Täitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vois siis ne pakkaset alkaa mun puolesta jo heti huomenna.....

Äskettäin bongasin ainakin kahden lapsen päästä täitä, siellä niitä vilisti. Toinen on raapinut päätään jo joitakin päiviä, toinen ei lainkaan.

Siis mun täytyy huomenna alkaa täinhävitys touhuun eli:

- hiusjutut pakastimeen pusseissa
- peitot, tyynyt, lakanat pesuun
- petarit saunaan
- pehmolelut saunaan
- pipot yms. pesuun/saunaan
- pyyhkeet pesuun

Entäs talvitakit, pitäiskö nekin pestä?

Pesisin talvitakin, onhan niiden kauluksessa täitä. Onko lapsilla koulussa omat naulakot, pitäiskö nekin pyyhkiä?

Miten löysit täit, näkyikö ne selvästi? Ite tutkin tarkkaan joka ilta, en ole nähnyt mutta en tiedä näkyykö ne hyvinkin jos niitä on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pesisin talvitakin, onhan niiden kauluksessa täitä. Onko lapsilla koulussa omat naulakot, pitäiskö nekin pyyhkiä?

Miten löysit täit, näkyikö ne selvästi? Ite tutkin tarkkaan joka ilta, en ole nähnyt mutta en tiedä näkyykö ne hyvinkin jos niitä on?

Nuorimmainen oli tässä tietokoneella ja hätyyttelin häntä nukkumaan. Siinä sitten hiuksia hipelöittin samalla, ja näin siellä liikettä... Semmonen pari-kolme milliä pitkä ruskea/musta jalallinen ötökkä viiletti hiuksissa :( tutkin tarkemmin ja sieltähän löytyi lisää niitä, mutta pienempiä vain. Munia en ole nähnyt, mutta kyllä niitä varmaan kans on...

Kauhea duuni edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Laita ne talvitakitkin pakastimeen jolleivat kestä 60 asteen pesua..

Ei mahdu pakastimeen :( sullon kaikki käytössä olleet huomenna jätesäkkiin ja toivon alkuviikolle kovia pakkasia. Kyllä tuolla kaapissa varmaan jotain kaikille on päälle laittaa, vaikkei niin silmää miellyttäisikään... Ei niitä voi noin kovassa lämmössä pestä :(

Tai laitat muovipusseihin ja parvekkeelle "karanteeniin" ja kun otat edelliset kamat pakastimesta pois niin laitat sitten ne pakastimeen.. Hidasta touhua, mutta näin meillä menty koko syksy ja nyt ollaan siinä tilanteessa, että suurin osa puhtaina kaapissa ja laitetaan aina yöksi päivän päällä olleet pakastimen kautta pesuun.. Meillä ollu syyhy kierre ja lutikoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Tai laitat muovipusseihin ja parvekkeelle "karanteeniin" ja kun otat edelliset kamat pakastimesta pois niin laitat sitten ne pakastimeen.. Hidasta touhua, mutta näin meillä menty koko syksy ja nyt ollaan siinä tilanteessa, että suurin osa puhtaina kaapissa ja laitetaan aina yöksi päivän päällä olleet pakastimen kautta pesuun.. Meillä ollu syyhy kierre ja lutikoita.

Mulla on pakastin täynnä ruokaa ja meidän perheessä on 6 henkeä... Ei tule mitän :( Toivon niitä paukkupakkasia alkuviikolle...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Nuorimmainen oli tässä tietokoneella ja hätyyttelin häntä nukkumaan. Siinä sitten hiuksia hipelöittin samalla, ja näin siellä liikettä... Semmonen pari-kolme milliä pitkä ruskea/musta jalallinen ötökkä viiletti hiuksissa :( tutkin tarkemmin ja sieltähän löytyi lisää niitä, mutta pienempiä vain. Munia en ole nähnyt, mutta kyllä niitä varmaan kans on...

Kauhea duuni edessä.

Okei, eli ne näkee selvästi paljaalla silmällä. Mie kun hain ihan suurennuslasin ja tutkin joka pölyhippusen ja hilseenkin mitä lasten päästä löytyi :ashamed: :D

Voimia ap! Toivottavasti kertakuuri auttaa!

Vaikea uskoa, että kaikkia olemassaolevia vaatteita tarvii alkaa sekopäisesti pakastamaan. Nyt hiukan taas järkeä peliin.

No en mä nyt kaikkia ajatellutkaan pestä... Mutta kyllä nuo takit on pestävä tai siis pakastettava. Haluun tehdä tän kerralla kunnolla, että tosiaan päästään niistä kertalaakista eroon...

tartuntatautiliitosta kerrottiin, että viikonloppu pois kotoa hävittää täit, pakastus sitten hiusharjoille pompuloille jne. Tietenkin asianmukainen häätöaine päähän ja harjaus. henkilö sieltä nimenomaan painotti, ettei hysteerinen siivous ole tarpeen.
Nyt kun on talvi, pitäisin vaatteet ja tyynyt jne ulkona sen parivuorokautta.

Alkuperäinen kirjoittaja ++++:
tartuntatautiliitosta kerrottiin, että viikonloppu pois kotoa hävittää täit, pakastus sitten hiusharjoille pompuloille jne. Tietenkin asianmukainen häätöaine päähän ja harjaus. henkilö sieltä nimenomaan painotti, ettei hysteerinen siivous ole tarpeen.
Nyt kun on talvi, pitäisin vaatteet ja tyynyt jne ulkona sen parivuorokautta.

No mä kans miettisin, että kauanko ne elää ns. käyttämättömissä vaatteissa. Riittää siis varmaan, jos takit yms. laittaa pariksi vuorokaudeksi jätesäkkiin ja pihalle, vaikkei siellä pakkasta olekaan..?

Tyynyt on vähän hankalampi homma, kun ei mulla ole koko sakille varatyynyjä. Mutta pesen ja rummutan ne, eiköhän täit siellä kuole :P

Ei ne kyllä kertalaakista päästä kuale. Tarvittee tehdä se shampoo pesu viikon päästä uudelleen. Ettei ne alkaa uudestaan lisääntymään.
Tyynyjä oon pessy ahkerasti yli 70 astees ja rumpukuivattanu päälle, ku ei meilläkään niitä ylimääräisiä ole montaa. Teidän onneksi täit on helposti hävitettävissä, toisin ku luteet jotka elää 8kk ilman veriateriaa.

Yhteistyössä