Taistelu nukkumattia vastaan -onko muilla??

Meillä nyt pian 3 kk nuoriherra ja varmaan kuukauden päivät käyty armotonta taistoa nukkumattia vastaan. Ihme kyllä yöunille nukahtaa suht helposti, mutta päikkärit -huhhuh. Päiväunet ovat muutenkin tosi lyhyitä, max. kolme varttia ja iltaa kohti huudon määrä ennen unta lisääntyy. Poika on selvästi väsynyt, ei esim. pysty syömään ennen kuin saa edes pienet torkut, mutta itse ei nukahda vaan vaatii rauhoittelua, mikä yleensä parhaiten on onnistunut kapaloimalla kaveri huopaan ja hytkyttelemällä sylissä, tuttia vaatii aina myös. Joskus rauhoittuu melko piankin, mutta toisinaan saa kävellä tovin jos toisenkin...Olen yrittänyt ennakoida tilanteen, ettei pääsisi liian väsyneeksi, mutta tuntuu, että tilanne menee hysteeriseen huutoon alta aikayksikön :( . Onko tuttua muille?
 
Kyllä vaan, tutulta kuulostaa!!! Meidäk ukko on nyt 3 ja puoli kk.Tuo huutaminen ennen nukkumaanmenoa alkoi n. 2kk ikäisenä.Meillä huuto konsertti alkoi yöunille mentäessä.Varsinkin iltapesun jälkeen poika tuntui tajuavan, että uni aika lähenee ja nosti metakan.Kokeiltiin kaikkea, kapaloinnit, sylittelyt vunuilla hyssytykset sun muut, eikä auttanut. Lopulta muutin rutiinia ennen maatemenoa. Meillä saattaa olla iltapesut jo klo 17.00 tai sitten vasta 19.30. Se ei paljon auttanut, kunnes yksi ilta ajattelin, että jos et ilman huutoa nuku, niin huuda sitten! Pistin pojan sänkyyn, tutti suuhun ja unirätti käteen , peitto päälle ja sanoin hyvää yötä! Ja kappas vaan, olisiko huutanut puolta minuuttia, kun tuli hiljaista. Menin katsomaan ja poika nukkui!!! Ja näin meillä mennään nyt n. kolmatta viikkoa. Omaan sänkyyn, ilman sylittelyjä tai muita kommervenkkejä ja poika nukahtaa hetken ynistyään ilman huutoa. Luulin itse silloin huuto-iltoina, että haluaa syliin ja niin edelleen, mutta poika kaipasikin omaa rauhaa, jotta pystyi nukahtamaan =)
 
Tuttua on. Iltaisin nukahtaa paremmin. Päivällä sänkyyn huudon kanssa eikä unet ole pitkät. Päiväunet nukkuu vaunuissa ulkona ja kestävät 1-3h. Onneksi sillon saa hiukan levähtää, muulloin nimittäin huutaa melkein koko ajan. :headwall:
 
...meillä on kohta 5vkoa poika ja olen myös huomannut iltaunilla, että poika haluaa rauhaa ja nukahtaa parhaiten omaan sänkyyn itsekseen....tuntuu minusta ihmeelliseltä, kun olen vannoutunut kantoliinan käyttäjä ja sylittelijä :) No, ehkä saa tarpeekseen sylistä päivisin... :whistle:
Päivisin meilläkin usein itkun kautta nukahtaminen.
 
Meillä taas tossa vaiheessa nukahdettiin aika kitisti yöunille, mutta päikkäreille meno oli huutoa ja vääntöä. Nyt (4kk) on oikeastaan toisin päin, illalla väännetään ja käännetää, mutta päikkäreille nukahdetaan helpommin. Kantoreppua (Patapum) oon nyt käyttäny aika paljon apuna rauhottamiseen, myös yöllä.
 
Juu, tuutua on. MEidän poju kohta 3kk, ja sylissä saa kanniskella joka unille! Hirvee huuto ja paikallaan ei viihdy. Pitää siis sylitellä ja kävellä koko ajan samalla... mitenköhän kauan tätä jatkuu. Meinaan vaan, ku painaakin poju jo melkoisen paljon. Rintareppuun ei suostu...
 
Meillä aivan samanlaista kuin teillä snow. Tyttö nyt reilun 3 kk ja tosiaan päikkäreille käymistä edeltää aina itku vaikka yritän minäkin ennakoida että ei pääsisi yliväsyneeksi. Iltaunille käy toisinaan hyvin, toisinaan nekin itkun kanssa...kuten tänään. Meilä tyttö ei nukahda millään syliinkään, jotenka siitäkään ei ole apua. Sen oikein huomaa kun taistelee unta vastaan. Paikallaan olevissa vaunuissa ei nuku myöskään vaikka olen sitä useasti kokeillut, liikkeellä olevissa kyllä. Ja jos käydään kaupungilla tai kylässä tms. joka katkoo päikkärit entisestään, on ilta sitten aikamoista itkua. Noh, jospa tämä joskus vähän helpottaisi... =)
 

Yhteistyössä