taidan sit jäädä ilman ansiopäivärahaa krr

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöjä minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöjä minä

Vieras
jos laitan ehtoja työhakuun.. ku soitin ja sanoin, et mul on lapselle tällähetkellä hoitopaikka vain ja ainoastaan arkisin 8-16. Vastaus oli, et jos tuollaisia ehtoja laitat voit jäädä ilman ansiopäivärahaa.. vastasin kyl mä olisin valmis tekemään 2 vuoro-työtä (ja pakosta 3), mut mut ei ole lapselle tällä hetkellä hoitopaikkaa muuten ja mies ei voi lasta hoitaa... perse!
Pitää viel ens viikolla mennä neuvottelemaan.. laittakoon sit et mitä vain, mut ku joku soittaa mua töihin ni en vastaa puhelimeen tai sanon ettei onnistu.. no sit tule karenssia, jos työn antaja on niin PASKAMAINEN! ammatinvalinta kysymys.. niin pä!

mies on maanviljeliä.. eli navetassa + peltotöissä, ja laps 14kk.. niin ja laps pph:lla et voi kyl olla hoidossa esim 7-15, mut ei ilta/yö... v.loput järjestyy ku ajoissa sopii

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Miten työnanantaja on tuossa p**kamainen?

siis jos laittaa karenssia lapsen hoito ongelmien takia.. ok kärjistetty juttu.. mut todennäköistä mistä tarjoavat mulle töitä on lähi tk:n vuodeosasto mihin soitin jo aikasemmin töihin, en kelvannu, koska en voi tehä yötä.. ja iltaakin vain kun hyvissä ajoin sovitaan (ja sit valittavat työvoima pulasta)

no jos et halua laittaa lasta (yö)hoitoon sun on parasta jäädä kotihoidontuelle kunnes olet siihen valmis.
työnantaja tarjoaa mitä tarjoaa, jos ne ei sulle kelpaa saat kyllä ihan aiheesta karenssia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siis jos laittaa karenssia lapsen hoito ongelmien takia.. ok kärjistetty juttu.. mut todennäköistä mistä tarjoavat mulle töitä on lähi tk:n vuodeosasto mihin soitin jo aikasemmin töihin, en kelvannu, koska en voi tehä yötä.. ja iltaakin vain kun hyvissä ajoin sovitaan (ja sit valittavat työvoima pulasta)

Ei kai se työnantaja sitä karenssia laita, vaan työvoimaviranomainen, vai enkö ymmärrä asiasta mitään? Se on hyvin mahdollista.

kiitos kannustuksesta.. mul on luvattu 8-16 töitä juhannuksesta eteenpäin..siihen asti lapsella hoitomaksu juoksee, ekä saa kotihoidon tukea.. nykyisellä työnantajalla ei ole antaa tälle jaksolle pestiä..
tietäsittepä vain kuin paljon työkkärissä on kotiäitejä, joil ei ole aikomustakaan lähteä töihin.. mä lähtisin kiljuen, kun löytys meidän elämän tilanteeseen sopiva työpaikka..
¨
niinpä ammatinvalinta kysymys.. mitä oon valinnu sellasen ammatin etten voi jäädä edes työttömäksi

Ei kai se työnantaja sitä karenssia laita, vaan työvoimaviranomainen, vai enkö ymmärrä asiasta mitään? Se on hyvin mahdollista.

siis työnantaja ilmoittaa työvoimatoimistoon, et tämä henkilö kieltäytyy työnteosta.. se on työnantajasta kiinni, siis se et tekeekö ilmoituksen

no siellä terkkarin vuodeosastolla on varmasti töissä myös muita pienten lasten äitejä/muita työntekijöitä jotka kanssa haluis tehä vaan päivävuoroa... eli jos valitsee työn jossa 3vuoroa on sitä pystyttävä myös tekemään eikä rutkutettava siitä että eivät ole neuvottelukykyisiä.

lapsen saan kyl vuorokotiin, mut sinne on vähintään 2vk ennemmin ilmoitettava.. yöksi en halua näin pientä hoitoon viedä

ei kai mies siellä navetassa yötä ole? Meillä yövuoro alkaa klo 21.30. Kai miehesi on navetta+ peltohommat siihen mennessä tehnyt? Eikä öitä tule meille kuin kerran listassa 2-3 yötä. Varmaan voi joustaa mieskin hommien suhteen muutaman yön.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
lapsen saan kyl vuorokotiin, mut sinne on vähintään 2vk ennemmin ilmoitettava.. yöksi en halua näin pientä hoitoon viedä

ei kai mies siellä navetassa yötä ole? Meillä yövuoro alkaa klo 21.30. Kai miehesi on navetta+ peltohommat siihen mennessä tehnyt? Eikä öitä tule meille kuin kerran listassa 2-3 yötä. Varmaan voi joustaa mieskin hommien suhteen muutaman yön.

joo mut se menee navettaan klo 6 aamulla ja yövuoro loppuu klo 7.. se siin on ongelma, et lasta ei voi jättää yksin nukkumaan.. eikä oikein ottaa navettankaan, saati rattoriin

Eiköhän ne listat tule vähintään viikkoa etukäteen että sehän on helppo sopia millon ovat illassa hoidossa. Ja yöhoito järjestyy kyllä ellei miehes pysty viemään ennen navettaan menoa hoitoon.

joo mut se menee navettaan klo 6 aamulla ja yövuoro loppuu klo 7.. se siin on ongelma, et lasta ei voi jättää yksin nukkumaan.. eikä oikein ottaa navettankaan, saati rattoriin

Oletko vähän hysteerinen, naapurit ainakin jättävät lapset aamuaskareitten ajaksi hälyttimen päähän nukkumaan. Kuulevat kyllä jos lapset herää.

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
no siellä terkkarin vuodeosastolla on varmasti töissä myös muita pienten lasten äitejä/muita työntekijöitä jotka kanssa haluis tehä vaan päivävuoroa... eli jos valitsee työn jossa 3vuoroa on sitä pystyttävä myös tekemään eikä rutkutettava siitä että eivät ole neuvottelukykyisiä.

okei okei.. sepä se.. mut ku tuol on suurin osa iäkkäämpiä hoitajia.. ja lasketaan kuka tekee minkäkin verran ja mitä vuoroa.. mut mä en vain ymmärrä sitä, et jos joka aamusta puuttuu porukkaa (niin ku kyl muistakin vuoroista), ni eikö se oils aina eteenpäin et saatas yks käsipari lisää.. mut ku naiset on paskan katteita.. ihmettelen vain et sit työ s.postiin tulee viestiä, et toivotaan et jos joku haluaa tehä työn ulkopuolella ylimääräsiä vuoroja kaikki on eteenpäin.. nii äitiyden varjopuolia.. olis pitäny miettiä mitä opiskelee tai ainaki ommata lapset kouluaikana

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän ne listat tule vähintään viikkoa etukäteen että sehän on helppo sopia millon ovat illassa hoidossa. Ja yöhoito järjestyy kyllä ellei miehes pysty viemään ennen navettaan menoa hoitoon.

meilt on 30km kylälle

Oletko vähän hysteerinen, naapurit ainakin jättävät lapset aamuaskareitten ajaksi hälyttimen päähän nukkumaan. Kuulevat kyllä jos lapset herää.

vissiin olen, ku en uskalla jättää vuosikasta 100m päähän.. kyl mä tiedän et perheissä, mis äiti/is käy navetassa on pakko niin toimia.. mut kait se sit meilki on PAKKO.. ku yhteiskunta niin määrää

meilt on 30km kylälle

No sitten lapset vuorokotiin ja kun menet yövuoroon niin lapset samalla päikkäriin.

onhan ei vuorotyöläisilläkin oikeus hankkia lapselle hoitopaikka ja ei tarvi olla aina lähtövalmiudessa + ottaa lyhyitä pätkiä vastaan.. ni miks tämä rasite on vuorotyöläisillä.. lähettävä 90km pähän töihin ja vaik joka vuoroon eri yksikköön + iltaa, aamuun, yöhön..

meilt on 30km kylälle

No sitten lapset vuorokotiin ja kun menet yövuoroon niin lapset samalla päikkäriin.

niin kai se on tehtävä, mut ku ei yhtään haluttas vaihtaa hyvästä pph paikasta.. ja raahat lasta ei inhimillisiin aikoihin.. mut kai mul on edes se 2vk aikaa hommata sellanen hoitopaikka, ku tuskin sitä sormia napsauttamalla saa.. tääl ryhmähoitopaikkoja on tasan yksi ja se on ryhmis..

Sanoisin, että sinulla on nyt asenne ongelma tuon työnteon suhteen. Jos et "halua" viedä lapsia vuorohoitoon, niin eikä teillä olisi esim. isovanhempia, jotka voivat auttaa miehen navettatöiden aikaan,jos satut olemaan ilta- tai aamuvuorossa?

Yhteistyössä