Taisin tehdä rahalahjamokan

• Viestiketjun aloittaja Moukka mokaaja
  • Ensimmäinen viesti
Moukka mokaaja
Kummityttöni täytti 10, annoin 20.
Siskonsa pääsee ripille ja mitään ajattelematta hankin 20 sekin( shekki ? ).
Tuli jo tehtyä MUTTA en muista rippilikkaa kunnolla edes ulkonäöltä, mutta pikkusisko on kummimuksuni. Harvoin nähdään !
No ainakin muistettu molempia...Riparilainen saa tosin sen ruusun...lisäksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla kun on kummilapsia 8 ja olen yh, siksi budjetoin vain 20/ penska.
Meillä on 6 kummilasta ja on myös budjetoitu lahjat. On vain jouduttu nostamaan budjetti 25 ?/lapsi, kun tuntuu, että 20 ? ei saa mitään.

ei tuossa musta mitään mokaa ollut, nou hätä! kyllä meilläkin panostetaan vähemmän muihin kavereiden mukuloihin kuin omiin kummilapsiin. Ja tuo rahasummakin oli musta ihan ok. Saa olla teinillä jo kasvatuksessa vikaa, jos löytää lahjastaan valittamista..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on 6 kummilasta ja on myös budjetoitu lahjat. On vain jouduttu nostamaan budjetti 25 ?/lapsi, kun tuntuu, että 20 ? ei saa mitään.
mut teitä on 2 ...mua on vain 1. Joten 20 saapi riittää että omillekin riittää...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa:
ei tuossa musta mitään mokaa ollut, nou hätä! kyllä meilläkin panostetaan vähemmän muihin kavereiden mukuloihin kuin omiin kummilapsiin. Ja tuo rahasummakin oli musta ihan ok. Saa olla teinillä jo kasvatuksessa vikaa, jos löytää lahjastaan valittamista..
kiitos paljon, kiva kuulla.

vieras
mut teitä on 2 ...mua on vain 1. Joten 20 saapi riittää että omillekin riittää...
Joo, siis en mitenkään arvostellut. Sen vuoksi nostettiinkin kun meitä on kaksi.

ap
Joo, siis en mitenkään arvostellut. Sen vuoksi nostettiinkin kun meitä on kaksi.
OK. Kiva juttu.
Kunpa vain kummilpsosten vanhemmat tajuais tän. Harrrrmitti kun yks poika nauku ( vanhempiensa säestyksellä )70 euron lahjaa. Ostamatta jäi...ja tosi paha mieli tuli kun eivät ymmärtäneet että en voi ( enkä haluakaan ) noin paljon yhtä kahdeksasta muistettavasta lahjoa.

fgd
Paljoltahan tuo kuulostaa jos meinaa muistaa kaikki kummilasten sisaruksetkin? :eek: Mulla on 12 kummilasta ja niillä jokaisella 2-7 sisarusta ?? :D En todellakaan muista ripillepääsemisestä kuin ne joiden kasvot muistan ;)

vieras
OK. Kiva juttu.
Kunpa vain kummilpsosten vanhemmat tajuais tän. Harrrrmitti kun yks poika nauku ( vanhempiensa säestyksellä )70 euron lahjaa. Ostamatta jäi...ja tosi paha mieli tuli kun eivät ymmärtäneet että en voi ( enkä haluakaan ) noin paljon yhtä kahdeksasta muistettavasta lahjoa.
Tuo on tosi kurjaa. Meillä on onneksi hyvät välit ja ymmärtäväiset kummilapsen vanhemmat. koskaan ei ole tullut toiveeksi mitään hirmu kallista. Mutta tiedän noita tapauksia.:(

puuh
OK. Kiva juttu.
Tuo on tosi kurjaa. Meillä on onneksi hyvät välit ja ymmärtäväiset kummilapsen vanhemmat. koskaan ei ole tullut toiveeksi mitään hirmu kallista. Mutta tiedän noita tapauksia.:(

Tuo on suorastaan idioottimaista!! Mä päätin viime viikolla kun kerättiin miehen veljelle häälahjarahaa 50? niin hänen pikkuveljensä kehtasi alkaa naukumaan että "no joo! Mun rippilahjaksi jotaki hikisiä muutamia euroja!" Silloin kerättiin 10? jokaiselta, hän ei juhlinut ripillepääsyään niin ei olla niitä ruukattu sitten suuremmin muistaa. Itse en ottaisi mitään vastaan jos en juhlisikaan. Lahjathan on tapana viedä "kakkua vastaan" :) Ja tämän NUOREN AIKUISEN äiti oli paikalla eikä sanonut mitään. Kyllä mun mielestä ripillepääsy juhlimatta ja häät on ERI asia!

Lissu
Munkin mielestä ap:n rahalahjat on ihan ok. :) Tämä nykyinen rahalahjasysteemi alkaa ihan ryöstäytyä käsistä... musta 50 ? on sopiva summa vaikka häälahjaksi tai ylioppilaslahjaksi tms., lasten lahjoihin (alle 18 v) 20 ? on ihan sopivasti. Ei kai niitten juhlien tarkoitus ole kenenkään taloutta kaataa.

mä järjestän juhlat yleensä ihan sen takia et tykkään juhlista ja vieraista ja järjestellä niitä enkä siks et vertailisin kuka tuo minkäkin verran rahaa. Ennemmin olisin ilman mitään lahjaa ku et jollekin tulis huono omatunto siitä ettei pysty antamaan enempää. Se on kyllä mua joskus loukannut et oma mummo joka on tosi rikas niin antoi toiselle lapsen lapselleen häälahjaksi ulkomaanmatkan vaikka ei ollu nähny tätä pariin vuoteen ennen juhlia ja mulle toi häälahjaksi 10euroa ja käytetyn maljakon jonka kaikenlisäks mun äiti on sille joskus ostanu. Ja mä olin sen kesän käyny joka päivä auttamassa sitä kotona kun toipui käsileikkauksesta. Sillä hetkellä se sai tuntumaan siltä ettei oo paljon merkitystä mulla. mut ku äiti ei oo ikinä ollu hänen lempilapsi niin mullakaan ei oo sit niin väliä. Mutta joltain toiselta ihmiseltä toi kymppikin olis ollu ihan okei jos tietäisin muutoinki ettei oo taloudellisesti ihan vahvimmillaan niinku monet kavereista elää opiskelijapudjetilla niin en tosiaan odota mitään heiltä.

Yhteistyössä