Taivaanvuohi!!!!

  • Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti
aloittelija
Muistelisin, että olet laihduttanut suht reippaastikin viimeisen vuoden aikana ja aloitteleva pv-pisteilijä kaipaisi vähän jeesiä.. :D

Eli miten paljon ja missä ajassa sait pois? Liikuntasi määrä suurinpiirtein viikossa ja aloititko liikkumisen jo heti laihduttamisen alkuvaiheessa? Lisäksi, itse olen kovin perso makealle, eli jätitkö makeat kokonaan pois vai säännöstelitkö jotenkin?

Mulla tiputettavaa painoa n. 26kg ja aloitin tänään pisteilyn. Ajattelin tehdä kokonaan karkkilakon, jos makeaa tekee mieleni, väsään jonkun pv:n kevytherkun. Sipsit yms. raksut ja jäätelön ajattelin myös kokonaan laittaa pannaan (ainakin kesään asti). Pizzaa syönen silloin tällöin, mutta ainoastaan kotitekoista. Miltä kuulostaa, olenko liian tiukka? Suklaa on mulle se maailman pahin ongelma... :ashamed:
 
Tervehdys!
Laihdutuksen aloitin heinäkuun alussa kun kuopus täytti puolivuotta. Ja alle 6 kk meni 33 kg pois saannissa.
Liikuntaa aloin harrastamaan heti aloittaessani (kun on lenkillä on kaukana jääkaapista ;) ). Liikuntaa harrastin ensin 6 pvä viikossa ja n. 1 tunnin päivässä (kävelyä, pyöräilyä, crossailua säästä riippuen).
Minä myös olin tosi perso makealle ja aloitinkin heti herkkulakon (ekat 3 viikkoa oli tuskaa, mutta sitten ei enää tehnyt mieli mitään "luvatonta")

Makean himoon olen juonut light- mehuja ja vettä sekä syönyt rahkaa ja marjoja (pelkkää kevyttä maitorahkaa, marjoja ja makeutusainetta).

Minun vauhtini on ollut hurja (ehkä liiankin) ja toivotan onnea yritykseen, mutta älä odota automaattisesti suuria pudotuksia vaan ole tyytyväinen jokaiseen lähteneeseen sataan grammaankin. Sillä kun muistat, että jos olet noudattanut ohjelmaa niin paino laskee. jos ei tällä viikolla niin seuraavalla. (huom. minä imetin koko urakan ajan!) :heart:
 
viiden äide
ONNITTELUT SINULLE :flower: :flower: :flower:

Seurailin kanssa tuota sinun hienoa painonpudotusta tuossa toisessa ketjussa...

Piti ihan kysyä että kun synnytyksen jälkeen sait noin nopeasti noin paljon kiloja pois, niin miten kroppa oikein palautui ?

Se tietenkin on todella YKSILÖLLISTÄ, mutta minulla ainakin kun olen nyt laihtunut niin vatsa nahka vaan roikkuu, vaikka miten koitan tehdä säännöllisesti erilaisia vatsa lihaksia...tietysti olen venyttänyt mahani jo moneen kertaan ääri isoksi :$ mutta nyt sitä haluaisi vähän kiinteytyäkkin vatsankin seudulta :headwall: =) !

Entäs paljonko vaate kokosi pienentyi ? On varmaan ihanan kevyt olo kun on saanut kaikki ylimääräiset kilot pois...uskallatko nyt yhtään herkutella esim. hamppareilla, vai pelottaakoo koko ajan että kilot alkavat pikkuhiljaa tulla takaisin ?

Anteeksi nämä hölmöt kysymykseni, mutta minulla on kauhea into saada toiset 10 kg pois kesäksi, ja pompin nyt koko ajan vaa`alla peläten että kilot alkavat salaa tulla takaisin... :LOL: :kieh: :LOL:
 
Kiitos! Synnytyksesä todella oli tuo puoli vuotta kun aloitin painon pudotuksen, mielestäni olen suhteellisen hyvin palautunut, vaikka tokihan vatsassa on vielä "roikkuvaa". Mutta harvoin vuoden kuluttua synnytyksestä on muutenkaan priima kunnossa. Mulle vain ei tuo vatsan alue ole ollut ongelma vaan reidet. Vatsan seudulle alkoi ylimääräistä kerääntyä enemmän vasta pari vuotta sitten.

Vaatekokoni on ollut 46-48-50 riipuen vaatteesta ja nyt se on 36-40, eli 10 numeroa on vaatteet pienempiä. Hassulta tuntuukin selata esim. Anttilan kuvastoa, ja ennen kun on vaatteet tullut tilattua sieltä isojen tyttöjen puolelta, niin enää sieltä ei löydy mun kokoani.

Joulun aikana tuli herkuteltua, mutta nyt kun vuosi on vaihtunut ja juhlakausi taas ohi on ollut aika palata terveelliseen elämään. Hamppareita ja ranskalaisia jne ei tee edes mieli, takaraivoon kun on iskostunut ajatu että ne on mulle todella pahasta. Joulun aikana tuli pari kiloa takaisin, mutta eiköhän ne katoa kun suksille pääsee.
Tasapainoilu ei ole helppoa ja todella tiukassa on "vääränkäyttäytymisen malli" nyt kuitenkin kun asian itse sisäistää niin on helppo taistella vastaan.
 

Yhteistyössä