taitaa tulla lääkäriin lähtö

  • Viestiketjun aloittaja 3taaperon äippä
  • Ensimmäinen viesti
3taaperon äippä
3v:llä melkein 40 astetta kuumetta, ei oo suostunu syömään tänään kuin pikkupalan leipää ammulla vaikka olen koittanut tuputtaa hälle kaikkea. Sen mitä on suostunut juomaan (vettä tai mehua) niin oksentanut saman tien ulos.ihmettelen vain että mitä tämä on kun muita oireita ei ole...
 
Meillä on pojalla kans tuo sama. Se oksentelee ja kuumetta on 39 astetta. Sekään ei ole syönyt tänään muuta kun kaksi suolakeksiä ja juonut vähän nesteitä. Se on nukkunut melkein koko päivän.

*muoks niin, siis perinteisiä flunssan oireita ei ole. Kuumetta ja oksentelua pelkästeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horsma:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja horsma:
jos vain nestettä menee...eikä ne tuu samantien pois.
Pikku-lapsillahan kuume nousee helposti korkealle.
Ap nimenomaan laittoi et oksentaa samantien pois.
Ap nimenomaan EI nesteestä maininnut mitään
Kyllä musta vesi tai mehu on nestettä :D Ap parempi käyttää lääkärissä jos ei pysy nesteetkään sisällä. Tai ainakin soittaa päivystykseen. Onko lapsi kuinka voipunut jo?
 
3taaperon äippä
Mainitsin nesteestä että oksentaa saman tien ulos

Rokot olen sulkenut poissa. Kuumehan minua ei minua muuten huolettaisi mutta kun neiti ei ole syönyt mitään ja kaikki nestehän tulee pihalle. viime oksennus reissun jälkeen tyttö sanoi että "äiti en juo enään mehua kun sitten tulee yökötys" saas nähdä kuinka pakon kans tässä pitää alkaa neitiä juottaa...mutta onneksi vielä puheilla pärjää kun kerroin tytölle että jos ei juo ni joudutaan lähteä lääkäriin.
 
3taaperon äippä
Alkuperäinen kirjoittaja 3taaperon äippä:
Mainitsin nesteestä että oksentaa saman tien ulos

Rokot olen sulkenut poissa. Kuumehan minua ei minua muuten huolettaisi mutta kun neiti ei ole syönyt mitään ja kaikki nestehän tulee pihalle. viime oksennus reissun jälkeen tyttö sanoi että "äiti en juo enään mehua kun sitten tulee yökötys" saas nähdä kuinka pakon kans tässä pitää alkaa neitiä juottaa...mutta onneksi vielä puheilla pärjää kun kerroin tytölle että jos ei juo ni joudutaan lähteä lääkäriin.
lisäys vielä että seurailen tyttöä iltaan jos ei ala olo menemään paremmaksi niin sitten käymään lääkärillä

 
miero
voi pientä parkaa. toivottavasti alkaa pian paranemaan :hug: meillä kanssa isompi lapsista oksensi tuossa iässä KAIKEN aina jos oli kuumetta. oletko saanut kuumetta laskettua esim. panadolilla? silloin saattaisi joku pysyä sisällä (meillä on aina pakko laskea kuume tuon oksentelun takia)
 
Loka
Juu, noin korkea kuume voi saada pienen oksentelemaan :/
Joskos oksentelu helpottaa jos saisit kuumetta laskemaan, auttaisko panadol ? Oletko kokeillut ?
Toivottavasti pieni parantuu pian :hug:
 
3taaperon äippä
en ole vielä tohtinut lääkitä (koska uskon että sekin tulisi oksennuksena ulos kuten kaikki muukin) sitten kun alkaa näyttämään että osa juotava pysyy sisällä niin sitten annan panadoli.
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja 3taaperon äippä:
en ole vielä tohtinut lääkitä (koska uskon että sekin tulisi oksennuksena ulos kuten kaikki muukin) sitten kun alkaa näyttämään että osa juotava pysyy sisällä niin sitten annan panadoli.
koita antaa vain. monesti vaikka neste tulee ulos niin panadol jää sisälle kiitos rakenteensa. ainakin meillä se monesti pysyy sisällä vaikka kaikki muu tulisi ulos.
 
3taaperon äippä
nyt neiti koittaa syödä vähän jugurttia (sanoi itsekkin että on nälkä ja janottaa) toivottavasti pysyy sisällä, muuten tyttö kieltäytyy laittamasta suuhunsa enään yhtään mitään.
 
3taaperon äippä
On kumma kuume!
Tyttö söi karjalanpiirakan ja joi maitoa, mutta ei oksentanut vaan ripuloi...no kuume sitten laski täysin joskus seitsemän aikaa (ajattelin jo että ei tässä mitään sitten). Äskön tyttö huuteli sängystään että on jano samalla mittasin kuumeen koska tyttö oli tulikuuma, niinpä se mittari näytti lukemaksi 39,73
 
mää
Anna lääkettä!
Meidän lapsi oli kolme päivää 40 asteen kuumeessa(nousi nopsaan ja huomaamatta..) ja neuvolan täti kehoitti lääkitsemään siinä vaiheessa kun mennään yli 39 asteen, lapset saavat helposti kuumekouristuksia kovassa kuumeessa.
 
jose
Alkuperäinen kirjoittaja 3taaperon äippä:
en ole vielä tohtinut lääkitä (koska uskon että sekin tulisi oksennuksena ulos kuten kaikki muukin) sitten kun alkaa näyttämään että osa juotava pysyy sisällä niin sitten annan panadoli.
voi että kun olis sulla suppoja, tuo kuume pitäisi saada kyllä laskemaan, mulle on aina teroitettu sitä kun olen soittanut terveysneuvontapalveluun.
 

Yhteistyössä