Taitaa odottaa uusi osastojakso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt nikitönnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt nikitönnä

Vieras
olen aiemminkin tästä kirjoitellut. Elikkä olen ollut reilu 2 vkoa kotona, sitä ennen psykiatrisella osastolla reilu 3vkoa. Nyt on pakko mennä huomenna lääkärin luo, mainitsi jo uuuden hoidon ja pelkään että joudun olemaan osastolla koko kesän. En halua sinne kesäksi. Viimeksi olin osastolla omasta tahdostani mutta nyt taitaa tulla pakkohoito kriteereillä. Miten siellä jaksaa olla kesällä jos nyt sinne joudun, jotenkin sellainen aavistus että on jo paikan minulle hommannut

Ymmärrän kyllä, en vaan haluaisi. Koska itselläni vaikean masennuksen lisäksi syömishäiriö niin olen pakkoruokinnassa. En juurikaan syö nyt kun olen tässä kotona ollut ja muitakin pääkopan häiriöitä niin paljon että taitaa lähipäivinä suljettu osasto kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitönnä;29936208:
Ymmärrän kyllä, en vaan haluaisi. Koska itselläni vaikean masennuksen lisäksi syömishäiriö niin olen pakkoruokinnassa. En juurikaan syö nyt kun olen tässä kotona ollut ja muitakin pääkopan häiriöitä niin paljon että taitaa lähipäivinä suljettu osasto kutsua.

Jos itse kerran tiedostat ongelmasi kuten syömishäiriön niin eikö se ole parempi vaihtoehto olla pakkoruokinnassa kuin multaa parimetriä päällä

Jos itse kerran tiedostat ongelmasi kuten syömishäiriön niin eikö se ole parempi vaihtoehto olla pakkoruokinnassa kuin multaa parimetriä päällä

Kyllä tiedostan syömishäiriön ja muutkin psyykkiset oireet. Ei vaan nappais joutua osastolle kesäksi. Todennäköisesti pakkohoitoon ja silloinhan jaksosta tulee pitkä. Ei taida huomenna lääkäri uskoa että pärjään kotona kun vaikeuksia huolehtia itsestäni. Tietysti olisi kiva saada nuppi kuntoon mutta itse olen tavallaan luovuttanut jo...niin väsynyt sairauksiin.

Kannattaa ajatella nyt pidemmälle. Vaikka sinusta nyt ehkä tuntuu toivottomalta niin sinä paranet kyllä, kun otat apua vastaan.
Sinulla on varmasti monia kesiä vielä tulossa. Tärkeintä on, että saat itsesi kuntoon.
Olin itsekin aikoinaan kolme kuukautta pakkohoidossa, että jotain kokemusta siitä.

[QUOTE="linda";29936539]Kannattaa ajatella nyt pidemmälle. Vaikka sinusta nyt ehkä tuntuu toivottomalta niin sinä paranet kyllä, kun otat apua vastaan.
Sinulla on varmasti monia kesiä vielä tulossa. Tärkeintä on, että saat itsesi kuntoon.
Olin itsekin aikoinaan kolme kuukautta pakkohoidossa, että jotain kokemusta siitä.[/QUOTE]

Voiko tosiaan olla että joudun 3 kk olemaan? Itselläni vaikea masennus jopa psykoottinen, loppuunpalaminen ja syömishäiriö. Nyt vielä lisäksi olen erittäin itsetuhoinen, olen kertonut psykiatriselle sairaanhoitajalle ja lääkärille päättäväni päiväni. Päivät kuluvat sängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitönnä;29936628:
Voiko tosiaan olla että joudun 3 kk olemaan? Itselläni vaikea masennus jopa psykoottinen, loppuunpalaminen ja syömishäiriö. Nyt vielä lisäksi olen erittäin itsetuhoinen, olen kertonut psykiatriselle sairaanhoitajalle ja lääkärille päättäväni päiväni. Päivät kuluvat sängyssä.

Mulle myös annettiin diagnoosiksi psykoottinen masennus sekä olin vaikeasti alipainoinen, vaikka syömisongelmaa ei ole ollut missään vaiheessa. Minusta hoidossa oli paljon hyvää, esim. mukavia hoidokkeja sekä hoitajia, ulkoiltiin, jossain vaiheessa pääs "kotilomille" jne. Asennoidu siihen positiivisesti. Oot varmasti hoidon tarpeessa.

[QUOTE="linda";29936642]Mulle myös annettiin diagnoosiksi psykoottinen masennus sekä olin vaikeasti alipainoinen, vaikka syömisongelmaa ei ole ollut missään vaiheessa. Minusta hoidossa oli paljon hyvää, esim. mukavia hoidokkeja sekä hoitajia, ulkoiltiin, jossain vaiheessa pääs "kotilomille" jne. Asennoidu siihen positiivisesti. Oot varmasti hoidon tarpeessa.[/QUOTE]

Varmasti olen hoidon tarpeessa. saa nähdä mitä lääkäri huomenna tilanteesta sanoo. Onko akuutti jo ja joudun akuutti osastolle mikä on kyllä viimeinen paikka mihin haluan. vai päästääkö minut kotiin sairastamaan ja kävisin mtt.ssä juttelemassa

Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitönnä;29936708:
Varmasti olen hoidon tarpeessa. saa nähdä mitä lääkäri huomenna tilanteesta sanoo. Onko akuutti jo ja joudun akuutti osastolle mikä on kyllä viimeinen paikka mihin haluan. vai päästääkö minut kotiin sairastamaan ja kävisin mtt.ssä juttelemassa

Vaikka osastolla olisi ikävää, niin haittaako se loppujen lopuksi, jos yrittää ajatella asiaa pidemmällä mittakaavalla? Todennäköisesti kuitenkin voit sen osastojakson jälkeen selvästi paremmin ja voit jatkossa viettää kotona paljon parempaa aikaa kuin mitä muuten olisi ollut asian laita?

Vaikka osastolla olisi ikävää, niin haittaako se loppujen lopuksi, jos yrittää ajatella asiaa pidemmällä mittakaavalla? Todennäköisesti kuitenkin voit sen osastojakson jälkeen selvästi paremmin ja voit jatkossa viettää kotona paljon parempaa aikaa kuin mitä muuten olisi ollut asian laita?

Ei haittaa vaikka tylsää siellä olisi. Kun en jaksa huolehtia itsestäni niin tätä menoa tosiaan vie hautaan. En tiedä miten luokittelevat itsemurhan vaarallisuuden ja johtaako se m1 lähetteeseen. Tiedätkö sinä asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitönnä;29936752:
Ei haittaa vaikka tylsää siellä olisi. Kun en jaksa huolehtia itsestäni niin tätä menoa tosiaan vie hautaan. En tiedä miten luokittelevat itsemurhan vaarallisuuden ja johtaako se m1 lähetteeseen. Tiedätkö sinä asiasta?

En tiedä, mutta ihmettelen kyllä, että miksi tehdä itsemurha, kun mahdollisuus parempaan kuntoon tulemisesta on kerran olemassa?

Yhteistyössä