"Taiteilijoita" (kuvataide kysymys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
Miten maalauspohjista siirretään kangas kehykseen? Minulla tuollaisia valmis pohjia jossa kangas niiteillä puukehyksessä. Irrotetaanko niitit vain, ja miten kangas sitten pingotetaan kehykseen? Voiko sen tehdä itse?

Ei sitä irroteta niistä kiilakehyksistä, kehykset kiinnitetään sen työn ympärille. Käy kehystysliikkeessä katsomassa niitä kehyslistoja niin ymmärrät kyllä miten ne tulee.

Tai jos sulla on kotona joku oikea kehystetty maalaus (ei siis mikään painokuva tai sisustustaulu) niin käännä se ympäri, taustapuolelta yleensä näkee miten kiinnitys on tehty. Se kehys kiinnittyy just niihin kiilapuihin, ei kangasta mitenkään nidota kehykseen.

Ou... On mulla tauluja kotona, mutten ole niitä koskaan katsellut takaapäin. Kiitos näistä vastauksista, saako kehyksiä ostaa jostain ja onko ne helppo kiinnittää itse?

Kehyslistaa saa ostaa kehystysliikkeistä, niitä on satoja erilaisia. Eli ne eivät tule valmiina kehyksinä, koska taulujahan on joka kokoa. Se on ihan metritavaraa, siitä sitten vaan otetaan sopivan kokoiset pätkät ja kootaan se kehys.

Yhteistyössä