirankarvojen alta :laugh:

Ja vastaus sun kysymykseen, ei varmaan tajuaisi sukkaostoksille lähteä :laugh:

Tuota juu kyllä se tiskaa ja siivoaa ihan oma aloitteisesti. Pyykit jää minun pestäviksi kun tietää et olen tarkka siitä mikä menee minkäkin kanssa koneeseen mutta koneen se saattaa tyhjentää ja ilman erillistä käskyä. Ja kyllä se vaatekauppaankin osaa mennä jos sillä ei sukkia tai alushousuja ole.

Tajuaa tehdä kotihommia käskemättä, ja tajuaa mennä vaatekauppaankin jos tarve vaatii. Kun vaan ittekin onnistuis joskus selviämään vaateostoksista niin helposti (15 min kaupassa: 3 farkut, 2 paitaa ja 6 paria sukkia).

Ei tajua. Tästä on puhuttu sen sata kertaa. Ja ei edes riitä että sanoo; "tiskipöytä on täynnä astioita", "lattialla on roskia" vaan pitää sanoa että "lai-ta as-tia-at ko-nee-seen NYT". Tätä käskymuotoa on itse pyytänyt, ei kuulemma osaa tällaisia ajatella itse.... No, näin sopu säilyy joten näillä mennään....

Ei tajua, eikä edes ystävällisestä kehotuksestakaan. Ihan äskettäin kävi niin, että olin lasten kanssa saanut muuten kämpän raivattua mutta jäi imurointia vaille. Totesin miehelle, että imuroida vielä pitäISI se OLISI sitten sun hommasi. NO, imuroimatta oli vielä seuraavanakin päivänä... Eli meillä pitää käskeä ja jättää noi ystävällisemmät kehotusmuodot pois kokonaan :D

Pyykkihuollon olen ominut itselleni, koska miehelle on kerrassaan käsittämätöntä pyykkien lajittelu ja siisti kuivumaan ripustaminen...

Yhteistyössä