Taivaaseen pääsy..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Päivä lähti mukavasti käyntiin, mennäkkö naapuriin raamattu kainalossa vai antaako olla. 5-vuotias tuli itkien kotiin. Naapurin lapset olivat pitäneet lapselle saarnan siitä, ettei lapsi pääse taivaaseen, kun ei ole uskovainen. Lapselle opetettu ettei toisia tuomita ja kaikki ovat samanarvoisia. Lohdutin lasta, kerroin ettei kukaan ihminen sitä päätä, kuka taivaaseen pääsee. Mieli olisi tehnyt lähteä naapuriin kysymään vanhemmilta, että voisivatko näyttää minulle raamatusta kohdan, jossa lukee, mihin lahkoon pitää kuulua päästäkseen taivaaseen. Minun puolestani jokainen saa uskoa kuten tahtoo, mutta tietääkseni raamatussa kehotetaan olemaan tuomitsematta muita ja jostainhan nämä naapurin lapset ovat tämän tuomitsemisen oppineet.

voi kamala..meinasin tipahtaa tuolilta: mitä vääräuskoista lahkoa naapurisi edustaa ; lusifer tykkää tästä :D

mutta joo, naapuriin vaan kertoon että pitää suunsa supussa. ja jos ei pidä ni älä laita lasta sinne kyläileen ettei tuu pelkoja ja paha mieli.

• Tykkää
Reactions: Sadana ja Minuli
Kerro niille naapurin lapsille vuorostaan, että iskä ja äiti on valehdelleet, kun taivasta ei ole olemassa, eikä sen puoleen helvettiäkään. Vieläkö niitä lapsia pitää uskonnolla pahoinpidellä.

mn0u_thumb.jpg

Olen totaalisen kyllästynyt uskossa oleviin ihmisiin, jotka eivät anna muiden olla rauhassa. Sinuna ottaisin asian puheeksi lasten vanhempien kanssa, jotta voivat valistaa jälkikasvulleen, että tuollaisia ei tarvitse toisille puhua.

mun uskon mukaan jokainen lapsena kuoleva päsee taivaaseen ja aikuisena kuolleista ne jotka ovat tehneet parannuksen ja ottaneet Jeesuksen elämääns ja uskovat pelastukseen Hänen kauttaan. Eli en usko että se mihin uskontoon kuuluu lapsena määrittää päseekö joku taivaaseen vai ei, mutta vääräuskoiset uskonnot voivat eksyttää ja lapsena sellaiselle altistuneet ovat ehkä aikuisena isommassa riskissä eksyä. 5-vuotiaalle sanoisin noin kuin sinäkin, ettei sitä kukaan toinen ihminen päätä kuka taivaaseen pääsee vaan Jumala. Ja sen ettei taivaaseen pääse kuulumalla mihinkään uskontoon, eikä edes omilla teoillaan vaan taivaaseen pääsee jokainen Jumalan armosta joka ottaa vastaan tämän armon. Ehkä sanoisin lapselle tämän niin, että kun ihminen kuolee Jumala kysyy haluatko taivaaseen ja silloin voi vastata että haluan, ja sitten pääsee taivaaseen.

Ei väliä, mihin lahkoon kyseiset ihmiset kuuluvat. Meillä tuttavapiiriin kuuluu monen eri lahkon edustajia sekä täysin ateisteja. Jokaisella on oikeus uskoa, kuten haluaa, mutta siitä en tykkää, että meidän lapsemme tuomitaan, vaikkakin tapahtui ihan lasten taholta. Mielipiteeni on se, että vanhemmat ovat vastuussa siitä, mitä lapsilleen opettavat. Eikä tuollainen oppi ole mielestäni oikein, että voidaan toiselle sanoa, ettei tämä pääse taivaaseen.
Itse emme mihinkään lahkoon kuulu. Kirkkoon kuulumme, mutta kirkossakin käymme ainoastaan häissä, hautajaisissa tms. Lapsemme kulkee seurakunnan kerhossa ja siellä on opetettu juurikin niin, kuten itsekin opetamme, että toinen ihminen ei sitä päätä, kuka uskoo oikein ja kuka väärin. Ja että kaikki lapset ovat kelvollisia Jumalalle.

Minun maailmankatsomuksessa KAIKKI; jokaikinen, ihon väriin, ikään pituuteen sukupuoleen, uskontokuntaan tai hiusten väriin katsomatta, sekä ne jotka ovat tehneet virheitäm tappaneet, raiskanneet, kiduttaneet ja myös ne jotka eivät edes usko mihinkään muuhun kuin omaan napaan PÄÄSEVÄT TAIVAAN KOTIIN. Aamen.

Minun maailmankatsomuksessa KAIKKI; jokaikinen, ihon väriin, ikään pituuteen sukupuoleen, uskontokuntaan tai hiusten väriin katsomatta, sekä ne jotka ovat tehneet virheitäm tappaneet, raiskanneet, kiduttaneet ja myös ne jotka eivät edes usko mihinkään muuhun kuin omaan napaan PÄÄSEVÄT TAIVAAN KOTIIN. Aamen.

Ja minun maailmankatsomuksen mukaan mitään taivaan kotia ei ole olemassakaan.

Onko kuolema niin pelottava asia, että täytyy uskotella itselleen että sen jälkeen kaikki on ihan hyvin?

[QUOTE="Niin";27375581]Ja minun maailmankatsomuksen mukaan mitään taivaan kotia ei ole olemassakaan.

Onko kuolema niin pelottava asia, että täytyy uskotella itselleen että sen jälkeen kaikki on ihan hyvin?[/QUOTE]

Minuu ei kuolema pelota tippaakaan! Varmasti pelottais jos en tietäis mitä sen jälkeen tapahtuu. Eli mielummin uskon näin kuin jotenkin muutoin :)

Yhteistyössä