taitaa olla rakentavan keskustelun paikka, jo aikuisen poikani kanssa

[QUOTE="vieras";23330297]Kyllä minusta kuulostaa, ett poikaa on vähän liikaa hemmoteltu. Jos käy töissä, ni luulisi tuon ikäisen jo maksavan itse puhelinlaskunsa ja osallistuvansa ruokakuluihin. Se että nuo maksetaan lapselle on mun mielestä ihan ok, jos on opiskelija, mut jos palkkaa saa, ni vähän eri juttu. Hän tietää itsekin, että kun ei tarvitse kustannuksiin osallistua, on paljon helpompi jäädä kotiin asumaan, kun muuttaa omaan asuntoon. Toivottavasti osallistuu edes kotitöihin...[/QUOTE]

no osallistuu, meillä on maatila, ja siellä kyllä hommaa riittää. nyt vaan ei ole vaadittu juuri mitään, kun on kerta töissä päivät. mutta jotain aina on värkännyt velipoikansa kanssa iltaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23330020:
tuskinpa vaan. näissä maalaistaloissa olis aika harvinaista jos lapset hemmoteltaisiin piloille.

Maalaistaloissahan niitä peräkammarinpoikia just onkin, jotka ei äidin helmoista voi mihinkään lähteä kun ei äiti päästä eikä omassakodissa kukaan passaisi.

En sotkisi montaa asiaa yhteen. Jos tarpeen keskustelisin mikä tuossa soitossa suututti. Myöhemmin ottaisin puheeksi asumisen kotona ja omista asioista mm. puhelinlaskuista vastaamisen, voisimpa ehdottaa että jollakin tavalla osallistuu esim. ruokakuluihin tai vähintään talon/taloudenhoitoon, maataloustöillä voisi "tienata lisäansioita" eli niistä maksettaisiin sovittu korvaus.

No, 20-vuotiaan työssäkäyvän pojan (miehen!) olisi ehkä jo syytä muuttaa omilleen asumaan. Tai edes, herranjumala, maksaa oma puhelinlaskunsa & maksaa ruuasta (tai ostaa jääkaappi täyteen kerran viikossa). Poikahan elää kuin 14-vuotias, sillä erotuksella että tosiaan tienaa jo itse :D

Ja äidin, kaikella kunnioituksella, tulisi antaa aikuisen miehen huolehtia itse siitä ehtiikö töihin vaiko ei. Jos myöhästyy, myöhästyköön.

[QUOTE="Vieras";23332515]Jokos tuli sovinto tehtyä? Ei kannata aikuista miestä holhota, jos myöhästyy niin oma on asiansa.[/QUOTE]

sovinto on tehty ja syy raivoonkin löytyi. vasta alkanut rakkaussuhde ja työnantajan ilmoitus, että siirtää pojan 500 kilsan päähän sijaitsevalle työmaalle tuuraamaan pitkän sairasloman saanutta työntekijää. elikkäs taitaa tää olla kovapaikka kun tyttö ystävä, jonka kanssa ovat aika vähä aikaa seurustellut jää tänne paikkakunnalle ja itse joutuu kauemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23335617:
sovinto on tehty ja syy raivoonkin löytyi. vasta alkanut rakkaussuhde ja työnantajan ilmoitus, että siirtää pojan 500 kilsan päähän sijaitsevalle työmaalle tuuraamaan pitkän sairasloman saanutta työntekijää. elikkäs taitaa tää olla kovapaikka kun tyttö ystävä, jonka kanssa ovat aika vähä aikaa seurustellut jää tänne paikkakunnalle ja itse joutuu kauemmaksi.
No huh. Poikaparka :(.

Hieno homma, että saitte sovittua asian, mutta voi poikaa :( Harmittaahan tuo varmasti ja paljon. Toivottavasti uusi suhde kestää, onneksi on puhelimet ja netin kautta voi olla yhteyksissä. Ja kai poika pääsee vapaapäivinä vaikka käymään kotona, että näkee tyttöä. Kuinka pitkästä tuurauksesta tässä on kyse? Kyllähän muutama viikko nyt menee, mutta kuukausien mittainen sijaisuus on jo aika rankka : /

Yhteistyössä