Taisin loukata siskoani, mutta en tarkoituksella...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
Hän soitteli minulle ja purki tuntojaan pojastaan (15v). Kuinka koulu ei jaksaisi kiinnostaa, ei oikein mikään jaksaisi kiinnostaa.
Koripalloa harrastanut 4v lähtien ja nyt jopa maajoukkuevalmentajat olisivat kiinnostuneita ottamaan pojan leireille yms.

Poika eilen sanonut lopettavansa koko koripallon. Äitinsä tukee tätä päätöstä, jos poika todella niin haluaa.
Sanoin siihen, että olen samaa mieltä, pojan oma päätöshän se on. Lisäsin vielä, että kyllä se koulu nyt on vielä tärkeämpi käydä loppuun ja sen jälkeen tulee vasta koripallo.
Ja ensi vuonna se koulu (ammattikoulu ilmeisesti) on vielä tärkeämpi, kun siinä valetaan pohjaa tulevalle elämälle.
Että oliskin sitten 'plan B', jos nyt poika innostuukin jatkamaan korista ja jos pääsee sinne maajoukkueeseen. Ja JOS sitten sattuukin niin, että jotain sattuu. Menee vaikka polvi (tjn), ettei pysty valmentautumaan ammattilaiseksi koripallon pelaajaksi, niin on sitten joku ammatti luettuna, ettei ihan tyhjän päälle putoa.

Ja nyt mä en kuulemma ymmärrä, kuinka hyvä poika on. :o

Ei hän ole sanonut, ettei mene kouluun vaan totta kai jatkaa koulussa, MUTTa se koripallo on nyt NIIIIIIN tärkeä juttu pojalla.

Siis wtf?? Mitä kohtaa mä en nyt ymmärtänyt? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Ja tarkoitan etten siis ymmärtänyt mitä SINÄ yrität sanoa...

Ai minä? No sitä, että minun mielestäni pitäisi tulla ensin koulu ja sitten vasta harrastukset, tässä tapauksessa se koripallo....

Niin, mutten ymmärrä, että mitä siskosi nyt teki väärin/ miten muka suuttui...

Ai minä? No sitä, että minun mielestäni pitäisi tulla ensin koulu ja sitten vasta harrastukset, tässä tapauksessa se koripallo....

No lopettihan se Anna Abreukin lukion kun laulajaura alkoi tuomaan tarpeeksi hyvin rahaa. Mikä on mielestäni oikein, tahkotaan silloin kun rauta on kuumaa. Opiskella ehtii myöhemminkin.

Pyydät anteeksi ja sillä hyvä. Joskus voi tulla väärinkäsityksiä.
Sen totean itse murrosikäisten ja teinien äitinä, että mieli voi pahoittua herkästi jos asiaa ei selkeästi ilmaise.
Itse en kyllä pienistä mieltä pahoita.

Olen samaa mieltä teinien äitinä, ensin lukio (meillä jo sielläkin ) ja sitten harrastukset mutta ehdottomasti tuen molempia, lapset tarvitsevat rinnalle harrastukset!

Eipä se aina niin yksinkertaista ole.
harrastuksen ja työn voi yhdistää... musiikki on monen harrastus mutta myöhemmin osa tienaa sillä leipänsä. sama pätee urheiluun.
ja tuskin on siis sinun päätettävissä kelle koulu on tärkeämpää ja kelle ei...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitäh? Ensin poika haluaa lopettaa koripallon kun ei kiinnosta ja silti koripallo on tärkeää pojalle.
Joo, täällä on toinen ymmällään oleva!

No se oli niin sekava puhelu, ettei tosi, mutta noin se kutakuinkin meni
Siis; Siskoni tukee JOS poika haluaa lopettaa koriksen. Mutta kuitenkin siskoni mielestä se koris on nyt kumminkin niin tärkeä, että koulu jää toiseksi. Ja nyt minä en ymmärrä, että kuinka hyvä poika koriksessa on :/

Enhän ole väittänytkään, ettei pärjäisi. Olisihan se upeaa, jos pääsisi ammattilaiseksi, JOS itse haluaa.
Mutta mun mielestäni se koulu on tuon ikäisellä tärkeä.

Siis mitäh? Ensin poika haluaa lopettaa koripallon kun ei kiinnosta ja silti koripallo on tärkeää pojalle.

Siis; Siskoni tukee JOS poika haluaa lopettaa koriksen. Mutta kuitenkin siskoni mielestä se koris on nyt kumminkin niin tärkeä, että koulu jää toiseksi. Ja nyt minä en ymmärrä, että kuinka hyvä poika koriksessa on :/

Enhän ole väittänytkään, ettei pärjäisi, olisihan se upeaa, jos pääsisi ammattilaiseksi, JOS itse haluaa.

No koska siskosi on (muka) on väittänyt, ettei koulu ole lainkaan tärkeä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja bb:

Enhän ole väittänytkään, ettei pärjäisi, olisihan se upeaa, jos pääsisi ammattilaiseksi, JOS itse haluaa.

No en minä sitä ole hänen puheistaan kuullut, kun koulusta otetaan lomaa loman erään, jotta poika pääsee koripalloleireille...

(tätä tosin en laittanut ap-viestiini, sori)

No en minä sitä ole hänen puheistaan kuullut, kun koulusta otetaan lomaa loman erään, jotta poika pääsee koripalloleireille...

(tätä tosin en laittanut ap-viestiini, sori)

No mitä väärää siinä on, että otetaan loma leireille, jos kuitenkin läpäisee koulunsa?

Ihan tosi, en nyt ymmärrä mikä tässä on ongelma.
Siis MISTÄ siskosi nyt suuttui ja mistä päättelit suuttuneen?

Ja miten on sinun asia päättää mitä hänen poikansa pitää tärkeänä...

en tajua

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
onkohan mihin amiksen menossa? voihan valita semmoinen amiksen missä voi myös harrastaa täyspainosesti esim jääkiekkoa ja korista. ettei tarvii koulun takia harrastusta lopettaa.

En tiedä, ei taida poika itsekkään tietää vielä. Urheilulukiota ehdotettiin, mutta se ei kuulemma ollut kovin mieleinen.

ja kuten joku tuossa jo sanoi, ei ole mun asiani. Mä en vaan käsitä siskoani, kun vääntää ja kääntää mun joka sanan koripalloa vastaan. yritin vain sanoa, että se kouluKIN on tärkeä.

No mitä väärää siinä on, että otetaan loma leireille, jos kuitenkin läpäisee koulunsa?

en tajua

EI OLEKAAN MUN ASIANI PÄÄTTÄÄ.

ihmettelin vain, mistä mulle suututtiin puhelun aikana.

ihan selvä faktahan tuo on, mitä yritin selittää... mutta kääntäkää vaan kuin haluatte...

Sinä et muistanut sanoa, että kuinka hyvä poika onkaan koripallossa. :) Mut itse asiaan. Nykyään voi opiskella eläkeiässäkin ja koulun ja urheilun voi yhdistää. On urheilulukioita ja varmasti ammattikouluakin voi käydä siinä sivussa.

Itse kannustaisin lasta urheiluun, sillä vanhana pappana hän tuskiin maajoukkueeseen pelaajaksi pääsee. Nyt kun se pohja luodaan ja hänellä olisi mahdollisuus laittaa jalka oven rakoon niin en päästäisi poikana tilaisuutta käyttämättä. Vanhempien ja sukulaisten kannattaa kaikkien kannustaa epäilevää poikaa, mutta ei tietenkään painostaa saati pakottaa.

mä taas ymmärsin et ap:N pointti ole se et oli ikäänkuin siskon kanssa samaamieltä et lopettaminen on ihan ok. ja kouluhan on tärkeää, ikäänkuin tuki siskoa sen ajattelussa, mutta kun sanoi sen ääneen sisko käänsikin asian niin ettei ap ymmärrä pojan lahjakkuutta.. näin mä siis tulkitsin ekan viestin :D oli miten oli, niin kannattaa oikoa asiat, turhaa pahaamieltä tuollaisesta..

Alkuperäinen kirjoittaja roosanäiti:
mä taas ymmärsin et ap:N pointti ole se et oli ikäänkuin siskon kanssa samaamieltä et lopettaminen on ihan ok. ja kouluhan on tärkeää, ikäänkuin tuki siskoa sen ajattelussa, mutta kun sanoi sen ääneen sisko käänsikin asian niin ettei ap ymmärrä pojan lahjakkuutta.. näin mä siis tulkitsin ekan viestin :D oli miten oli, niin kannattaa oikoa asiat, turhaa pahaamieltä tuollaisesta..

Kiitos, kiitos, kiitos!!!! Juuri näin! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
onkohan mihin amiksen menossa? voihan valita semmoinen amiksen missä voi myös harrastaa täyspainosesti esim jääkiekkoa ja korista. ettei tarvii koulun takia harrastusta lopettaa.

En tiedä, ei taida poika itsekkään tietää vielä. Urheilulukiota ehdotettiin, mutta se ei kuulemma ollut kovin mieleinen.

ja kuten joku tuossa jo sanoi, ei ole mun asiani. Mä en vaan käsitä siskoani, kun vääntää ja kääntää mun joka sanan koripalloa vastaan. yritin vain sanoa, että se kouluKIN on tärkeä.

Sun tekstistä saa sen kuvan ettei siskosi muka tajuaisi koulun olevan tärkeä... eiköhän ymmärrä kuitenkin.. siksen tajua miksi korostat sitä hänelle.

en tajua

ihan selvä faktahan tuo on, mitä yritin selittää... mutta kääntäkää vaan kuin haluatte...

Ok. yritin ihan vain tajuta sun pointtis mutta koska et sitä kerro, olkoot.
Käännä ihan itse miten lystäät sitten. Minä en enää ihmettele miksi sulle suututtiin...

Alkuperäinen kirjoittaja roosanäiti:

Kiitos, kiitos, kiitos!!!! Juuri näin! :hug:

:)

en tajua

Ok. yritin ihan vain tajuta sun pointtis mutta koska et sitä kerro, olkoot.
Käännä ihan itse miten lystäät sitten. Minä en enää ihmettele miksi sulle suututtiin...

No johan sen sanonut moneen kertaan, mutta jotkut eivät sitä tunnu tajuavan

Yhteistyössä